تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804093338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز کسی از تعلیق غنی‌سازی صحبت نمی‌کند/ تیم مذاکره‌کننده هدف سیاسی در مذاکرات دنبال نکرده و نخواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در حال بروز رسانی/ظریف در صحن علنی:‌
امروز کسی از تعلیق غنی‌سازی صحبت نمی‌کند/ تیم مذاکره‌کننده هدف سیاسی در مذاکرات دنبال نکرده و نخواهد کرد
وزیر امور خارجه در صحن علنی گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که دولت و تیم مذاکره کننده هدف سیاسی و جناحی در مذاکرات هسته‌ای دنبال نکرده و نخواهد کرد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، امروز سه شنبه ۱۶ دی ماه که به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس به صحن علنی آمده بود با تبریک ولادت پیامبر (ص) و آغاز هفته وحدت گفت: قدرت ایران از عوامل متعدد طبیعی، انسانی، اعتقادی، دفاعی و سیاسی نشات می‌گیرد.  
 
وی افزود: برجسته‌ترین آن فرهنگ استقلال طلبی، عزت مداری، اعتماد به نفس و مقاومت مردم دلاور ایران است که همانا گفتمان اصیل انقلاب اسلامی، یادگار امام راحل و تائید مکرر مقام معظم رهبری است.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: قدرتی که تمام ابزار‌ها، حربه‌ها علیه این ملت دلاور را ناکارآمد ساخته است که بجاست همینجا به روان پاک شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی که عالیترین و والا‌ترین نهاد این قدرت عظیم‌اند، درود بفرستیم و از روح بلندشان مدد جوییم.  
 
ظریف ادامه داد: در شرایط انتقالی کنونی جهان که منابع قدرت و نفوذ چندبعدی و متکثر شده‌اند، برخورداری از این منبع عظیم قدرت معنایی توان حضور و نقش افرینی موثر و جدی در صحنه منطقه‌ای و جهانی را به جمهوری اسلامی ایران بخشیده است و عجیب نیست که بدخواهان ایران و اسلام و انقلاب با هراس از این توانمندی برای اعمال این قدرت و نفوذ ایران مانع تراشی کند.  
 
وی افزود: آخرین ترفندی که برای این منظور برنامه ریزی و برای یک مدت بسیار طولانی اجرایی کرده‌اند، تهدید انگاری و تهدید نمایی برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران بود که با دو هدف عمده طراحی شده بود.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: اولین هدف عمده ترسیم چهره‌ای ناامن و خطرناک از ایران که صلح و امنیت بین المللی را به خطر می‌اندازد و دوم تضعیف توان اقتصادی، دفاعی و صنعتی کشور، تحمیل فشار بر مردم خوب ما از طریق تحریم‌های ظالمانه و نامشروع شورای امنیت، دوجانبه و چندجانبه بود. ظریف گفت: مردم دلاور ایران با مشارکت گسترده و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و با پشتیبانی‌های هوشمندانه از رویکرد تدبیر و اعتدال زمینه ورود جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات هسته‌ای را فراهم کردند، این مذاکرات از یک چهره‌ای تعامل گرا، باثبات و قدرتمند از ایران نشان داد و از سوی دیگر از گسترش تحریم‌ها جلوگیری کرد و در ساختمان تحریم‌ها خلل انداخت. وزیر امور خارجه کشورمان در صحن علنی تاکید کرد: با این ابتکار سیاسی، آن‌ها که در کوری ایران هراسی می‌دمیدند و با هدف مهار ایران افراطی گرایی و تفرقه گرایی را تقویت می‌کردند، اکنون در دام چاله کوررنگی استراتژیک خود گرفتار شده‌اند. *ایران به اقرار دوست و دشمن عامل ثبات و امنیت منطقه است ظریف اظهار داشت: ایران امروز به اقرار دوست و دشمن، نه مشکل منطقه که عامل ثبات و امنیت است. سیاست‌های بصیرت آمیز جمهوری اسلامی تحت هدایت مقام معظم رهبری سبب شد که حتی دولتمردان آمریکایی به نقش مهم ایران در تحولات منطقه اذعان کنند، از این منظر سیاست خارجی توانسته در پی توافق ژنو با فضاسازی‌های خصمانه و بهانه جویی‌هایی که هر روز علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقابله کند و سهم کوچکی در ارتقاء امنیت و اقتدار کشور ایجاد کند که این جزئی از وظایف قانونی و ذاتی دستگاه دیپلماسی است. وی اضافه کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار امسال سفر فرمودند؛ «یک دیپلماسی هوشمندانه و فعال می‌تواند دستاوردهای بسیار مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را به همراه بیاورد که با هیچ حرکتی از جمله جنگ‌های پرهزینه و پرخطر نیز حاصل نمی‌شود و این واقعیت نشان دهنده وضع و جایگاه دستگاه دیپلماسی در مجموعه مدیریت یک کشور است.» ظریف گفت: مقام معظم رهری همچنین فرمودند؛ «قدرت‌هایی تلاش کردند که با زور اسلحه منافع خود را تامین کنند که ناکام ماندند، اما کسانی که با ظرافت، هوشمندی و تحرک توانستند منافع خود را به خوبی تامین کنند». *** دولت و تیم مذاکره کننده هدف سیاسی و جناحی در مذاکرات هسته‌ای دنبال نکرده و نخواهد کرد وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: من به شما اطمینان می‌دهم که دولت و تیم مذاکره کننده هدف سیاسی و جناحی در مذاکرات هسته‌ای دنبال نکرده و نخواهد کرد. وی اضافه کرد: بنده بابیش از سه دهه مطالعه و تجربه و تدریس در سیاست خارجی عمیقا اعتقاد دارم که جناحی شدن سیاست خارجی نقطه بازگشت به شکست آن است، هزینه کردن از منافع ملی برای اهداف جناحی و سیاسی گناهی نابخشودنی است و به همین دلیل بحث هسته‌ای بر مبنای فتوای درخشان مقام معظم رهبری طراحی شده و به عنوان یک امر ملی و فراجناحی پیگیری می‌شود. وی ادامه داد: ما از منافع همه مردم دفاع می‌کنیم، اهداف عالی کشور را مدنظر قرار می‌دهیم و یقین داریم که همه نمایندگان نیز همین هدف را دنبال می‌کنند.

این خبر در حال تکمیل است...








تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن