تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820651747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آکواریوم جورجیا بزرگ ترین آکواریوم جهان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آکواریوم جورجیا بزرگ ترین آکواریوم جهان


بزرگ ترین آکواریوم دنیا در شهر آتلانتا، در ایالت جورجیا آمریکا، قرار دارد. این آکواریوم به همراه ۳۰ میلیون لیتر آب تازه دریا در رده‌ بزرگ ترین آکواریوم جهان قرار گرفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آکواریوم جورجیا از جاذبه‌ های گردشگری کشور آتلانتا به حساب می‌آید. این آکواریوم به همراه 30 میلیون لیتر آب تازه دریا در رده‌ بزرگ ترین آکواریوم جهان قرار گرفته و در مرکز شهر آتلانتا قرار دارد. آکواریوم جورجیا به علت دنیای شگفت‌انگیز جانوران آبزی، به یکی از معروف ترین مراکز گردشگری جهان تبدیل شده است.
 

 
این آکواریوم از پنج گالری تشکیل شده است که نام آنها گالری جورجیا، گالری رودخانه، گالری آب های سرد، گالری اقیانوس و گالری استوایی است.
 
 
یکی از جاذبه های این آکواریوم، تونل 30 متری گالری اقیانوس است. چه زیبا و دل‌انگیز است وقتی از درون تونلی عبور می‌‌کنیم که از هر طرف، آبی بیکران اقیانوس را با انواع ماهی‌های رنگارنگش مشاهده می‌‌ نماییم.
 
آکواریوم جورجیا، واقع در آتلانتای آمریکا، تازه ترین و بزرگ‌ترین آکواریوم جهان است که ما را وارد جهانی از زیبایی و تنوع می‌‌کند؛ جهانی شگفت‌انگیز و لطیف که کاملا با جهان خشن و خاکی ما در تضاد است.
 
آکواریوم جورجیا امواجی از هیجان ناب را در دل مردم ایجاد می‌‌کند. صحنه‌هایی نفس‌گیر از اقیانوس نیلگون که شگفتی‌ هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد و قدرت پروردگار را به رخ بندگانش می‌‌‌کشد.
 

بزرگترین آکواریوم دنیا

 

بزرگترین آکواریوم دنیا

 
آکواریوم جورجیا حدود صد هزار تا صد و بیست هزار ماهی و جانور دیگر دریایی را در خود جای داده است که از ششصد گونه گوناگون تشکیل شده‌اند.
 
این ماهی‌ها از کشورهایی همچون تایوان به آمریکا منتقل شده اند. کوسه‌های آن که از ابتدای افتتاح در آکواریوم بودند، نخستین بار است که در یک آکواریوم خارج از آسیا نگهداری می‌‌شوند. این کوسه‌ها در فضایی به گنجایش ۲۳/۵ میلیون لیتر آب قرار دارند و در معرض دید مستقیم بازدید‌کنندگان هستند.
 

بزرگترین آکواریوم دنیا

 
جانوران زیبای دریایی و اقیانوسی این آکواریوم در پنج گالری مختلف به نمایش درمی‌‌آیند که هر گالری مختص یک نوع محیط زیست است. گالری اقیانوسی، گالری استوایی، گالری آب سرد، گالری رودخانه‌ای و گالری جورجیا.
 
کودکان، علاقه‌ مندان درجه یک جهان زیر آب هستند.

بزرگترین آکواریوم دنیا

 
وقتی آنها پا به محیط آکواریوم جورجیا می‌‌گذارند در اولین قدم در گالری جورجیا سرزمین رویایی با انواری اشعه مانند می‌‌بینند که کوسه‌ها و سفره ماهی‌ها درون آن شناور هستند و لاک‌پشت‌های دریایی در میان صخره‌های مرجانی به این سو و آن سو می‌‌روند. گالری دوم، یک رودخانه به تمام معناست و مردم می‌‌توانند ماهی‌های رودخانه‌ای امریکای شمالی را به وضوح در آن ببینند. (پیراناها)، ماهی‌های الکتریسیته و دیگر موجودات زیبای حیات‌وحش آب‌های تازه هر یک به گونه‌ای خودنمایی می‌‌کنند.
 
بخش سوم گالری آب سرد است. نمایشگاهی از ماهی‌ها و پستانداران قطبی که گویی در محیط واقعی زندگی خود زندگی آرامی را پشت سر می‌‌گذارند. نهنگ‌های بلوگا هم در همین گالری دیده می‌‌شوند. شیرهای دریایی کالیفرنیا، خرچنگ‌های عنکبوتی ژاپنی و پنگوئن‌های پاسیاه آفریقای جنوبی چه زیبا هنرنمایی می کنند.
 

بزرگترین آکواریوم دنیا

 

بزرگترین آکواریوم دنیا

 
چهارمین و تاثیرگذارترین بخش، (مسافر اقیانوس) نام دارد. وسعتی پرعظمتی از آب نیلگون و بیش از صد هزار ماهی و در کنار آنها کوسه‌هایی که بر دل‌ها ترس ‌می‌‌اندازد. تونل زیر آبی سی‌متری دومین بخش پرطرفدار آکواریوم است. در این تونل گاه انسان خود را یک موجود به واقع دریایی و بخشی از اقیانوس احساس می‌‌کند و سرانجام قسمت آخر که شاید محبوب‌ترین بخش برای کودکان باشد، قسمت آکواریوم‌های روباز آن است. در این قسمت بازدید‌کنندگان می‌‌توانند با دست یا انگشت خود ماهی‌های مختلف و البته بی‌‌خطر را لمس کنند.
 

بزرگترین آکواریوم دنیا

 
وقتی بازدید‌کننده به یک ماهی خاص دست می‌‌زند، متنی پر از حباب بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌‌شود که تمام ویژگی ها و شرایط زندگی آن‌گونه خاص را به نمایش درمی‌‌آورد. از اقدامات مهم آکواریوم جورجیا نجات و نگهداری از گونه‌های در خطر و در حال انقراض است و این موسسه در تلاش است با استفاده از آموزش‌ها و پژوهش های لازم، جلوی انقراض این جانوران کمیاب دریایی را بگیرد.
 
آکواریوم جورجیا در زمان افتتاح، بزرگ‌ ترین آکواریوم جهان محسوب می‌‌شد، اما امروزه، این آکواریوم، رقیبانی پیدا کرده است.

 


پنج شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن