تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802955488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف تنها بازمانده کشتار گلپایگان به ١٠جنایت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعتراف تنها بازمانده کشتار گلپایگان به ١٠جنایت
کد خبر: ۴۶۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ - 03 January 2015


غایله گلپایگان با درگیری مسلحانه دیگری که در فولادشهر اصفهان رخ داد، پایان یافت. در این درگیری که پلیس طراح اصلی آن بود یکی از سارقان مسلح کشته و سارق دیگر بازداشت شد.

به گزارش شرق، اکنون تحقیق از تنها عضو بازمانده سارقان مسلح ادامه دارد اما تا این مرحله از بازجویی‌ها مشخص شده فرد دستگیر شده در ١٠قتل و چندسرقت مسلحانه دست داشته است. همچنین فاش شده سه‌عضو اصلی این باند با هم برادر هستند. 

کارآگاهان پلیس از روز شنبه هفته گذشته وقتی سارقان مسلح در خمین و گلپایگان با ماموران درگیر شدند، تحقیقات ویژه‌ای را در این خصوص آغاز کردند. این درگیری به شهادت سه‌مامور پلیس و دوشهروند عادی انجامید. همچنین یکی از مردان مسلح با گلوله پلیس جان باخت.

کارآگاهان بعد از پی‌بردن به هویت سارق کشته شده پی بردند او از سارقان سابقه‌دار اصفهان است. پیگیری این سرنخ فاش کرد وی و دو برادرش که ٣٧تا ٤٠ساله هستند با هم دست به دزدی می‌زدند به همین دلیل احتمال نقش‌داشتن برادران این فرد در غایله گلپایگان قوت گرفت و ماموران جست‌وجوی وسیعی را برای یافتن ردی از این افراد انجام دادند تا این‌که فهمیدند دو برادر در مجتمعی مسکونی در فولادشهر پنهان شده‌اند.

ساعت٢٣ روز پنجشنبه تیم‌های عملیاتی پلیس با کسب مجوز قضایی راهی فولادشهر شدند و منطقه عملیات را زیرنظر گرفتند تا اینکه در ساعات ابتدایی بامداد دیروز هنگامی که برای بازداشت دوبرادر دست‌به‌کار شدند آنها که از حضور پلیس مطلع شده بودند بار دیگر دست به سلاح بردند و با تیراندازی و پرتاب نارنجک تلاش کردند یک‌بار دیگر از مخمصه فرار کنند اما این‌بار تدابیر لازم اندیشیده شده بود و مردان مسلح راهی برای گریز نداشتند. درگیری پلیس با متهمان سرانجام با مرگ یکی دیگر از سارقان و بازداشت متهم دیگر پایان یافت.

سردار حسین اشتری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی- دیروز در این‌باره گفت: «با پیگیری‌ها و کار ویژه شبانه‌روزی مخفیگاه متهمان متواری این حادثه در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان شناسایی شد و ماموران فرماندهی انتظامی استان اصفهان ساعت٢٣ پنجشنبه با برنامه‌ریزی و اجرای طرح بسیار دقیق و هوشمندانه تیم‌های عملیاتی به‌صورت هماهنگ و منسجم به محل پنهان‌شدن متهمان رفتند و در بدو ورود با آنان درگیر شدند.»

این مقام انتظامی تصریح کرد: «در این درگیری یکی از متهمان که اقدام به شلیک ٤٠٠تیر و سه‌قبضه نارنجک به سمت ماموران کرده بود به هلاکت رسید و فرد دیگر نیز توسط نیروهای پلیس دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد سه‌قبضه سلاح کلاشینکف، بیش از هزار عدد فشنگ و سه‌قبضه نارنجک جنگی کشف شد.»

سردار اشتری، با تشکر از همکاری دستگاه قضایی استان اصفهان و همکاری سربازان گمنام امام‌زمان(عج) و تمامی نیروهای شرکت‌کننده در این عملیات گفت: «خداوند را شاکریم که پس از چهارروز از این حادثه تلخ و ناگوار به برکت خون شهدا، تمامی اعضای این باند مخوف و خطرناک منهدم و به ‌سزای اعمال ننگین‌شان رسیدند.»

سیدمحسن سجاد، فرماندار شهرستان لنجان نیز درباره این  عملیات گفت: «در پی وقایع اخیر و وقوع درگیری‌های مسلحانه در روستای سعیدآباد شهرستان گلپایگان بامداد جمعه در عملیات ضربتی پلیس در شهر فولادشهر، سردسته این باند دستگیر شد و همدست وی به هلاکت رسید.»

وی با اشاره به اینکه سارقان مسلح مقابل پلیس مقاومت کردند، افزود: «در درگیری بین پلیس و سارقان مسلح بعضی از ماموران نیروی انتظامی بر اثر اصابت ترکش نارنجک مصدوم اما به صورت سرپایی مداوا شدند و حال آنها رو به بهبود است.»

در همین حال سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی اصفهان گفت: «خوشبختانه در این عملیات هیچ آسیبی به مردم یا نیروهای انتظامی نرسید.»

 بعد از اتمام عملیات پلیسی تنها عضو بازمانده این باند به مقر انتظامی منتقل و بازجویی از او آغاز شد. در حالی‌که پیش از این سوابق اولین سارق کشته شده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار استخراج شده بود، معلوم شد دومین سارق جان باخته نیز هشت‌فقره سابقه کیفری مربوط به سرقت در پرونده خود دارد. همچنین فاش شد کارنامه فرد زنده مانده نیز از انواع جرایم پر است. 

جانشین فرمانده ناجا در این خصوص گفت: «متهم دستگیر شده در تحقیقات صورت گرفته علاوه‌بر اقرار صریح به همکاری با دو برادرش در درگیری مسلحانه شهرستان‌های خمین و گلپایگان به ١٠فقره سرقت مسلحانه همراه با قتل و جرح طی سال‌های گذشته در اصفهان، زرین‌شهر، مبارکه، شهرکرد و لردگان اعتراف کرد.

سرقت مسلحانه بیش از ٥٠کیلو طلا، ١٥دستگاه اتومبیل، به‌قتل‌رساندن ١٠نفر و زخمی‌کردن ١١نفر از شهروندان از دیگر اعترافات تنها متهم بازمانده از این باند مخوف و خطرناک است.» اشتری ادامه داد: «به‌جز فردی که دستگیر شده در جریان این سرقت‌ها افراد دیگری نیز با آنها در سرقت‌ها معاونت داشته‌اند که این افراد نیز بازداشت شده و در حال بازجویی هستند.»

وی درباره اخبار اولیه مبنی بر سرقت مسلحانه بانک در الیگودرز و ارتباط این باند با آن گفت: «اصلا چنین اتفاقی در آن شهر رخ نداده است که بخواهد ارتباطی هم بین این باند با آن موضوع وجود داشته باشد.»

سردار اشتری همچنین درخصوص فردی که در استان مرکزی دستگیر شد، گفت: «این خبر صحت دارد و فردی که خلافکار بود، دستگیر شده اما تا کنون هیچ‌گونه ارتباطی بین وی با متهمان حادثه گلپایگان به دست نیامده  براساس اطلاعات ما اعضای این باند فقط سه‌نفر بودند.»

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: آنچه در گلپایگان و فولادشهر اتفاق افتاده است اصلا با داعش مرتبط نیست.

او همچنین با اشاره به اینکه امنیت و احساس امنیت در کشور ما کاملا مناسب و مطلوب است، تصریح کرد: «بیشترین شهدای نیروی انتظامی مربوط به مبارزه با موادمخدر است.»سردار اشتری با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به پلیس بهترین سرمایه نیروی انتظامی به‌شمار می‌رود، گفت: «در حادثه گلپایگان مردم همکاری خوبی با پلیس داشتند.»

وی در ادامه گفت: «کسانی که خلاف قانون عمل می‌کنند و می‌خواهند امنیت و نظم کشور را به چالش بکشند، عاقبتی جز دستگیری و کشته‌شدن ندارند و آنچه در اصفهان اتفاق افتاده است، با موضوع خمین ارتباطی نداشته و به موضوع الیگودرز نیز هیچ‌گونه ربطی ندارد، بلکه هریک از این موضوعات به صورت جداگانه اتفاق افتاده است. راهبرد نیروی انتظامی برای مقابله با چنین باندهایی این است که نیروهایی چابک، زبده و حرفه‌ای تربیت کند. ما روزانه تعداد زیادی مجرم دستگیر می‌کنیم. بیشتر این اقدامات پیش‌دستانه است و قبل از وقوع جرم انجام می‌گیرد. آمادگی نیروی انتظامی ایران، خوب است اما هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله دارد و باید تجهیزات‌مان را هر روز به‌روزتر کنیم، اما یک نکته‌قابل اشاره است که شرایط نیروی انتظامی در هر استان و آمادگی نیروها بستگی به شرایط همان استان دارد، برای مثال: در استان‌هایی که شرارت بالایی دارند، نیروهای زبده و چابک‌تری نسبت به استانی که از امنیت بالاتری برخوردار است، وجود دارد.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن