تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805170894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع آلودگي هوا منوط به همکاري تمام دستگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۲۹ب.ظ)
رفع آلودگي هوا منوط به همکاري تمام دستگاه ها 11جلسه کارگروه ملي مقابله با آلودگي هوا با حضور معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و نمايندگان وزارتخانه ها و دستگاه هاي مربوطه عصر دوشنبه در محل سازمان حفاظت محيط زيست تشکيل شد.
به گزارش خبرگزاري موج ،رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر لزوم استمرار برنامه هاي جامع کاهش آلودگي هواي کشور، گفت: يکي از اولويت ها و برنامه هاي مهم دولت يازدهم، بهبود کيفيت هوا در کشور است.
به گزارش روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست،ابتکار افزود: به همين منظور کارگروه ها و شوراهاي مرتبط با موضوع آلودگي هوا در سراسر کشور و در سطوح مختلف تشکيل و گزارش وضعيت موجود و اقدامات صورت گرفته در اين حوزه نيز در مجلس شوراي اسلامي، هيات دولت و شوراي عالي محيط زيست ارائه شده است.

*آلودگي هوا مبحثي پيچيده، چند وجهي و زمان بر است
معاون رئيس جمهور با اشاره به مصوبه 10 ارديبشهت ماه هيات دولت و اعلام وظايف دستگاه ها و وزارتخانه هاي مرتبط در خصوص مقابله با آلودگي هوا، اضافه کرد: دولت يازدهم در اين موضوع مصمم است اما بحث آلودگي هوا و رفع آن در تمام دنيا مبحثي پيچيده، چند وجهي و زمان بر است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: اقدامات مثبت دولت يازدهم در خصوص مقابله با آلودگي هوا غيرقابل انکار است و قياس منصقانه شرايط و کيفيت هوا با سال هاي گذشته، اثبات زحمات بسيار زياد در اين حوزه است.
وي ضمن بيان اينکه آثار آلودگي هوا تنها محدود به يک حوزه نيست و حوزه هاي متعددي همچون سلامت، اقتصاد و اجتماع را درگير مي کند، اضافه کرد: تاکيد دولت يازدهم بر حذف بنزين پتروشيمي از چرخه سوخت کشور، آيين نامه ها و دستورالعمل هاي متعدد در خصوص مقابله با آلودگي هوا و ديگر اقدامات صورت گرفته در اين زمينه همه در راستاي حفظ سلامت مردم است.
ابتکار ادامه داد: تشکيل کارگروه هاي مقابله با آلودگي هوا در تمام شهرها و تکيمل و تدوين مطالعات مقابله با آلودگي هوا در کلانشهرها نيز در همين راستا صورت گرفته است.
معاون رئيس جمهور ضمن اشاره به شرايط اقليمي، جمعيت پذيري بالا و تعداد روزافزون صنايع در تهران، گفت: البته شرايط آلودگي هوا در تهران شرايط پيچيده تري و عوامل متعدد تري دارد و از همين رو نياز به انسجام بيشتر و تعامل و همراهي تمام دستگاه هاي مرتبط براي اجراي دقيق برنامه ها و کاهش آلودگي هوا بيش از ساير نقاط کشور است.

*حل معضل آلودگي هوا منوط به همکاري و انسجام عمل تمام دستگاه ها و قواست
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست موضوع آلودگي هوا را موضوعي ملي و مهم ارزيابي کرد و حل اين معضل را منوط به همکاري تمام دستگاه ها و قوا دانست.
وي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي تدوين برنامه ششم با تاکيد بر محوريت موضوعات محيط زيستي، همچنين بررسي پيش نويس سياست هاي کلي نظام در حوزه محيط زيست براي نخستين بار در مجمع تشخيص مصلحت نظام، اظهار کرد: يکي از مهم ترين محورهاي مندرج در اين سياست ها را مباحث مقابله با آلودگي هوا و لزوم همکاري تمام قوا در اين خصوص شکل داده است.
ابتکار از شناسايي دقيق منابع آلاينده و سهم هر کدام در آلودگي هواي کشور خبر داد و تاکيد کرد: بهبود کيفيت هواي کشور و قرار گرفتن آلاينده هاي گوگرد، بنزن، ناکس و اوزون در سطح استاندارد و سالم و پاک، نشان دهنده اين است که تلاش ها و برنامه هاي دولت يازدهم براي مقابله با آلودگي هوا در مسير درستي قرار دارد.

*اصلي ترين عامل آلودگي هوا ذرات ريز 2.5 ميکرون است
معاون رئيس جمهور مشکل اصلي آلودگي هوا را ذرات ريز 2.5 ميکرون دانست و افزود: اندازه گيري اين ذرات چند سالي است که صورت مي گيرد و براي رفع مشکل آلودگي هوا بايد برنامه ريزي و راهبرد علمي و دقيقي براي اين ذرات داشته باشيم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از منابع ثابت و خانگي و نيروگاه ها به عنوان ديگر عوامل موثر در آلودگي هوا نام برد و تصريح کرد: تعامل بسيار ارزنده اي ميان وزارتخانه هاي نفت و نيرو و سازمان حفاظت محيط زيست براي حذف سوخت مازوت از نيروگاه هاي کشور شکل گرفته است ولي اين موضوع به دليل عدم تامين زيرساخت هاي گازرساني در سال هاي گذشته و وابستگي توليد برق کشور به نيروگاه ها، موضوعي زمان بر است.
وي ضمن اشاره به آغاز طرح جهادي پايش شبانه صنايع استان تهران توسط اداره کل مربوطه، گفت: تمامي اين اقدامات به دليل اهميت موضوع آلودگي هوا و تلاش سازمان حفاظت محيط زيست و مجموعه دولت يازدهم براي حفظ سلامت مردم و بهبود کيفيت زندگي آن هاست.
ابتکار ضمن تاکيد بر عزم جدي مجموعه دولت به منظور رفع معضل آلودگي هوا، تاکيد کرد: براي رفع معضل آلودگي هوا بايد حرکتي منسجم و فرابخشي بر اساس ماموريت ها و برنامه راهبردي تعريف شده شکل گيرد.

*رونمايي از سيستم يکپارچه معاينه فني خودروها در کشور همزمان با روز هواي پاک
بنابراين گزارش، سعيد متصدي معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست با برشمردن اقداماتي همچون کاهش سود بازرگاني واردات خودروهاي هيبريدي و برقي به صفر، پيگيري اجرايي شدن طرح کهاب، پيگيري هوشمندسازي موتورخانه ها، خروج بنزين پتروشيمي از چرخه سوخت کشور، گفت: همه اين اقدامات در راستاي تلاش براي حفظ سلامت مردم و مقابله با آلودگي هوا صورت گرفته است و نتايج حاصله بيانگر موفقيت در اين مسير است.
متصدي ضمن استقبال از طرح مشترک راهنمايي و رانندگي و وزارت کشور براي اتصال دوربين هاي کنترل نامحسوس، بيمه شخص ثالث و معاينه فني خودروها به يکديگر، همچنين شماره گذاري خودروها بر اساس تاييد سازمان حفاظت محيط زيست مبني بر نصب فيلتر دوده، گفت: انسجام عمل دستگاه ها ضامن موفقيت طرح مقابله با آلودگي هواست.
وي همچنين با اعلام خبر رونمايي از سيستم يکپارچه معاينه فني خودروها در کشور همزمان با 29 دي ماه (روز هواي پاک)، ابراز اميدواري کردک اين اقدام منجر به رفع نواقص کنوني معاينه فني خودروها در کشور شود.
در پايان نمايندگان دستگاه هاي حاضر در جلسه گزارشي از روند اقدامات صورت گرفته در دستگاه خود و برنامه ريزي هاي آينده براي مقابله با آلودگي هوا ارائه دادند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن