تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819499392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش عمده‌اي از مشکلات اقتصادي به بانک‌ها ارتباط دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ دي ۱۳۹۳ (۱:۳۲ق.ظ)
آيت الله مکارم شيرازي: بخش عمده‌اي از مشکلات اقتصادي به بانک‌ها ارتباط دارد يکي از مراجع تقليد در قم گفت: تا مشکلات سيستم بانکي حل نشود، مشکلات اقتصادي حل نمي‌شود، بخش عمده‌اي از مشکلات اقتصادي به بانک‌ها ارتباط دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله ناصر مکارم‌شيرازي، در ديدار مدير عامل و معاونان مؤسسه مالي اعتباري کوثر اظهار داشت: بانک و بانکداري از مسائل مهم جامعه است و بحث هاي زيادي در اين رابطه بيان شده است؛ مسائل بانکداري يک ضرورت است و نمي شود، آن را از جامعه جداکرد، ولي اگر به دستورات اسلام عمل نشود تبديل به معضل خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه اگر بانک‌ها بر اساس احکام اسلامي کار کنند مي‌توانند با جمع کردن سرمايه‌هاي خرد به پيشرفت و حرکت اقتصاد کمک کنند، گفت: همچنين بانک‌ها مي‌توانند با اعطاي وام قرض‌الحسنه مشکلات مردم را حل کنند که اين کار نيز برکات زيادي براي آنها به همراه خواهد داشت، اما اگر بر اين اساس عمل نشود ضررهاي آن بيشتر خواهد بود.
وي تأکيد کرد: اکنون داد افراد از عده‌اي از بانک‌ها در آمده است، هم دولت و هم مردم داد مي‌زنند؛ رييس کل بانک‌ها مي‌گويد مؤسسات بدون مجوز زيادي هستند، اگر هستند، چرا جلوي آنها را نمي‌گيرند، يک کلاف سر در پيچ شده است.
اين مرجع تقليد تصريح کرد: بايد مسئله بانکداري در مملکت حل شود تا حل نشود مشکلات اقتصادي برطرف نخواهد شد، مردم نامه مي نويسند و شاکي هستند که بانک ها وام را چند برابر از ما مي گيرند، بايد مديران و مسئولان را توجيه کرد وضع بعضي از بانک ها موجب نگراني شده است.
وي با اشاره به اينکه در برخي موارد مديران بانک‌ها مردم را تشويق به آوردن فاکتورهاي جعلي براي گرفتن وام مي‌کنند، بيان کرد: اين موضوع واقعاً جاي تاسف دارد و دولت بايد بر روي عملکرد بانک‌ها حساس بوده و قاطعيت داشته باشد که اگر اين قاطعيت در عمل ظهور کند بانک‌ها اصلاح خواهند شد و بدون نظارت و حساسيت قطعاً بانک‌ها اصلاح نخواهند شد و روز به روز بر مشکلات نيز افزوده خواهد شد.
آيت الله مکارم شيرازي خاطرنشان کرد: اخيرا شنيدم عده‌اي از مديران را برکنار کرده‌اند، واقعا قاطعيت به خرج بدهند.
وي افزود: وام دادن بدون کارمزد و ربا خوب است؛ ولي بايد به مردم آموزش داد و مردم هم عمل کنند؛ اگر بانک‌ها آلوده به ربا شوند آثار معنوي بدي در جامعه خواهد داشت وبرکات جامعه را خواهد برد، اين موضوعات بايدبراي مردم بازگو شود تا آنان دچار مشکل نشوند.
آيت‌الله مکارم شيرازي يادآور شد: بايد مردم، مسؤولان، بانک‌ها و مديران را توجيه کرد، وضع عده‌اي از بانک‌ها براي بسياري مايه نگراني شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن