تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819676583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علائم اضطراب در کودکان چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سنندج؛
علائم اضطراب در کودکان چیست؟
یک روانشناس گفت: اضطراب عبارت از يك ناراحتي دردناك ذهني درباره ي پيش بيني يك تهديد و يا ناخوشي در آينده است.
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج؛ علی سلیمانی گفت: اضطراب، در خانواده هاي كوچك، گروه هاي اجتماعي مرفه و پر درآمد، كودكان بزرگتر خانواده، محافظت زياد والدين، همانند سازي با والدين مضطرب، رقابت با خواهران و برادران و نيز در خانواده هايي كه نگران اعمال كودك خويش هستند بيشتر مشاهده مي شود.


وی افزود: فرد مضطرب نسبت به شايستگي ها و عملكرد خويش فوق العاده نگران است و رفتارهاي عصبي (ناخن جويدن)، اختلال هاي مربوط به خواب و ناراحتي‌هاي جسمي (درد معده) از خود بروز مي دهد و معمولاً احساس درماندگي در يافتن چاره و راه حل نگراني مي كند.


این روانشناس در رابطه با تفاوت های اضطراب و ترس بیان کرد: گرچه اضطراب از ترس و نگراني ناشي مي‌شود،ولي تفاوت هايي با آنها دارد و یکی از این تفاوت ها مبهم تر بودن اضطراب از ترس است و دیگری ترس از يك محرك در زمان حال ناشي مي‌شود در صورتي كه فرد مضطرب، اغلب از علت اضطراب خويش اطلاع ندارد.


وی گفت: اضطراب علي رغم آنكه مانند نگراني بيشتر معلول تخيل است ولي با آن تفاوت هايي نيز دارد.


سلیمانی افزود: نگراني مربوط به موقعيت هاي خاصي مي شود مانند امتحانات و مشكل مالي، در صورتي كه اضطراب يك حالت عاطفي تعميم يافته است، نگراني در مورد مشكلات عيني است ولي اضطراب ناشي از يك مشكل ذهني مي باشد.


*عوامل ايجاد كننده  اضطراب


وی تاکید کرد: اضطراب به ميزان كم همانند ترس غالباً اثرات سازنده دارد و به عنوان محركي براي خلاقيت، حل مسائل و فعاليت مؤثر است ولي اضطراب غير طبيعي باعث از كار افتادگي، بي قراري و ناراحتي فرد مي گردد.ظاهر شدن اضطراب در كودك تدريجي است و توصيه شده است تا رسيدن كودك به سه سالگي، در مورد تشخيص آن اقدامي صورت نگيرد. 

*نشانه‌هاي اضطراب

این روانشناس در رابطه با نشانه هاي مستقيم اضطراب گفت: وضع قيافه و ظاهر مضطرب كودك، خواب كم و شكايت از بي خوابي، تكرار ادرار، تهوع و استفراغ و سردرد از نشانه های مستقیم اضطراب است.


وی افزود: رجعت مانند ترس از خوابيدن به تنهايي در اتاق، علائم بدني از جمله كم شدن اشتها و گاهي پرخوري، شكايت از درد پا و شكم، امتناع از مدرسه رفتن و علائم روانی از جمله ترس، وسواس، هيستري تبديلي و ترس از تاريكي است.


وی با اشاره به رفتار افراد مضطرب بیان کرد: این افراد ناراحتي خود را در درون مي ريزند و تشديد مي كنند، ناراحتي خود را بيرون مي ريزند و با اين كار توجه و دلسوزي ديگران را جلب مي كنند و یا گناه را به گردن افراد ديگري مي اندازد و از احساس بي كفايتي و ناامني خود را مي‌رهاند.


این روانشناس افزود: اضطراب در حالت معتدل تر ممكن است به صورت رفتارهايي چون افسردگي، حساسيت شديد و عصبانيت، نا آرامي و بي قراري، بي خوابي و خواب ناراحت ظاهر شود و در موارد شديدتر به صورت احساس گناه تجلي مي‌کند.


سلیمانی گفت: كودكان براي مقابله با اضطراب معمولاً از وسايل دفاعي استفاده مي‌كنند كه از مهمترين آنها مي توان به كناره گيري، رجعت، انكار كردن، سركوبي، فرافكني اشاره کرد.


وی درپایان افزود:در درمان نگراني و اضطراب از شيوه هاي درمان رايج در ترس استفاده مي كنندو دارو درماني نيز از شيوه‌هاي رايج در درمان اضطراب مي‌باشد.


انتهای پیام/ش






تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن