تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802888992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هانی زاده:ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا بیشترین کمک را به داعش کرد /ریاض به دنبال تضعیف حکومت بغداد است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: هانی زاده:ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا بیشترین کمک را به داعش کرد /ریاض به دنبال تضعیف حکومت بغداد است
یک کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است جریان سازی رسانه های غربی علیه حضور ایران در عراق بیانگر ناکارآمدی ائتلاف بین المللی در عراق بوده است.
به گزارش نامه نیوز، حضور مشاوران نظامی ایران در عراق از نخستین روزهای پس از حمله گروه تروریستی داعش، امروز و با گذشت بیش از 6 ماه بیشتر قابل لمس است، عقب نشینی داعش از مناطق شمالی و مرکزی عراق و شکست پی درپی این گروه تروریستی از سوی ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه با کمک نظامی و فکری ایران صورت گرفت تا جایی که بسیاری از رسانه های غربی از سلطه تهران بر زمین عراق برای مقابله با داعش گفتند.

این در حالی است که به نظر می رسد تضعیف روز افزون داعش و دور شدن این گروه از مرزهای غربی ایران به مذاق بسیاری از کشورهای عربی و غربی خوش نیامده است و جنجال رسانه ای علیه حضور و نفوذ ایران در این همسایه عربی غربی به راه افتاده است.

در این رابطه، حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار نامه گفت: حضور ایران در عراق صرفا به درخواست دولت عراق و برای کمک به این کشور در راستای برون رفت از بحران فعلی صورت گرفته است.

وی افزود: از 6 ماه گذشته تاکنون و همزمان با حضور گروه تروریستی داعش در شمال و غرب عراق، ناامنی‌ها در این کشور گسترش پیدا کرده و طبق گزارش سازمان ملل، بیش از 12 هزار و 800 نفر در سال 2014 که بیش از 80 درصد  آنها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند کشته شدند.

هانی زاده با بیان اینکه حضورگروه های تروریستی در عراق و نزدیکی مرزهای ایران نگرانی هایی را برای مسئولان جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد، گفت: دولت عراق به ریاست حیدرالبعادی نخست وزیر عراق برای برون رفت از بحران فعلی و مقابله با گروه های تروریستی از ایران درخواست کمک کردند و ایران هم به طور مشورتی در کنار عراق ایستاد و تا اندازه ای توانست بر اوضاع مسلط شود.

وی تصریح کرد: پاکسازی مناطقی چون الضلوعیه، جرف الصخر، بلد و بخش هایی از تل عفر و بیجی در عراق از حضور داعش ناشی از کمک فکری و مشورتی ایران به دولت عراق بوده است؛ به همین خاطر است که این موضوع باعث شده که ایران هزینه سنگینی برای مقابله با گروه های تروریستی از جمله به شهادت رسیدن فرماندهان ارشد نظامی خود را پرداخت کند؛ با این حال اما جمهوری اسلامی ایران توانست در کنار و با کمک مردم و دولت عراق بخش‌هایی از خاک این کشور را از وجود داعش پاکسازی کند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین گفت: جریان سازی‌هایی از سوی رسانه‌های غربی و عربی علیه  ایران انجام گرفته است که بیانگر آن است که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا نتوانسته به مردم عراق کمکی کند، بلکه در واقع بیشترین کمک پنهانی را به داعش کرده است تا این گروه تروریستی بتواند سال‌ها درعراق باقی بماند.

وی تاکید کرد: بنابراین در جایی که آمریکا  داعش را تقویت می کرد ایران به کمک مردم عراق و سوریه شتافت.

هانی زاده درباره اقدام عربستان سعودی برای بازگشایی سفارت این کشور در عراق پس از 25 سال نیز گفت: عربستان هر اقدامی که اتخاذ می کند صرفا برای کاهش نفوذ ایران است، اقدام عربستان برای بازگشایی سفارت این کشور در عراق پس از 25 سال نیز تنها برای نزدیک شدن به طیف خاصی از جناح های سیاسی عراق و با هدف تضعیف دولت عراق است.

وی افزود: به نظر می رسد عربستان از حاکمیت کنونی عراق ناراضی است و تلاش می کند دولت عراق را تضعیف کند تا بار دیگر اقلیت بر اکثریت در عراق حاکم شوند.

هانی زاده در پایان به بیماری پادشاه عربستان و قدرت پس از وی نیز اشاره کرد و گفت: بیماری پادشاه 90 ساله عربستان یک نوع خلا سیاسی را در عربستان ایجاد می کند ومرگ این پادشاه می تواند به تقابل بیش از 6 هزار شاهزاده سعوید بینجامد که همگی تلاش می کنند اهرم قدرت را در اختیار بگیرند.

وی افزود: از آنجایی که عربستان سعودی فاقد قانون اساسی است و سازکار روزآمدی برای انتقال سیال قدرت ندارد و به طور سنتی و به وسیله شورای البیعه انتقال قدرت صورت می‌گیرد و اهرم های قدرت در اختیار دو قبیله بزرگ السدری و الشنیری قرار دارد پیش بینی می شود مرگ پادشاه عربستان به تقابل این دو قبیله منجر شود.







۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن