تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820133631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعجب مقام ایرانی در بازدید از موزه جنگ عمان: هیچ سندی از جنگ ظفار ندیدیم!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تعجب مقام ایرانی در بازدید از موزه جنگ عمان: هیچ سندی از جنگ ظفار ندیدیم!
ایران و عمان یک یادداشت تفاهم برای همکاری های فرهنگی بین دو کشور امضا کردند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از روزنامه " تایمز عمان" این یادداشت تفاهم روز گذشته به امضای سید علی صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و " حمد بن محمد الدیانی" رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی عمان رسید.


بر اساس این یادداشت تفاهم ، ایران و عمان در زمینه مطالعات تاریخی و تبادل و انتقال تجربیات در مطالعه اسناد تاریخی همکاری خواهند کرد.

"سلطانی فر" مشاور صالحی امیری در گفت و گو با تایمز عمان درباره همکاری های ایران و عمان گفت: امضای این یادداشت تفاهم به گسترش همکاری های فرهنگی و مطالعات تاریخی و باستان شناسی و حفظ اشیا و آثار تاریخی کمک خواهد کرد.

او افزود: در چارچوب این تفاهم نامه ایران و عمان  در زمینه اسناد تاریخی تبادل تجربه و تخصص خواهند کرد. همچنین مساله مرمت  اسناد تاریخی و مقابله با تخریب آنها از دیگر حوزه های همکاری مشترک ایران و عمان خواهد بود.

او افزود: در چارچوب این یادداشت تفاهم قرار است تورهایی از شهروندان عمان برای بازدید از آثار تاریخی و اسناد و کتابخانه ملی به ایران بیایند. همچنین تبادل اسناد تاریخی، مرمت نسخ ، تصاویر و نقشه های تاریخی و نگهداری نسخ خطی از دیگر بندهای این توافق است.

سلطانی فر با اشاره به اینکه در ایران بیش از 28 هزار نسخه خطی وجود دارد گفت بیش از نیمی از نسخ خطی قدیمی به زبان عربی هستند. او افزود در ماه های آینده نمایشگاه هایی در ایران و عمان در چارچوب این تفاهم نامه همکاری برگزار خواهد شد.

به نوشته روزنامه تایمز عمان از نکات جالب توجه در سفر هیات ایرانی از عمان بازدید آنها از موزه جنگ عمان در مسقط بود. سلطانی فر در این بازدید گفت: بر خلاف تصور ما که انتظار داشتیم اسنادی از همکاری نظامی ایران و عمان در این موزه ببینیم اما در موزه جنگ عمان هیچ سندی از سابقه همکاری ایران و عمان به ویژه در مورد  جنگ ظفار ندیدیم.

جنگ یا شورش منطقه ظفار عمان  در سال 1962  و به منظور استقلال و جدا کردن این منطقه از قلمرو سلطان نشین عمان آغاز شد و هدف آن سرنگونی حکومت سلطان قابوس بود، اما این شورش در نهایت پس از 13 سال از سوی حکومت عمان سرکوب شد . در آن زمان ارتش ایران نقشی کلیدی در کمک به حکومت عمان برای سرکوب شورشیان داشت.


منبع: عصر ایران


۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن