تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813221053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابطه مستقیم بدبینی با زوال عقل


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
jeune homme furieux violence



برای پیشگیری و برخورد با زوال عقل راههای بسیار زیادی وجود دارد اگر بدبین و شکاک هستید فورا این عادت را ترک کنید تا دچار کمبود حافظه نشوید .

علی نقی فقیهی، روانشناس گفت: هر نوع عقلی، یک استعداد محسوب می‌شود که به وسیله تجربه افزایش پیدا می‌کند و به میزان افزایش عقل و تجربه، میزان کارآرایی عقل نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: در صورتیکه فرد در شرایط مناسب به بدبینی دچار شود به معنای به کمال نرسیدن وی از نظر عقلی محسوب می‌شود و این مسئله با زوال عقل متفاوت است.

این روانشناس با اشاره به تعریف زوال عقل اظهار داشت: هنگامیکه عقل فرد بارور شده باشد اما فرد به عقل خود عمل نمی‌کند و در جایی که نیاز به دیدگاه مثبت برای برخورد با مسئله است با نگاه منفی با مسائل برخورد می‌کند در این مواقع فرد را دچار زوال عقل می‌شناسیم.

فقیهی ادامه داد: هنگامیکه فرد، انسانی منفی نگر شناخته می‌شود و وی به جای مثبت نگری به مسئله‌ای با سوء ظن برخورد می‌کند این سوء ظن و منفی نگری را می‌تواند یکی از علائم زوال عقل دانست.


18 دی 1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن