محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829757632
بررسی دلایل پیشرفت گرافیکی کنسول Xbox One در فصل پاییز
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: در هیاهوی تعطیلات زمستانی ، گروهی از هکرها توانستند به SDK یا Software development Kit کنسول Xbox One دست پیدا کنند . توسط این کیت توسعه ، پروسه ساخت بازی بوسیله استودیو های سازنده انجام می شود و برای هر سازنده ای از طرف مایکروسافت یک کیت توسعه ارسال می شود . براساس مستندات ، این گروه هکر توانسته است به کیت توسعه Xbox One دست پیدا کند و اطلاعاتی جالب را از آن استخراج کند . این کیت مربوط به آخرین آپدیت نرم افزاری Xbox One در ماه اکتبر می باشد که اگر به خاطر داشته باشید توسط آن بخشی از پتانسیل ذخیره شده برای کینکت آزاد شد و در اختیار اجرای بازی قرار گرفت . ماه اکتبر نیز مصادف است با مهرماه امسال و تقریبا پس از بازی Destiny ما شاهد اختلاف گرافیکی فاحشی بین عناوین Xbox One و PS4 نبودیم و حتی از نظر عملکرد اجرایی در زمینه نرخ فریم ، در بازیهایی نظیر Assassins Creed : Unity عملکرد نسخه Xbox One متعادل تر و پایدار تر از نسخه PS4 بود . اما سوالی که در این بین مطرح می شود است این که دلیل بهبود عملکرد اجرایی بازیهای Xbox One چیست ؟ آیا تنها مربوط به آزاد شدن پتانسیل سخت افزاری کینکت می شود یا سازندگان نیز توسط آپدیت های ماهرانه مایکروسافت به ابزارهای کلیدی در زمینه توسعه بازی دست پیدا کرده اند ؟ و سوال مهمتر اینکه چرا این پیشرفت بیشتر در عناوین CPUمحور مشاهده شده است ؟
افزایش سرعت و بهبود عملکرد CPU همانطور که می دانید هر دو کنسول PS4 و Xbox One تقریبا از CPU های مشابهی استفاده می کنند که از 8 هسته تشکیل شده اند . پیش از این تصور می شد که از این 8 هسته ، 6 هسته در اختیار سازندگان برای توسعه بازی قرار گرفته است و 2 هسته دیگر به طور پیش فرض برای سیستم عامل و فرامین صوتی کینکت ذخیره شده است . اما براساس اکتشافات گروه هکر H4LT ، بعد از آخرین آپدیت SDK کنسول Xbox One ، هسته هفتم نیز برای سازندگان در دسترس قرار گرفته است . البته تمامی فضای هسته هفتم در اختیار توسعه دهندگان نیست و به نظر می رسد 50 تا 80 درصد از پتانسیل خام هسته هفتم CPU در اختیار سازندگان قرار گرفته باشد و این موضوع شاید تا حدی نشان دهد گه چرا در 3 ماه اخیر شاهد ارتقا کیفی عناوین مولتی پلتفرم بر روی Xbox One ، کاهش فاصله با نسخه PS4 و یا حتی عملکرد اجرایی بهتر در قیاس با نسخه PS4 بودیم . با این وجود هیچ چیز مثبتی بدون فدا کردن برخی عوامل مثبت بدست نمی آید و دستیابی سازندگان به 50 تا 80 درصد از قدرت هسته هفتم نیز با کنارگذاشتن برخی مزایای دیگر میسر می شود . در درجه اول سازنده برای دسترسی به هسته هفتم ، باید تمامی فرامین صوتی در حین بازی و قابلیت هایی نظیر مادون قرمز کینکت را غیر فعال کند . در مرحله دوم اما بخشی از کار در دست سازنده نیست ، به طور مثال کنسول Xbox One فرامین صوتی پایه ای را در سیستم عامل خود قرار داده است ( Xbox record that"یا "Xbox go to friends" ) و استفاده از این فرامین صوتی به طور خودکار توسط هسته هفتم پردازش می شود و در زمان استفاده از آن میزان پتانسیل فعال برای سازنده به 50 درصد کاهش پیدا می کند . در واقع پیش از این تمامی پتانسیل هسته هفتم به طور خودکار تنها در اختیار سیستم عامل و کینکت بود اما با این آپدیت جدید ، حدود نیمی از پتانسیل هسته هفتم به سازندگان برای پردازش بازی اختصاص داده شده است و هر میزان که سازنده کمتر از امکانات کینکت بهره ببرد ، قدرت بیشتری را نیز در دسترس خود قرار می دهد . در مقایسه عناوین 3 ماه اخیر بین PS4 و Xbox One شاهد دو موضوع جالب بودیم . در عناوین GPU محور کیفیت نهایی نسخه PS4 تا حدی بهتر از Xbox One بود و در نقطه عکس یعنی در عناوین وسیع CPU محور نظیر Assassins Creed : Unity و GTA V شاهد اجرای پایدارتر بازی از نظر نرخ فریم بر روی Xbox One بودیم و نسخه PS4 در بخشی از ویژگی های بصری مانند تراکم پوشش گیاهی ( در GTA V ) در قیاس با همتا خود برتر بود . این موضوع نشان می دهد که ارتقا CPU کنسول Xbox One و افزایش سرعت 9 درصدی آن نسبت به گذشته کاملا تاثیر مثبت خود بر روی عملکرد اجرایی بازیها را گذاشته است . در مورد مقایسه CPU و شرایط مناسب Xbox One بگذارید فلش بکی را به چند ماه قبل بزنیم . تیم فنی Ubisoft Montreal چندی پیش در کنفرانس خصوصی که در جریان GDC 2014 برگزار شد اکتشافات جالبی را در مورد قدرت CPU کنسول های نسل هفتم و هشتم به اشتراک گذاشت . در این مورد اعضای Ubisoft Montreal براساس کدهایی واحد اقدام به شییه سازی رقاص هایی با پارچه یکسان بر روی CPU کنسول های نسل هفتم و نسل هشتم کردند . براساس این آزمایش کنسول های PS4 و Xbox One از نظر قدرت CPU جهش بزرگی را در قیاس با نسل گذشته بوجود نیاورده اند ( به طور خاص در مقایسه با پردازنده PS3 ) و پیشرفت سخت افزاری در نسل هشتم بیشتر شامل ارتقا GPU و RAM می باشد .
نکته بسیار قابل تامل این است که شبیه سازی پارچه ها بر روی CPU کنسول PS3 در قیاس با CPU کنسول PS4 در شرایطی مشابه بهتر بوده است و بین عملکرد CPU کنسول PS3 با Xbox One نیز فاصله بسیار کمی وجود دارد . همچنین CPU کنسول Xbox One نیز در قیاس با PS4 به طور میانگین 15درصد عملکرد بهتری داشته است . در این مورد باید توجه داشت که این تحقیق در آگوست امسال و در جریان GDC 2014 انجام شده است ، یعنی 2 ماه پیش از اضافه شدن ویژگی های جدید در ماه اکتبر به CPU کنسول Xbox One که در نتیجه آن ویژگی های مثبتی به CPU اضافه شد . همچنین این تحلیل را یکی از شرکت های برجسته صنعت گیم انجام داده است و براساس کدهایی مشترک ، پتانسیل CPUهای دو کنسول را مقایسه کرده است که نتیجه آن نشان می دهد در زمینه پردازنده شرایط مایکروسافت مثبت است . البته این موضوع دلیل بر این نیست که CPU کنسول نسل هفتمی PS3 تفاوت چندانی با PS4 و Xbox One ندارد بلکه می تواند نشان دهنده آشنایی مناسب کارکنان Ubisoft Montreal با معماری Cell در کنسول PS3 باشد . اما در مورد GPU شرایط تا حد زیادی تفاوت دارد و اینک کنسول PS4 را باید در جایگاه بالاتر بدانیم زیرا براساس این تحلیل سرعت GPU کنسول PS4 حدود دو برابر بیشتر از GPU کنسول Xbox One است و یکی دلایلی که در عناوین GPU محور شاهد عملکرد بهتر نسخه PS4 هستیم همین موضوع بحساب می آید .
بررسی GPU کنسول Xbox One و پیشرفت های آن GPU در کنسول Xbox One به مانند یک "خط انتقال" عمل می کند و تمامی داده ها از طریق آن ابتدا شرح داده شده و به شکلی منسجم هماهنگ می شوند . به طور کلی GPU این کنسول از 8 بافت گرافیکی تشکیل شده است که 7 بافت آن به طور مستقیم در اختیار بازی قرار دارد . هر بافت گرافیکی شامل تمامی اطلاعات و پارامترهایی است که باید در زمینه طراحی نوشته شود ، این اطلاعات می تواند شامل جنس اشکال ، محل قرارگیری آنها ، رنگ ، میزان عرض خطوط و ... باشد که باید در هر بخش بافت ذخیره سازی و نوشته شوند و برای رندر و پردازش نهایی به CPU منتقل شوند . اما مایکروسافت به شکل ماهرانه ای با قراردادن برخی ویژگی های جدید که پیش زمینه ای بر DirectX 12 هستند سعی کرده است از قدرت CPU کنسول برای ارتقا عملکرد GPU استفاده کند که این ویژگی ها شامل دو مورد می شود : لیست دستورها باندل های ویژه هنگامی که بخشی از داده ها از بافت های GPU بگذرند و وارد مرحله رندر شوند ، توسط دو عامل "لیست دستورها" و "باندل های ویژه" می توان عملکرد آن را به طرز قابل توجهی بهبود داد . استفاده درست از "پتانسیل باندل ها" و به کارگیری مناسب از "لیست دستورها" مهمترین کار در این بخش بحساب می آید . زمانی که بخشی از داده ها از بافت های GPU به مرحله رندر برسند ، سازنده به جای آنکه تمام ظرفیت GPU را صرف داده ها و اطلاعات بافت های هفت گانه کند ، بخشی از داده های بافت ها را به CPU منتقل می کند و CPU با ثبت دستورات گرافیکی در نهایت آنرا پردازش کرده و "لیست فرمان ها" را توسط آن ثبت می کند . این لیست فرمان ها دیگر در CPU ذخیره می شود و سازنده می تواند در صورت لزوم باردیگر از آن استفاده کند اما نکته مهم این است که تکرار این موضوع باعث از دست رفتن بخشی از پتانسیل بخش های GPU یا CPU نمی شود زیرا رندر و پردازش در گذشته انجام شده است و خروجی نهایی در قالب "لیست فرمان ها" در CPU ذخیره شده است و این موضوع به بهبود و یا حتی ارتقا عملکرد سخت افزار کمک می کند . این ویژگی به سازنده اجازه می دهد وظایف رندر را به طور موثر در بخش های چندگانه CPU و GPU کنسول انجام دهد و با برداشت "لیست دستور" از آن ، اعمال تکراری که باعث تلف شدن پتانسیل CPU می شود را تکرار نکند .
"باندل ها" نیز کاری شبیه به "لیست فرمان" ها را اما با یک سطح بالاتر انجام می دهند . Xbox One توانایی رندر همزمان را در سخت افزار خود دارد و در زمان رندرهای همزمان ، کنسول می تواند بخشی از داده ها و فرآیندهای درون رندر که قابل استفاده مجدد هستند را برداشت کند و در رندرهای آینده از آن ها به طور پیش فرض استفاده کند . این کار به شکل قابل توجهی باعث صرفه جویی در زمان و پتانسیل CPU می شود ، زیرا در جریان رندر مجدد بخش بزرگی از فعالیت ها که خروجی رندر را تشکیل می دهد در باندل ها ذخیره شده اند و دیگر پتانسیل CPU صرف پردازش دوباره آنها نمی شود . علاوه بر این موضوع توسط رندر همزمان داده ها ، بر روی Xbox One می توان بخشی از داده ها و فرآیندهای درون رندر که تکراری و قابل استفاده مجدد هستند را شناسایی کرد ( مانند رندرکردن یک شخصیت ) و تمامی این اعمال قابل تکرار در باندل ها ذخیره می شود . نکته مهم این است که این بخش نیز تنها برای عناوینی می تواند به طور پویا به کار برده شود که CPU محور هستند و این موضوع بار دیگر دلیل اجرای مناسب عناوینی نظیر Assassins Creed : Unity را به ما نمایش می دهد . اما در کنار بحث باندل ها و لیست دستورها ، GPU کنسول Xbox One توانایی استریم همزمان دستورهای گرافیکی را نیز دارد و این دستورها ها در زمینه رندرینگ ( Rendering ) و محاسباتی ( computing ) مورد استفاده قرار می گیرد . این دستور ها بر پایه داده های پیشین ، محاسبه شده و به بخش رندرینگ و پردازش نهایی منتقل می شوند اما نکته جالب این است که اگر در ادامه مسیر توسعه بازی ، بازهم نیاز به پروسه محاسباتی داده های قبلی باشد ، این داده ها به طور پیش فرض ذخیر شده و دیگر نیاز به اجرا و پردازش مجدد داده ها نیست و این موضوع باعث می شود که بخشی از پتانسیل GPU و CPU کنسول آزاد باقی بماند و صرف کارهایی که در گذشته انجام شده نشود . از سوی دیگر توسط توانایی استریم و رندرینگ همزمان و امکان تقسیم برخی از وظایف با CPU ، سازندگان می توانند سرعت انتقال بین CPU و GPU نیز افزایش دهند .
بررسی عملکرد سخت افزاری کنسول Xbox One و پیشرفت های آن با انتشار SDKهای جدید ، بیش از هر چیزی به بهبود و افزایش آزادی عمل برنامه نویسی بر روی سخت افزار کنسول کمک کرده است . زمانی که کنسول Xbox One به بازار عرضه شد کمتر از 1.5 سال از مرحله آلفا سخت افزار گذشته بود و مشاهده عملکرد عناوین ابتدایی Xbox One کاملا این موضوع را به ما نشان می داد که در حال حاضر این کنسول فاقد محیطی مناسب ، منعطف و غیرپیچیده برای توسعه بازی است اما تقریبا از نیمه دوم سال 2014 و انتشار SDK های جدید کنسول ما به تدریج شاهد بهبود عملکرد کیفی عناوین در قیاس با سایر نسخه های کنسولی بودیم . به طور واضح Xbox One در عناوین CPU محور ماه پاییز ، عملکرد اجرایی بسیار خوبی را داشت و خروجی این عناوین بر روی Xbox One بدلیل اجرای پایدار بسیار لذت بخش بوده است . اما نکته پایانی و مهم این است که ویژگی هایی نظیر باندل ها ، عواملی هستند که بوسیله DirectX 11.2 بر روی Xbox One پیاده شده اند و این ویژگی ها ، پیش زمینه ای بر DirectX 12 بحساب می آیند . DirectX 12 در سال 2015 و با انتشار SDK های جدید به طور کامل بر روی Xbox One پیاده می شود اما برخی از ویژگی های آنرا هم اکنون می توانیم در سخت افزار Xbox One مشاهده کنیم ، ویژگی هایی که به وضوح باعث بهبود عملکرد فنی Xbox One در فصل پاییز شده اند .
4 ساعت پيش
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]
صفحات پیشنهادی
FBI به طور جدی در حال بررسی حمله Lizard Squad به PSN و Xbox One است
Lizard Squad با حملات اخیر خود به Xbox Live و PSN خبر ساز رسانه ها شد و در ایام کریسمس این دو شبکه را برای بازیکنان دچار مشکل کرد این گروه با حملات DDoS باعث شد تا این دو شبکه کاملا خراب شوند و از دسترس عموم خارج شوند اما FBI امروز به صورت رسمی تایید کرد که در حال بررسی این مسئTelltale Games Collection برای کنسول Xbox One معرفی شد
استودیو بازیسازی Telltale Games مجموعه ای از بهترین بازی های خود را تحت عنوان Telltale Games Collection برای کنسول Xbox One معرفی و عرضه کرده است که شامل هر 5 فصل بازی های ماجراجویی ـش است قیمت این مجموعه 110 و شامل موارد زیر است تمام اپیزود های بازی Game of Thrones - A Tبیکاری در فصل پاییز امسال به ۱۰.۵ درصد رسید/ میزان بیکاری تقریبا ثابت مانده
بیکاری در فصل پاییز امسال به ۱۰ ۵ درصد رسید میزان بیکاری تقریبا ثابت مانده اقتصاد > بازارکار - فارس نوشت مرکز آمار ایران در گزارش جدید خود نرخ بیکاری در فصل پاییز را 10 5 درصد اعلام کرد که این رقم نسبت به فصل مشابه سال گذشته 0 2 درصد رشد داشته است مرکز آمار ایرانهوای مشهد در ۹۰ درصد روزهای فصل پاییز ناسالم بود -
اسماعیلی هوای مشهد در ۹۰ درصد روزهای فصل پاییز ناسالم بود شناسهٔ خبر 2449916 شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۴ استانها > خراسان رضوی مشهد- رئیس مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی گفت در فصل پائیز ۹۰ درصدروزها هوای مشهدناسالم بوده است همچنین ۹ روز متوالی هوا در آذر ماه هوا ناسالم بود و ادر آخرین روز از فصل پاییز بارش برف شهرهای مهدیشهر، شهمیرزاد و درجزین را سفیدپوش کرد + تصاویر
در آخرین روز از فصل پاییزبارش برف شهرهای مهدیشهر شهمیرزاد و درجزین را سفیدپوش کرد تصاویرآخرین برف پاییزی که از شب گذشته در شهرهای مهدیشهر شهمیرزاد و درجزین شروع به باریدن کرده بود چهره شهر را سفیدپوش کرد به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر آخرین برف پاییزی که از شب گذشته درعوامل جدی در افزایش نرخ بیکاری فصل پاییز
عوامل جدی در افزایش نرخ بیکاری فصل پاییز وزیر کار در تشریح نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران گفت اگرچه نرخ بیکاری فصل تابستان نسبت به پاییز یک درصد رشد داشته اما باید به این نکته توجه داشت که تغییرات فصلی و افت فعالیت های کشاورزی در فصل پاییز یکی از عوامل جدی در این افبررسی عملکرد نیم فصل اول بایرن مونیخ
بررسی عملکرد نیم فصل اول بایرن مونیخ باواریایی ها پس از گذشت پنج هفته از آغاز فصل 2014 2015 بوندس لیگا موفق شدند صدر جدول را از آن خود کنند و نیم فصل اول این رقابت ها را با اقتدار کامل به پایان برسانند طرفداری به نقل از وبسایت رسمی بوندس لیگا تیم تحت رهبری پپ گواردیولا پس از دسالانه یک میلیون عمل جراحی مفصل زانو در کشورهای پیشرفته رخ میدهد
سالانه یک میلیون عمل جراحی مفصل زانو در کشورهای پیشرفته رخ میدهد در کشورهای پیشرفته جهان تعداد بسیاری از افراد حدودا ۵۰۰ هزار تا یک میلیون فرد تحت عمل جراحی مفصل زانو قرار میگیرند محمد معتمدی ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت ۲ زانو و ۴ زانو نشسمیزان بیکاری در فصل پاییز امسال
میزان بیکاری در فصل پاییز امسالمرکز آمار ایران در گزارش جدید خود نرخ بیکاری در فصل پاییز را ۱۰ ۵ درصد اعلام کرد که این رقم نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۰ ۲ درصد رشد داشته است تاریخ انتشار جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹ ۵۰ به گزارش فارس مرکز آمار ایران چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کابررسی نظریات لایب نیتز در روزهای آخر پاییز
بررسی نظریات لایب نیتز در روزهای آخر پاییز فرهنگ > دین و اندیشه - آخرین درسگفتار موسسه پرسش در پاییز به بررسی نظریات لایب نیتز می پردازد به گزارش خبرآنلاین موسسه مطالعات سیاسی-اقتصادی پرسش برای روزهای آخر پاییز درسگفتار «هذیان های منطقی لایب نیتز از دیدگاشبکه 4 دلایل کاهش قیمت نفت را بررسی میکند
شبکه 4 دلایل کاهش قیمت نفت را بررسی میکند تاریخ انتشار پنج شنبه 27 آذر 1393 ساعت 12 22 | شماره خبر 1761195361277364219 تعداد بازدید 0 پ پ برنامه سیاسی سپهر سیاست که مسائل روز سیاسی را بررسی میکند امروز به موضوع دلایل کاهش قیمت نفت اختصاص دارد به گزارش روابطعمومیمدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل: هزار خانوار حادثهدیده در فصل پاییز امدادرسانی شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل هزار خانوار حادثهدیده در فصل پاییز امدادرسانی شدندمدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی این جمعیت به یک هزار و 17 خانوار حادثهدیده در سه ماه فصل پاییز خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بهرام غیبی پیش از ظهر امروز در جلسه بایادواره 260 شهید فصل پاییز اردبیل برگزار میشود
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۳۳ همزمان با رحلت جانگداز نبیمکرم اسلام و شهادت حضرت امام حسن ع یادواره 360 شهید فصل پاییز اردبیل برگزار میشود به گزارش ایسنا یادواره این شهدا قبل از ظهر روز شنبه با حضور خانوادههای شهدا و اقشار مختلف مردم در جوار مزار 6 شهید گمنام و شهید تازه شناساییمرکز آمار ایران: نرخ بیکاری در فصل پاییز ۹۳ به ۱۰.۵ درصد رسید/ افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به پاییز ۹۲
مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در فصل پاییز ۹۳ به ۱۰ ۵ درصد رسید افزایش ۰ ۲ درصدی نسبت به پاییز ۹۲مرکز آمار ایران در گزارش جدید خود نرخ بیکاری در فصل پاییز را 10 5 درصد اعلام کرد که این رقم نسبت به فصل مشابه سال گذشته 0 2 درصد رشد داشته است به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس منرخ بيکاري فصل پاييز؛ 10.5 درصد
۱۲ دي ۱۳۹۳ ۹ ۳۷ق ظ مرکزآمار اعلام کرد نرخ بيکاري فصل پاييز 10 5 درصد بررسي هاي مرکز آمار نشان مي دهد در فصل پاييز 10 5 درصد از جمعيت فعال کشور بيکار بودهاند که اين شاخص نسبت به فصل گذشته تابستان 1393 1 0 درصد افزايش داشته است به گزارش خبرگزاري موج مرکز آمار ايران با انویدیو/ بررسی جامع ۱۷ فصل حضور استیون جرارد در لیورپول
ویدیو بررسی جامع ۱۷ فصل حضور استیون جرارد در لیورپول دانلود لینک ۱۳ ۱۰ ۱۳۹۳ - ۲۰ ۲۹هزار خانوار حادثهدیده در فصل پاییز امدادرسانی شدند
هزار خانوار حادثهدیده در فصل پاییز امدادرسانی شدند مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی این جمعیت به یک هزار و 17 خانوار حادثهدیده در سه ماهه فصل پاییز خبر داد به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل بهرام غیبی در جلسه با امدادگرانی و داوطلبان جمعیت هلال احمر در تشریح-
علم و فناوری
پربازدیدترینها