تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802899507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار کنعانی‎مقدم درباره «فتنه هسته‎ای» |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هشدار کنعانی‎مقدم درباره «فتنه هسته‎ای»
کنعانی‎مقدم گفت: خروج از سیاست‎های ابلاغی رهبر انقلاب می‎تواند زمینه‌ساز "فتنه هسته‎ای" شود .
کد خبر: ۴۶۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹ - 03 January 2015


کنعانی‎مقدم گفت: خروج از سیاست‎های ابلاغی رهبر انقلاب می‎تواند زمینه‌ساز "فتنه هسته‎ای" شود .

دبیر‎کل حزب سبز ایران در گفتگو با «نسیم» افزود: میراث‎خواری حماسه سیاسی ۹۲ از سوی برخی اصلاح طلبان فریب افکارعمومی است. قوه‌ قضائیه باید با اشد قوانین با فتنه‎گران برخورد کند

حسین کنعانی‎مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار«نسیم» در خصوص میزان اهتمام دولت درعمل به شعار اعتدال با بیان اینکه شعار اعتدال در دولت روحانی با دوعنوان دیگر نیز همراه بوده که یکی تدبیر و عقل و دیگری امید به آینده بهتراست، اظهار داشت: باید ببینیم که آیا اعتدال توانسته ما را درمسیرعقل‎گرایی درکشورهدایت کند و یا اینکه باعث شده امید به آینده بهتر خصوصاً در نسل جوان ایجاد شود .

وی در ادامه گفت: در پاسخ به این مسأله باید گفت، به نظر می‌رسد که دولت سعی کرده دراین مسیر حرکت کند ولی مشاهده اینکه چقدر در رسیدن به این اهداف خود موفق بوده هم نیاز به زمان و هم نیاز به بررسی عملکرد دولت در زمینه‌های مختلف دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در رسیدن به اهداف و برنامه‎های دولت ممکن است کسانی همراه آن باشند که شعار اعتدال و امید به آینده بهتر را سر می‎دهند اما بیشتر به دنبال این هستند که منافع گروهی و جناحی خودشان را طرح کنند، گفت: این درحالی است که آنها در این مسیر حرکت می‌کنند و همراه رئیس جمهور هستند اما معلوم نیست که تا آخر ادامه خواهند داد ویا اینکه رئیس جمهور را دراین مسیر تنها خواهند گذاشت.

وی همچنین اظهارکرد: به نظر می‌رسد دولت در بحث اعتدال و درمسئله سیاست خارجی توانسته روش‌هایی را به کار بگیرد که از ‌حالت تشنج و فشارهایی که بر جمهوری اسلامی ایران وارد می‌شد بکاهد.

تدبیر و عقل بر رقابت‎های جناحی در قضیه وزیر‎علوم حاکم شد

کنعانی مقدم ضمن بیان اینکه در مورد سیاست داخلی دولت نیز کمتر شاهد تشنج‌های سیاسی و یا بروز اختلافات بوده ایم، یادآور شد: گرچه سر قضیه وزیرعلوم شکاف‎هائی بوجود آمد اما به نظر می‌رسید که تدبیر و عقل بر مسابقات جناحی و رقابت‌های گروهی حاکم شد.

وی با اشاره به لغو سخنرانی برخی از اصولگرایان در دانشگاه‎ها و نیزسخنرانی افرادی همچون هادی غفاری به عنوان یکی از فعالان فتنه،عنوان کرد:اتفاقاتی که افتاد دو منشأ داشت، یک منشأ آن عکس‌العملی بود یعنی به رفتاری که دولت با جریان اصلاح طلب و سخنرانی عناصر آن در دانشگاه داشته مربوط است و دیگری عکس‌آلعمل در مقابل آن اتفاقات بود که به نظر می‌رسد نباید به دنبال انتقام و انتقام کشی درمسائل باشیم .

کنعانی مقدم با تاکید براینکه اگر بنا باشد هر دولتی سرکار می‎آید به دنبال انتقام‌گیری ازدولت قبل باشد به نظام ضربه وارد می‌شود، بیان داشت: به نظر می‎رسد نقد‎پذیری دولت و تحملش در برابر نقدها چندان قوی نیست و نسبت به نقد‎هائی که به آن می‎شود سریع عکس العمل نشان می‎دهد.

میراث‎خواری حماسه سیاسی 92 از سوی برخی اصلاح طلبان فریب افکارعمومی است

وی فضای دانشگاه‎ها را فضایی آزاد خواند که دولت نمیتواند آن را آزاد بگذارد یا بسته نگه دارد و دراین مورد، تصریح کرد: بر این اساس وقتی که خود جنبش دانشجویی و نیروهای دانشجویی هستند که فضای دانشگاه را آرایش و مدیریت می‌کنند اگر فضای دانشگاه نپذیرد شخصیت‌هایی مثل آقای شریعتمداری سخنرانی کنند نمی‌شود از دانشجو ایراد گرفت و از دیگر سو اگر بنا باشد جریانی از اصلاحات خودش را مدعی اعتدال و میراث‌خوار حماسه سیاسی سال 92 بداند این هم یک نوع فریب افکارعمومی به شمار می‎رود.

کنعانی مقدم با تاکید بر اینکه عمدتاً دخالت‌های دولت‌ها در مسیر حرکت دانشجویی باعث ایجاد اختلاف و کش مکش‎های سیاسی شده و به نظر می‌رسد که دولت باید ازاین دخالت‌های دانشگاهی پرهیز کند، خاطرنشان کرد: اگر جناح‌های سیاسی دانشگاه را رها کنند ماهیت تفکر دانشجویی با تکیه برتفکر ضد استعماری و ضد استکباری به راحتی می‌تواند این مسائل و مشکلات را در درون خود حل کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از این گفتگو مهمترین شاخص "9 دی" اعتقاد مردم به تکیه بر ولایت برای خروج از حوادث و بحران‎ها دانست و تاکید کرد:ملت ایران دراین باور و اعتقاد هستند که درحوادث و بحران‌ها فقط رفتن به زیر خیمه ولایت هست که می‌تواند این امت را نجات دهد و اگر ما به این عروه الوثقی چنگ بزنیم به راحتی می‎توانیم حوادثی مثل سال 88 را با کمترین آسیب‌هایی که ممکن است ایجاد کند پشت سر بگذاریم و این باور مهمترین نتیجه 9 دی هست.

وی با بیان این مطلب که اگر همه سیاسیون و جناح‌های مختلف سیاسی و دولت‌ها به این امر توجه کنند که وقتی که رهبری در مسائل اینچنینی مردم را به سمتی می‌کشاند همه لبیک می‌گویند و برای خنثی کردن توطئه‎ها و بحران‎ها وارد صحنه می‌شوند در واقع بزرگترین ثمره برای بیمه کردن انقلاب ما به شمار می‎رود، یادآور شد: در واقع عدم تبعیت(برخی خواص) از ولایت فقیه و رهبری انقلاب حادثه فتنه را آفرید بنابراین این باید تجربه‌ای باشد که از مشکلات و بحران‌های آینده جلوگیری کند.

خروج از نقشه راه و سیاست‎های ابلاغی رهبر معظم انقلاب می‎تواند زمینه بروز فتنه هسته‎ای شود

حسین کنعانی‎مقدم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ آرمان‌هایی که در پیش داردهمیشه در معرض خطر و فتنه هست و این چیزی نیست که بخواهیم بگوییم تمام شده یا از آن گذر کردیم، متذکر شد: باید توجه شود که ممکن است از این مسئله فتنه‌های دیگری به وجود بیاید که یکی از مواردی که در این مورد ممکن است به وجود بیاید همین بحث فتنه هسته‌ای است .

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه حرکت افراد خارج از نقشه راه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را زمینه ایجاد یک فتنه‎ای جدید در مبحث هسته‎ای دانست و در این زمینه تاکید کرد:اگر ما 9 دی را مبنایی برای مقابله با چنین فتنه‌هایی در نظر بگیریم باید دقیقاً هواسمان جمع باشد که از این تجربیات استفاده کنیم و محور ولایت را اصل بدانیم.

قوه قضائیه باید با اشد قوانینی که دارد با فتنه گران برخورد کند

وی همچنین در خصوص ضرورت برخورد صریح و لزوم محاکمه فتنه گران، تصریح کرد: در رابطه با برخورد با فتنه گران مشخص است که بر اساس قوانین اسلامی که می‌فرماید "الفتنه اشد من القتل یعنی فتنه بالاتر از قتل انسان‌ها است " قوه قضائیه باید با اشد قوانینی که دارد با فتنه گران برخورد کند و فتنه را درهمان اول کار کور کند و نگذارد که فتنه گران از این فرصت‌ها استفاده کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه  فتنه‌گران ممکن است سیاسسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشند ، اذعان داشت: یکی از نکات دیگری که در قرآن است و قوه قضائیه باید به آن توجه کند این است که کسانی که فتنه می‌کنند حتی ممکن است خودشان هم درجریان این فتنه مؤثر نباشند ولی آتش این فتنه آنها را هم در بر خواهد گرفت که دراین مورد داریم" رتبوا فتنه لا تصیبن اللذین ظلموا منکم خاصه واعلموا ان الله شدید العقاب " بنابراین باید مراقبت باشند که فتنه گر و کسی که مبتلا به" فتنه" فتنه‌گران شده را با یک چوب نرانند  و قوه قضائیه در این مورد هم باید  رحمت و مغفرت الهی را مورد توجه قرار دهند یعنی اگر کسی در این راه به لحاظ اینکه در یک مقطعی ممکن است بخاطرنداشتن بصیرت همراه با فتنه شده را یکی ندانند.

وی در بخش پایانی سخنانش در خصوص لحن رئیس‎جمهور در مواجهه با منتقدین به دولت نیز بیان داشت:به نظر می‌رسد سخنرانی آقای دکتر روحانی در محیط‎  دانشگاه بیشتر جنبه تبلیغات زودرس برای انتخابات مجلس آینده بود.

دخالت دولت در انتخابات آفتی برای مشارکت سیاسی مردم به شمار می‎رود

کنعانی مقدم همچنین ضمن متذکر شدن این نکات که بحث تبیین مواضع دولت در مسائل کشور، آغاز تبلیغات و دخالت دولت در انتخابات آفتی برای مشارکت سیاسی مردم  به شمار می‎رود، گفت: به نظر می‌رسد که دولت مشکلات مختلفی را خصوصاً در بحث اقتصادی پیش رو دارد پس اگر تمام هم و غم خودش را معطوف به حل مشکلات اقتصادی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی کند  به نظر می‌رسد  مردم خیلی راحت‌تر بتوانند پیام رئیس جمهور را دریافت و از آن حمایت کنند.

وی در پایان ضمن یادآوری این مطلب که  نباید به جای پاسخ به انتقاد ها منتقدین را تخریب کنیم چرا که با این روش راه به جائی نخواهیم برد، متذکر شد: استفاده از شیوه تخریب مورد پسند مردم نیست و باید توجه داشت که مردم به دنبال یک دولت پاسخگو هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن