تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802416295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساختار سازمان حفاظت محيط زيست نيازمند اصلاح و بازنگري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۲۲ب.ظ)
ساختار سازمان حفاظت محيط زيست نيازمند اصلاح و بازنگري است رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: نياز سازمان به اصلاح و بازنگري در ساختار سازماني و معماري سازماني بر همه مبرهن است، لکن؛ اين اقدام بايد با نگاهي جامع و فراگير و تجميع اراده سازماني همراه شود تا بتواند اثربخشي و نتيجه گيري مطلوب را به همراه داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از سازمان محيط زيست، معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، در نخستين جلسه دولت الکترونيک با تأکيد بر اهميت پرداختن به مسائلي همچون معماري سازماني، دولت الکترونيک و تعيين شاخص‌هاي ارزيابي عملکرد، گفت: يکي از مهم‌ترين اهداف سازمان حفاظت محيط زيست در دولت اصلاحات بحث مهندسي مجدد ساختارها و معماري سازماني بود.
ابتکار افزود: اگرچه به دليل عدم جامعيت و نبود تجربه در بحث معماري سازماني در کشور، شيوه کار بسيار متفاوت از شيوه امروزي بود.
معاون رئيس جمهور با بيان اينکه به دليل همين اهميت موضوعي در دوره جديد نيز بدون توقف مباحثي همچون تحول اداري، بازنگري در ساختارها و فرايندها و رفع مشکلات يا حتي ارتقاي ساختار آي تي سازمان در حال پيگيري است، اظهار کرد: بنابراين بسياري از اجزاي طرح کلي در حال پيگيري و انجام است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: در اصل به صورت عملگرايانه در حال انجام پروژه هستيم و اگر همزمان بتوانيم نگاه کلان و تصوير کلي از موضوع داشته باشيم، مي‌توانيم با پيوند دو بخش فعاليت‌ها و ارائه و تزريق استراتژي و راهبرد به فعاليت‌هايي که در سطوح پايين تر در حال انجام است، به نتيجه اي مطلوب تر دست يابيم.
وي با اشاره به شرايط و فرآيندهاي مديريت دموکراتيک در بسياري از کشورها که منجر به عدم پايداري طولاني مدت در پست‌هاي مديرتي مي‌شود، گفت: بر خلاف نگاه سنتي، دوره‌هاي کوتاه مديريتي مدرن منجر به عدم دلبستگي به موقعيت، شفافيت عملکرد، پاسخگويي و نتيجه گيري بهتر شده است.
ابتکار افزود: وقتي زمان مديريت کوتاه باشد و فرصت کم، تلاش بيشتري براي حصول نتيجه صورت مي‌گيرد و البته موارد بسيار مهم ديگري همچون سيستم محور بودن فعاليت‌ها به جاي فرد محوري هم در اين خصوص بسيار مهم و تأثيرگذار است.
ضرورت نگرش سيستمي به جاي نگرش فرد در مديريت کلان
معاون رئيس جمهور ضمن انتقاد از اينکه روند فعاليت‌ها و برنامه ريزي‌هاي کشور متکي به فرد است نه به سيستم، اظهار کرد: همين موضوع منجر به دشواري‌هاي متعدد، توقف فعاليت‌ها يا حتي در دوره‌هايي عقب گرد در پروژه‌ها و پيشرفت‌ها مي‌شود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تأکيد بر اين موضوع که علي رغم همه ريسک‌ها و دشواري‌ها، بايد مبحث معماري سازماني به صورت جدي و اصولي مورد پيگيري و انجام قرار گيرد، تصريح کرد: البته اين روند نبايد منجر به توقف فعاليت‌ها شود؛ زيرا زمان عنصر بسيار مهمي است و فرصت ما بسيار کوتاه است و از اين رو انجام مطالعات و برنامه ريزي و تغيير بايد همزمان با فعاليت‌هاي جاري صورت گيرد.
وي با بيان شرايط دشوار سازمان حفاظت محيط زيست و محيط زيست کشور، از جمله حجم عظيم مطالبات مردمي، کمبود نيروي انساني و مالي و امکانات، بحران‌هاي متعدد محيط زيست ايران، فاشر کاري سنگين بر بدنه کارشناسي، مديريتي، محيط بانان و کليه سطوح سازماني، گفت: به هيچ عنوان امکان توقف فعاليت‌هاي سازمان وجود ندارد و مباحث معماري سازماني و دولت الکترونيک بايد همزمان با فعاليت‌هاي جاري سازمان پيش برده شود.
ابتکار تصريح کرد: اگرچه تمام بخش‌ها و بدنه دولت يازدهم با مشکلات عديده مواجه هستند ولي سازمان حفاظت محيط زيست به دليل ماهيت فرابخشي و نوع ارتباطات گسترده با ساير دستگاه‌ها و قوا، همچنين عدم تمرکز موضوعات در درون ساختار سازماني با مشکلات و دشواري‌هاي بيشتر و پيچيده تري مواجه است.
معماري سازماني منجر به ارتباطات ارگانيک و پويا شود
معاون رئيس جمهور افزود: اگر معماري سازماني نتواند منجر به تقويت ارتباطات سازماني با ساير دستگاه‌ها و قوا شود و ارتباطات سنتي حال حاضر را به ارتباطي ارگانيک و پويا تغيير دهد، نمي تواند کاربردي و مفيد باشد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: سياست گذاري، رصد و نظارت و کنترل و پايش فعاليت‌ها و برنامه ريزي‌ها، اعمال سياست‌ها، جلب مشارکت‌ها براي اجراي سياست‌ها از جمله وظايف بسيار مهم و سنگين سازمان است که تنها با ارتقاي ارتباطات و افزايش کارايي، تسلط و اشراف سازماني به مباحث امکان پذير است.
وي با تأکيد بر تفاوت‌هاي موجود در ساختار معماري سازماني حفاظت محيط زيست با ساير نهادها و دستگاه‌ها، گفت: شکنندگي و آسيب پذيري محيط زيست بايد به دقت در اين طراحي ساختاري در نظر گرفته شود تا معماري ساطماني بتواند پاسخگوي انتظارات و مطالبات باشد.
ابتکار تصريح کرد: نياز سازمان حفاظت محيط زيست به اصلاح و بازنگري در ساختار سازماني و معماري سازماني بر همه مبرهن است، لکن؛ اين اقدام بايد با نگاهي جامع و فراگير و تجميع اراده سازماني همراه شود تا بتواند اثربخشي و نتيجه گيري مطلوب را به همراه داشته باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن