تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805317961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگی جهنمی اسیران باغ وحش‌ها همچنان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:
زندگی جهنمی اسیران باغ وحش‌ها همچنان ادامه دارد
مدت زمان طولانی است که درباره وضع نگهداری نامناسب حیوانات در برخی از باغ وحش‌های کشور خبرهای فراوانی منتشر شده و با این وجود باز هم انگار قرار نیست مسئولان فکری اساسی برای این مشکل انجام دهند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در بیشتر کشورهای دنیا باغ وحش مکانی است که در آن از حیوانات مجروح و یا آن دسته از حیواناتی که امکان تکثیر دارند، نگهداری می‌شود و در تعبیری دیگر می‌توان گفت اساسا باغ وحش مکانی برای حیواناتی است که امکان زیستن در زیستگاه‌های طبیعی خود را ندارند.

انتشار خبرهایی از وضعیت نامناسب نگهداری حیوانات در باغ وحش بابلسر و تعطیل شدن آن پس از کش و قوس فراوان ،شرایط نامناسب حیوانات در باغ وحش ساری و یا کشته شدن 14 شیر در سال گذشته در باغ وحش ارم تنها به خاطر اینکه مشکوک به بیماری مشمشه بودند نتوانست مسئولان سازمان محیط زیست را بر آن دارد تا تصمیمی در این مورد بگیرند.

*متولی ساماندهی باغ وحش ها مشخص نیست

کارشناسان حوزه محیط زیست  معتقدند مشکلات در خصوص وضعیت نگهداری حیوانات در باغ وحش‌ها ادامه دارد تا زمانی که یک متولی مشخص برای نظارت بر باغ وحش‌ها تعیین شود.

این در حالی است که نظارت بر باغ وحش‌ها بین شهرداری و ادارات محیط زیست پاس کاری می‌شود و هیچ کدام خود را ناظر صد در صد باغ وحش‌ها نمی‌داند.

امیر حسین داداشی مسئول سامان دهی امور مناطق سازمان محیط زیست در این‌باره به  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: ما امکان تعطیلی باغ وحش ها را نداریم چون هیچ متولی برای نگهداری حیوانات وجود ندارد و هزینه نگهداری از آن‌ها سنگین است‌ اما با تدوین قوانین سخت گیرانه تلاش می‌کنیم تا شرایط آنها را بهبود بخشیم.

*انتشار عکس از هم قفس شدن یک شیر و ببر در باغ وحش وکیل آباد مشهد

در این بین خبر‌های منتشر شده از باغ وحش وکیل آباد مشهد در رسانه های اجتماعی از همه شگفت آور تر است  بیشتر از یک سال پیش آتش‌نشانی مشهد خبری مبنی بر گرفتن دو توله خرس و چهار توله شیر در خیابان‌های مشهد منتشر کرد.

 مسئولان باغ‌وحش مشهد در توجیه حضور توله‌ها در خیابان اعلام کردند که توله‌ها به دلیل نبود امکانات در باغ‌وحش، در منزل مسئول فنی باغ‌وحش زندگی می‌کردند گروه‌های حامی حقوق حیوانات اما در همان زمان این ادعا را رد کردند و گفتند اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، کاری غیرقانونی انجام شده است البته در این میان عده ای مدعی بودند که توله شیرها برای گرفتن عکس به  بازدید کنندگان اجاره داده می‌شوند.

بعد از گذشت یک سال عکس های منتشر شده از هم قفس شدن یک شیر نر و ببر ماده در باغ وحش وکیل آباد دوباره توجه همه رسانه از جمله رسانه های خارج از کشور را به خود جلب کرد .

مسئولان این باغ وحش در پی انتشار این عکس مدعی شدند که برای به دست آوردن یک نژاد جدید این دو حیوان را با هم هم قفس کرده اند.

این در حالی است که بر اساس قانون هم قفس شدن گونه های کوناگون با یکدیگر ممنوع است.

*عکس منتشر شده مربوط به گذشته است

حمید صالحی مدیر کل محیط زیست استان خراسان رضوی درباره انتشار این عکس ها به   باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: این عکس‌هایی که به تازگی منتشر شده متعلق به سال‌های گذشته است و افراد نباید هر خبری را باور کنند.

وی ادامه داد: در گذشته تذکرات لازم به مدیران این باغ وحش داده شده بود و هم اکنون هیچ دو گونه متفاوتی در این باغ وحش هم قفس نیستند.

صالحی گفت: اداره محیط زیست استان خراسان رضوی تمام تلاش خود را برای ساماندهی وضعیت حیوانات در باغ وحش ها انجام می‌دهد.

کارشناسان این حوزه مدعی اند که سازمان محیط زیست در برخورد با متخلفان کوتاهی می‌کند، به طور حتم وضعیت نامناسب حیوانات در باغ وحش های ایران زمانی سامان می‌یابد که یک قانون حمایتگر برای آنها تصویب و اجرا شود، در غیر این صورت نباید امیدی به بهبود وضعیت حیات وحش مظلوم کشورمان داشته باشیم. البته تصویب یک قانون کافی نیست و اجرایی کردن آن است که می‌تواند حیوان آزاران را شاید کمی متنبه کند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن