تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802711781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت سازمان حفاظت محيط زيست از مردم براي معرفي ناهنجاري‌هاي زيست محيطي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۱۰ب.ظ)
دعوت سازمان حفاظت محيط زيست از مردم براي معرفي ناهنجاري‌هاي زيست محيطي مدير کل دفتر ارزيابي عملکرد و رسيدگي به شکايات سازمان حفاظت محيط زيست همه مردم ايران را به يک چالش معرفي ناهنجارهاي زيست محيطي دعوت کرد و گفت: در روزملي پاک سامانه تلفني 1540 براي معرفي معضلات زيست محيطي به صورت يکپارچه افتتاح مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج،سيد احمد نبوي در نشست خبري که پيش از ظهر امروز سه شنبه 16 دي ماه در سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد، با اشاره به اينکه براي اولين بار اتاق کيشيک در سازمان حفاظت محيط زيست راه اندازي مي‌شود، گفت: از روز 29 دي ماه همه مردم مي‌توانند ناهنجارهاي زيست محيطي به اين سازمان معرفي کنند تا آب، خاک و هواي سالمي داشته باشيم.
وي ادامه داد: براي کسانيکه اين پيام را به سامانه 1540 مي‌دهند؛ تعهد مي‌دهيم همه اطلاعات محرمانه خواهند بود و مسئوليت آن بر عهده سازمان حفاظت محيط زيست است.
مشاور رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه در کشورهاي توسعه يافته 20-10 در صد از سطح کشور بعنوان مناطق حفاظت شده حفاظت مي‌شوند، اظهار داشت: اين کشورها شايد روزي به اين مناطق احتياج داشته باشند که خاک سالم و آبي که پساب‌هاي صنعتي نداشته باشد و از هواي سالم داراست.
به گزارش رواط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست،نبوي ادامه داد: در کشور ايران نيز همانند کشورهاي ديگر دنيا مناطق حفاظت شده مي‌بايست براي آيندگان حفاظت شود.
وي با اشاره به تصرفات غيرقانوني در مناطق حفاظت شده، گفت: در نامه به امضاي ابتکار براي کارگروه ملي مقابله با فساد اداري درصد مناطق حفاظت شده تصرف شده براي پروژه مسکن مهر گزارش داده شده است.
وي تاکيد کرد: چندين ميليون هکتار از اراضي در منطقه حفاظت شده ورجين تصرف شده است که با جديت از سوي سازمان حفاظت محيط زيست پيگيري مي‌شود.

نبوي، دريا خواري را يک واژه جديد در مشکلات زيست محيطي عنوان کرد و گفت: نمونه اي از اين درياخواري درمنطقه کيش است که توسط سازمان حفاظت محيط زيست در حال پيگيري است.
وي با بيان اينکه استحصال زمين در دريا صدمات زيادي به اکوسيستم دريا وارد مي‌کند، اظهار داشت: کشورهاي حاشيه خليج فارس نيز دريا خواري انجام مي‌شود و همواره اين اعتراض به کشورهاي حاشيه خليج فارس اعلام مي‌شود؛ اين درحالي است که اين موضوع نيز در کشور ما در حال انجام است.
مدير کل دفتر ارزيابي عملکرد و رسيدگي با اشاره به وجود گونه‌هاي با ارزش حيات وحش در مناطق حفاظت شده، هشدار داد: حيات وحش به آخرين نفس‌هاي خود رسيده است.
وي تصريح کرد: افرادي از کشورهاي اسپانيا و فرانسه با هماهنگي يک شرکت داخلي 500 ميليون تومان پول مي‌دهند و طي ويزاي که براي آن‌ها صادر مي‌شود نوع سلاح، نوع لباس و نوع شکار و استتار را تعيين مي‌کنند و پس از شکار، پوست و گوشت آن را قاچاق مي‌کند و اخبار شکار اين افراد در فضاي مجازي از جمله فيس بوک ديده مي‌شود.


نبوي با اشاره به تعامل دو ماه با پليس فتا اظهار داشت: سه شبکه بزرگ تور ورود شکارچي به کشور شناسايي شده است، و از همه مردم خواست هر خبري مربوط به شکار غير قانوني است به سازمان حفاظت محيط زيست اطلاع دهند.
وي خاطر نشان کرد: شيوخ عرب با چه مجوزي وارد کشور مي‌شوند و گران‌ترين پرندگان کشور را شکار مي‌کنند، يک گونه پرنده در ايران 250 ميليون تومان ارزش دارد و وقتي از کشور خارج مي‌شود ارزش چند ميلياردي پيدا مي‌کند.
نبوي، مديريت پسماندهاي خطر ناک را يکي ديگر از چالش‌هاي زيست محيطي در کشور عنوان کرد و گفت: پسماندهاي خطر ناک صنايع به درستي مديريت نمي‌شود و فقط شرکت‌هاي صنعتي بزرگ در پساب سالن رنگ خود 30 هزار ليتر روزانه پسماند صنعتي دارد.


وي در ادامه به شناسايي واحدهايي که اقدام به امحاي پسماندها در سطح تهران مي‌کنند و باعث ايجاد آلودگي مي‌شوند؛ خبر داد و گفت: تا کنون 150 واحد آلاينده در سطح شهر تهران شناسايي شده است و با جديت شناسايي واحدهاي آلاينده را دنبال مي‌کنيم و نمي‌گذاريم هيچ فعاليت اقتصادي توان طبيعت را بگيرد.
مشاور رييس سازمان حفاظت محيط زيست با اعلام اينکه 7 هزار واحد درماني در شهر تهران فعاليت دارد، گفت: اين مراکز درماني روزانه 100 تن زباله عفوني توليد مي‌کند و فقط 10 درصد از اين مراکز از نظر مديريت پسماندهاي عفوني قابل پايش است.
وي از عموم مردم خواست بيمارستان‌هايي که زباله‌هاي عفوني خود را در شهر تخليه مي‌کنند به سازمان حفاظت محيط زيست معرفي کنند.


نبوي با بيان اينکه پايش شبانه صنايع کلان شهرها در دستور کار سازمان حفاظت محيط زيست قرار گرفته است، تصريح کرد: به صورت پايلوت پايش شبانه در استان تهران انجام مي‌شود و صنايع آلاينده که در ايجاد غبار در سطح تهران نقش دارند؛ شناسايي مي‌شوند.


به گفته مشاور رييس سازمان حفاظت محيط زيست امسال پرترافيک‌ترين سال از نظر گفتگوي زيست محيطي در بين مسئولين و مردم است و همه مردم مي‌بايست براي حل معضلات زيست محيطي شريک شوند.


نبوي در ادامه به تشکيل مستمر جلسات تخلفات اداري در سازمان حفاظت محيط زيست اشاره کرد و گفت: در 22 جلسه تخلفات اداري تشکيل شده، تقريباً 140 پرونده رسيدگي شده است که 80 پرونده آن تبرئه وحدود 60-50 پرونده متهم داشته‌ايم.
وي، با بيان اينکه حدود 5-4 ميليون لاستيک فرسوده در تهران وجود دارد، اظهار داشت: حدود 10 در صد از لاستيک‌هاي فرسوده بازيافت مي‌شوند و بخش عظيمي از اين ضايعات لاستيکي سوزانده مي‌شود که باعث تشديد آلودگي هواي تهران مي‌شود.


مدير کل دفتر ارزيابي عملکرد و رسيدگي به شکايات از دعوت به همکاري همياران محيط زيست خبر داد و گفت: براي حل معضلات زيست محيطي از مردم بعنوان همياران محيط زيست کمک مي‌گيريم و علاقمندان به محيط زيست مي‌توانند از طريق سامانه 1540 با سازمان حفاظت محيط زيست در ارتباط باشند.
وي ادامه داد: آيين نامه و مصوبات طرح همياران محيط زيست در شوراي حفاظت و نظارت سازمان حفاظت محيط زيست در حال نهايي شدن است و همياران محيط زيست با کد شناسايي با اين سازمان در ارتباط هستند.
نبوي در ادامه به برخي از تصرفات غيرقانوني در دوره‌هاي قبل اشاره کرد و گفت: براي نمونه پناهگاه حيات وحش کلاه قاضي با وسعت 3 هزار و 726 هکتار، ميزان 260 هکتار آن براساس مصوبه کميسيون امور زيربنايي در دولت گذشته در اختيار مسکن مهر و گردشگري قرار گرفته است و سازمان حفاظت محيط زيست به دنبال بازپس گيري اين تصرفات است.
وي درباره وضعيت شکار پرندگان در منطقه ميانکاله گفت: در دو مرحله با هماهنگي نيروي انتظامي، يگان ويژه حفاظت و تشکل‌هاي مردم براي جمع آوري دام‌ها در اين منطقه اقدام کرده‌ايم.
نبوي با بيان اينکه به دنبال همسو کردن تشکل‌هاي مردم نهاد در استان‌هاي گلستان، مازندران و گيلان هستيم تا خود مردم با مردم صحبت کنند و همه چيز چکشي حل نمي‌شود.
اين مقام مسئول تصريح کرد: با همکاري همياران محيط زيست سال آينده مشکل شکار در ميانکاله برطرف مي‌شود.
وي با تاکيد بر اينکه موضوع قاچاق حيات وحش جدي است، افزود: ورود و خروج حيات وحش در کشور مشکلات جدي را در پي دارد.
نبوي از دستگيري لنج متخلف در چابهار که به سمت چابهار حرکت مي‌کرد؛ خبر داد و گفت: اين لنج نزديک به 140 رأس شاهين ويژه و 240 رأس هوبره با ارزش چند صد ميلياردي تومان که در شرايط بد اين حيوانات نگه داري مي‌شدند، کشف شد و در 4 نقطه در کشور رها سازي شد.
وي ادامه داد: تيم‌هاي شکار خارجي براي شکار هوبره وارد کرمان و سمنان مي‌شوند و آسيب‌هاي زيادي به حيات وحش مي‌زنند.
نبوي از هماهنگي با ستاد قاچاق و ارز براي مقابله با تخلفات شکار خبر داد و گفت: بزودي تفاهم نامه و نتايج با اين ستاد رسانه اي مي‌شود.
اين مقام مسئول در خصوص واژگوني متعدد تانکرهاي سوخت در استان لرستان گفت: سالانه 151 هزار و 978 تانکر از مرز وارد ايران مي‌شوند و مي‌بايست از لرستان عبور کنند و رانندگان بعد از 20-15 ساعت رانندگي به اين منطقه مي‌رسند و اوج خستگي رانندگان است.
وي ادامه داد: با پيگيري‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست هماهنگي‌هاي لازم براي کنترل ساعت خواب رانندگان با پليس راهور ناجا انجام داده‌ايم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن