تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812981768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدالت فرهنگی در استان های محروم کشور برقرار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیرفرهنگ وارشاداسلامی: عدالت فرهنگی در استان های محروم کشور برقرار می شود خبرگزاری پانا: وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست دولت ایجاد عدالت فرهنگی در کشور است و وزارت ارشاد سعی بر آن دارد تا اعتبارات را به سوی شهرستان ها و استان هایی که از لحاظ امکانات فرهنگی محروم هستند سوق دهد.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۸ دي ساعت 16:12

خبرگزاری پانا+وزیرفرهنگ وارشاداسلامی

به گزارش خبرنگار پانا،علی جنتی در آئین اختتامیه اولین جشنواره عکس طبیعت استان البرز که در سالن همایش های استاد سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرج، اظهار داشت: شعارهای دکتر روحانی در رقابت های انتخاباتی موجب افزایش روحیه نشاط و امید در دل فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر بود و امروز شاهد به بار نشستن بارقه امید بر دلهای اهالی هنر  هستیم.
جنتی افزود: امروز فضای کشور برای فعالیت آزادانه هنرمندان رشته های مختلف باز است و به جز برخی موانع قانونی که از قبل تعیین شده هیچ مشکلی برای تولید و عرضه آثار هنرمندان وجود ندارد .
وی ادامه داد: امروز شاهد تغییر فضای فرهنگی جامعه و بسط و گسترش آزادی قلم و اندیشه در کشور هستیم.
وی تصریح کرد: بسیاری از نویسندگان می توانند اندیشه های خود را در قالب کتاب به جامعه عرضه کنند و از این طریق در فضای فکری و ذهنی مردم تغییرات مثبت و سازنده ایجاد کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: این آزادی در فضای مطبوعاتی و رسانه ای کشور نیز وجود داشته و مشهود است.
جنتی تصریح کرد: البته آزادی قلم به معنای در نظر نگرفتن معیارها و چارچوب ها نیست، هرجا که هنرمندان این حوزه از چهارچوب های تعیین شده پافراتر بگذارند مطابق قانون با آنها برخورد می شود.
وی ادامه داد: وزارت ارشاد اجازه توزیع کتاب هایی که باعث مسومیت فضای فکری جامعه می شوند را نمی دهد و از انتشار آنها جلوگیری می کند.
جنتی گفت: این موضوع صرفا به حوزه کتاب منحصر نشده و در خصوص تئاتر ، فیلم ،موسیقی و سایر رشته های هنری نیز اجرایی می شود.

هنر باید تجلی از فرهنگ و اصالت ایرانی - اسلامی باشد

وی اظهارداشت: آثار هنری ای باید به مردم عرضه شود که با فرهنگ  و اصالت ایرانی – اسلامی  و تمدن چند هزار ساله ایران تناسب داشته باشد .
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمامی آثار و تولیدات هنری ای که مجوز دریافت کرده اند به شدت حمایت می کند و در این خصوص به هیچ وجه کوتاه نمی آید.
جنتی تاکید کرد: آنچه در خصوص مسائل شرعی درحوزه فرهنگ و هنر اهمیت دارد نگاه و دیدگاه مقام معظم رهبری است و در این حوزه نیز دیدگاه ایشان سرلوحه و معیار قرار دارد.

هنر رساترین ابزار انتقال فرهنگ است

جنتی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص هنر گفت: به عقیده مقام معظم رهبری «هنر» رساترین ابزار انتقال فرهنگ است و باید از تمام ابراز های هنری برای انتقال فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی به جهان استفاده کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: زمان به سرعت می گذرد و بنابراین باید از تمامی امکانات برای رساندن پیام فرهنگی کشور به سایر کشورها استفاده کنیم .
وی با طرح این سئوالات که چرا نباید شاهد اکران فیلم های ایرانی در بزرگ ترین سالن های سینمای اروپا باشیم ؟  و چرا نباید شاهد حضور هنرمندان برجسته تئاتر و موسیقی در سالن های سایر کشورها باشیم ؟ ادامه داد: امروز باید از هر طریق که می شود فرهنگ و هنر ایرانی را به جهانیان معرفی کنیم و به این ترتیب نام ایران را جهان زنده نگه داریم.
وی افزود: امروز بیش از 50 شبکه تلویزیونی،افکار و اندیشه ایرانی را به جهان معرفی می کنند و مردم سایر کشورها را با نام ایران آشنا می شوند.
جنتی گفت:درحال حاضر بیش از دو هزار شبکه ماهواره ای در کشور قابل دریافت است که بسیاری از آنها نیز برای ایران طراحی  شده است.
وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن باید از مجرای فرهنگ وارد شد، تصریح کرد: فیلترینگ هم راه حل مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی نیست و برای مقابله با نفوذفرهنگی دشمن باید زمینه تکیه بر فرهنگ خودی را مهیا کرد.

فرهنگسازی در الگوی اقتصاد مقاومتی؛ شاه کلید نیل خوداتکایی داخلی

وزیر فرهنگ و ارشاد کشور در محور دیگری بر ضرورت فرهنگ سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: برای توسعه کشور راهی جز تحقق اقتصاد مقاومتی نداریم و برای رسیدن به این هدف نیز الگویی جز فرهنگسازی وجود ندارد.

وی افرود: تا زمانی که فرهنگ صرفه جویی،وجدان کاری،جلوگیری از اصراف در کشور به وجود نیاید نمی توان از سرمایه های مادی و معنوی کشور به درستی استفاده کرد.

بودجه های فرهنگی کشور پاسخگوی مطالبات نیست

وزیر ارشاد در بخش دیگر از صحبت های خود به وجود برخی محرومیت ها در حوزه فرهنگ و هنر نیز اشاره کرد و افزود: درحال حاضر برخی از مراکز استان ها یک کتابخانه عمومی مجهز و حتی یک سالن تئاتر و سینما هم ندارند.
جنتی اضافه کرد:متاسفانه امکانات و بودجه های محدود جوابگوی نیاز فرهنگی کشور نیست و در ابعاد فرهنگی بخشی از استانهای کشور در محرومیت بسر می برند.

عدالت فرهنگی در مناطق محروم کشور حکم فرما می شود

جنتی ادامه داد: سیاست دولت ایجاد عدالت فرهنگی در کشور است و وزارت ارشاد سعی بر آن دارد تا اعتبارات را به سوی شهرستان ها و استان هایی که از لحاظ امکانات فرهنگی محروم هستند سوق دهد.
وی ابراز کرد: درحال حاضر 300 مجتمع فرهنگی،هنری در کشور درحال ساخت است که امید است با تزریق اعتبار تکمیل و به بهره بردای برسند.

اولویت وزارت ارشاد تکمیل پروژه های بالای 80 درصد است

وزیر ارشاد سیاست های دیگر دولت را در تکمیل پروژه های فرهنگی مورد اشاره قرار داد و گفت: سیاست وزارت ارشاد در تکمیل طرح های نیمه تمام پروژه هایی است که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تقریبا آماده بهره برداری هستند.

استعدادهای گردشگری و طبیعی البرز به کشور معرفی شود
جنتی در محورهای پایانی سخنان خود به برگزاری جشنواه عکس طبیعت استان پرداخت و گفت: استان البرز استعدادها و پتانسیل های ویژه ای در حوزه طبیعت و گردشگری دارد که باید به سایر استان ها و گردشگران خارجی معرفی شوند.
وی افزود: این جشنواره زمینه مناسبی برای شناساندن این استعدادها فراهم کرد و امید است با برگزاری دوره های بعدی این جشنواره شاهد چاپ آلبوم طبیعت استان البرز باشیم .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن