تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803098590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحث هسته‌اي بر مباني فتواي رهبري طراحي شده است/ تاکيد ايران بر لغو همه تحريم ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۴ب.ظ)
ظريف: بحث هسته‌اي بر مباني فتواي رهبري طراحي شده است/ تاکيد ايران بر لغو همه تحريم ها وزير امور خارجه در صحن علني مجلس، مهمترين نکات را پيرامون مذاکرات هسته اي مطرح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، امروز در صحن علني مجلس سؤال از وزير در دو محور مطرح شد. سؤال اول سؤال مشترک 40 تن از نمايندگان در خصوص دليل ناديده گرفتن مصاديق حقوق هسته‌اي ملت ايران در موافقت‌نامه ژنو بود.
سؤال دوم سؤال جواد کريمي قدوسي نماينده مردم مشهد و کلات بود که در آن پرسيده بود: آيا وقت آن نرسيده با پشتوانه اين ملت انقلابي و شهداي اين مرز و بوم در مقابل اهانت‌هاي مقامات امريکا و رفتارهاي غيرديپلماتيک مقامات متکبر غربي عکس‌العملي انقلابي نشان داده شود.

ارتقاي امنيت کشور در پي توافق ژنو
من درود فرستادن به روان پاک شهداي انقلاب و جنگ تحميلي افزود: در شرايط انتقالي کنوني جهاني که منابع قدرت و نفوذ، چندبعدي و متکثر شده‌اند، برخورداري از اين منبع عظيم قدرت معنايي توان و حضور نقش آفرين مؤثر و جدي در صحنه منطقه‌اي و جهاني را به ايران بخشيده و عجيب نيست که بدخواهان ايران، اسلام و انقلاب با هراس از اين توانمندي براي اعمال اين قدرت و نفوذ ايران مانع تراشي کنند.
ظريف گفت: سياست خارجي توانسته در پي توافق ژنو با فضاسازي‌هاي خصمانه و بهانه‌جويي‌ها هر روزه عليه نظام مقدس ايران مقابله و سهم کوچکي در ارتقاي امنيت و اقتدار کشور ايجاد کند و اين جزيي از وظايف قانوني و ذاتي دستگاه ديپلماسي است.
وي گفت: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب در ديدار امسال فرمودند که يک ديپلماسي هوشمندانه و فعال مي‌تواند دستاوردهاي بسيار مهم سياسي، اقتصادي و اجتماعي به همراه بياورد که با هيچ حرکتي از جمله جنگ‌هاي پرهزينه و پرخطر حاصل نمي‌شود و اين واقعيت نشانگر وزن و جايگاه دستگاه ديپلماسي در مجموعه مديريت يک کشور است. قدرت‌هايي تلاش کردند با زور و اسلحه منافع خود را تأمين کنند که ناکام ماندند.

بحث هسته‌اي بر مباني فتواي مقام معظم رهبري طراحي شده است
ظريف در ادامه گفت: به شما اطمينان مي‌دهم دولت و تيم مذاکره کننده هيچ هدف سياسي و جناحي را در مذاکرات هسته‌اي دنبال نکرده و نخواهد کرد. بنده کمترين با بيش از سه دهه مطالعه، تجربه و تدريس در سياست خارجي عميقاً اعتقاد دارم که جناحي شدن سياست خارجي نقطه بي بازگشت شکست آن است و هزينه کردن از منافع ملي براي اهداف سياسي و جناحي گناهي نابخشودني است و به همين دليل بحث هسته‌اي بر مباني فتواي درخشان مقام معظم رهبري طراحي شده و به عنوان يک امر ملي و فراجناحي پيگيري مي‌شود ما از منافع همه مردم دفاع و اهداف عالي کشور را مدنظر قرار مي‌دهيم.

سخنان رهبري، پاسخ به سؤال کريمي قدوسي
وزير امور خارجه گفت: به جاي پاسخ به برخي نکات مطروحه از سوي آقاي کريمي قدوسي جمله‌اي را از مقام معظم رهبري در سخنراني اخير در جمع مجمع عالي بسيج خدمت شما تقديم کنم. حضرت آقا اينگونه فرمودند و اجازه دهيم قبل از اينکه جمله ايشان را بخوانم بنده و تيم مذاکره کننده همه وام دار لطف و عنايت مقام معظم رهبري و از همه مهم‌تر دعاي ايشان براي تيم هستيم و خود را لايق اين بزرگواري و لطف و عنايت ايشان نمي‌دانيم. ايشان فرمودند هيات مذاکره کننده ما حقا و انصافاً پرتلاش و جدي هستند و ايستادگي مي‌کنند و با منطق حرف مي‌زنند زير بار حرف زور نمي‌روند، دارند کار مي‌کنند و همه اين را توجه داشته باشند، حالا همه جزييات و آنچه را در اين گفت‌وگوها مي‌گذرد غالباً مردم مطلع نيستند و با جديت و با منطق با دلسوزي دارند کار مي‌کنند و منطقي عمل مي‌کنند.
رئيس دستگاه ديپلماسي ادامه داد: بنده و همکاران در وزارت خارجه همواره به دنبال فرصت سازي به منظور تقويت اقتدار ملي بوده‌ايم. من هيچگاه نگفته‌ايم اين دولت يا دولت قبلي يا دولت قبل‌تر از آن براي ايران اسلامي قدرت آورده است. قدرت ما نتيجه مقاومت مردم بوده است.

جلوگيري از اجراي طرح‌هاي تصويب شده محافل صهيونيستي و تندروهاي آمريکايي
ظريف گفت: همگان مي‌دانند که هدف تحريم‌هاي ظالمانه، تضعيف و فرسايش توان اقتصادي و ملي و تحميل هزينه‌هاي ناروا بر مردم و اقشار آسيب پذير ماست. به لطف خدا و با درايت مسئولان عالي نظام و در رأس همه مقام معظم رهبري با پيگيري سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، آسيب پذيري‌هاي کشور در برابر فشارها و نوسانات بين‌المللي کاسته شده و وزارت خارجه به سهم خود حمايت از اقتصاد مقاومتي را در مهم‌ترين اولويت برنامه کاري تمام سفارتخانه‌ها و دستگاه‌ها قرار داده است و در اين زمينه سهم خود را ايفا کرده و ان‌شاءالله در آينده ايفا مي‌کند.
وي ادامه داد: همزمان در کنار همه اين اقدامات به عنوان دستگاه ديپلماسي که وظيفه پيگيري سياست خارجي را بر عهده دارد با مذاکرات هوشمندانه هسته‌اي از اجراي طرح‌هاي تصويب شده محافل صهيونيستي و تندروهاي آمريکايي که با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ايران توليد و تصويب شده بود، جلوگيري شد و بخشي از دارايي‌هاي به ناحق حصر و ضبط شده اين مردم مظلوم به کشور بازگردانده شد.

تاکيد ايران به لغو تمام تحريم‌ها
رئيس دستگاه ديپلماسي گفت: امروز ايران بستر آماده رشد و توسعه علمي و فناوري در عرصه کار، سرمايه‌گذاري و توليد است. امروز هيچ عاقلي از جنگ با ايران سخن نمي‌گويد، هيچ عاقلي ديگر از همه ابزارها روي ميز است، صحبتي نمي‌کند. بلکه بحث ما و دنيا در مورد زمان و نحوه رفع تحريم‌هاست.
ظريف ادامه داد: به نظر بنده و هر حقوقدان بي طرف ديگري کليه تحريم‌ها غيرقانوني‌اند و به ناحق وضع شده‌اند و بايد همه برداشته شوند و سياست ما در مذاکرات پافشاري بر همين نکته است.
وزير خارجه خاطرنشان کرد: امروز طرف‌هاي مذاکرات ما و ساير بازيگران جهاني اين نکته را دريافته‌اند که براي رسيدن به توافق با ملت بزرگ ايران بايد همه تحريم‌هاي ظالمانه رفع شود، چرا که تحريم ميوه‌اي جز نفرت و کينه به بار نمي‌آورد.

امروز به هيچ وجه کسي راجع به اصل غني سازي صحبت نمي‌کند
ظريف خطاب به نمايندگان و ملت بزرگ ايران گفت: امروز در مذاکرات ما به هيچ وجه کسي راجع به اصل غني سازي صحبت نمي‌کند. اين هم در توافق ژنو آمده است و هم در تمامي مذاکرات ما بر خلاف تمامي تحليل‌هايي که بعد از توافق ژنو انجام شد و بنده و همکارانم در برابر آن به خاطر منافع ملي سکوت کرده و مي‌کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن