تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819648226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علائم سرطان معده کدامند؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: علائم سرطان معده کدامند؟


یک متخصص آنکلوژی علائم ابتلا به سرطان معده را تشریح کرد و گفت: در صورت مراجعه به موقع بیمار به پزشک می‌توان این نوع از سرطان را که کشنده‌ترین نوع است تشخیص و درمان کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین محرابی افزود: علائم سرطان معده به گونه‌ای است که ممکن است در ابتدا مشخص نباشند به همین دلیل بروز هر نشانه‌ای می‌تواند زنگ خطر محسوب شود.

وی گفت: با این وجود رایج‌ترین علائم این سرطان، احساس ناراحتی در معده، احساس سیری یا نفخ پس از یک وعده غذایی کوچک، حالت تهوع و استفراغ و کاهش وزن است.

این متخصص آنکلوژی افزود: سن از فاکتورهای موثر در ابتلای افراد به سرطان معده است چرا که بسیاری از بیماران مبتلا 70 سال به بالا هستند.

محرابی گفت: همچنین مردان بیش‌ از زنان به سرطان معده مبتلا می‌شوند به همین دلیل این سرطان در مردان رتبه اول و در زنان پس از سرطان سینه در رتبه دوم قرار دارد.

وی نوع غذایی که روزانه مصرف می‌شود را در ابتلا به این سرطان موثر دانست و گفت: افرادی که غذاهای دودی، شور یا ترشی بسیار مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان معده هستند.

محرابی استعمال دخانیات را نیز از فاکتورهای خطر دانست و افزود: احتمال ابتلای سیگاری‌ها به سرطان بیش‌ از افرادی است که سیگار نمی‌کشند.

این متخصص آنکلوژی گفت: با انجام آزمایش خون یا معاینه فیزیکی از سوی پزشک ،عکس‌برداری، آندوسکوپی و نمونه‌برداری می توان وجود سلول‌های سرطانی در معده را تشخیص داد.
 


چهار شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن