تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818987309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی‌انضباطی در حیات اقتصادی حاصل بی‌توجهی به مطالعات اقتصادی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس دفتر رییس جمهور در کنفرانس اقتصاد ایران:
بی‌انضباطی در حیات اقتصادی حاصل بی‌توجهی به مطالعات اقتصادی است
رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست ریاست جمهوری گفت: از افراط و سیاست‌زدگی اقتصاد و چپ گرایی و راست‌گرایی مفرط سودی نبرده ایم و وقت آن رسیده که از تجربیات گرانبهای گذشته درس بگیریم و امروز تنها راه نجات کشور و اقتصاد آن، اعتدال است.


به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران، «محمد نهاوندیان» روز یکشنبه در اولین کنفرانس اقتصاد ایران ، با اشاره به توجه دولت به مطالعات اقتصادی و دیدگاه های صاحبنظران اظهارداشت: امروز فرصت مبارکی برای اقتصاد کشور پدید آمده است و گواهی می‌دهم که از آغاز فعالیت دولت، بیشترین همت رییس‌ جمهوری مصروف بخش اقتصاد بوده است.

رییس دفتر رییس‌جمهور برگزاری این کنفرانس را تحقق یک آرزوی دیرینه دانست و گفت: حضور دانشگاه در کنار صنعت و سیاستگذار و وجود تعامل بین تحقیق، تصمیم و اجرا و تأکید بر اولویت‌ها، لازمه اقتصادی است که بتواند به طور مرتب خودش را تصحیح کند.

وی اظهار کرد: کنفرانس اقتصادی ایران منجر به چشمه جوشانی برای ایجاد زمینه تعادل و تعامل و به محفلی برای تولید تحقیقات و ارتقاء کشور در سیاست‌های اقتصادی تبدیل شود.
 
 نهاوندیان تصریح کرد: در محافل علمی و دانشگاهی فایده ای نمی بریم که فقط به نقد سیاست‌های جاری پرداخته و یا در جمع فعالان اقتصادی، صرفا نقاط منفی مورد توجه باشد، بلکه راه‌حل ، تعامل سازنده و با هم سخن گفتن است و این قدم مبارکی است که امروز آغاز شده است.

رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: باید مسایل بومی کشور را شناخته و راه‌حل‌های بومی با توجه به ویژگی‌های سیاسی، ارزشی و فرهنگی جامعه برای رفع مشکلات اتخاذ کرد، ضمن اینکه باید از تجربه‌های گرانقدر علمی سایر کشورها و ملت‌ها نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید در مطالعات اقتصادی به ابعاد دیگر حیات اجتماعی نیز، توجه کرد و چنانچه ملاحظات سیاسی و فرهنگی مورد توجه قرار نگرفته و یا مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد، حاصل آن به مقاله‌ای در گوشه کتابخانه تبدیل خواهد شد.

 نهاوندیان در پایان خاطرنشان کرد: علم اقتصاد که به دیگر ابعاد اجتماعی توجه نکند،‌علم کاملی نیست و بی‌انضباطی در حیات واقعی اقتصادی، حاصل مطالعات اقتصادی نیست، بلکه حاصل بی‌توجهی به مطالعات اقتصادی است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن