تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804657022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله به روحانی با میرحسین و کروبی/ جمله ای که فتنه گران را برآشفته کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


گذری بر فضای رسانه ای فتنه در هفته ای که گذشت؛
حمله به روحانی با میرحسین و کروبی/ جمله ای که فتنه گران را برآشفته کرد
رسانه های غربی و حامیان خارجی و داخلی آن ها که طبق روال همیشگی خود، راهپیمایی میلیونی مردم در نه دی 88 را حکومتی جا می زدند از سخنان دکتر روحانی در چابهار به شدت برآشفتند و ادعای آزادی و قدرت تحمل پذیری خود را به نمایش گذاشتند.



    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پنجمین سالگرد حماسه 9 دی در حالی هفته گذشته برگزار شد که رسانه های فارسی زبان وابسته به دولت های غربی آن را به سبک و سیاق همیشگی خود پوشش دادند.     بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN)، صدای آمریکا (VOA)، رادیو فردا (RADIOFARADA)، دویچه وله (Deutsche Welle) و رادیو فرانسه (Radio France Internationale) در روزهای پیش از 9 دی امسال بیشتر نگاه خود را بر موضوع حصر سران فتنه متمرکز کردند و تلاش نمودند اینگونه وانمود کنند که پایان حصر، خواسته ای ملی و عمومی است؛ اما سخنان حجت الاسلام روحانی درباره 9 دی، آب پاکی بود بر روی دستان مدیران و اداره کنندگان شبکه های وابسته به دولت های انگلستان، آمریکا، آلمان و فرانسه.    

  

    پرده اول: رفع حصر خواسته ای ملی و عمومی است؟!     خط رسانه های غربی در مورد حصر اغلب بر دو محور می چرخد: اول آنکه بدون توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مدام بر غیرقانونی بودن حصر تأکید می کنند. دوم اینکه بدون ارائه هیچ دلیلی ادعا می کنند رفع حصر خواسته ای عمومی در ایران است.     هفته گذشته آیت الله آملی لاریجانی که خود به عنوان قاضی القضات در جلسه شورای امنیت ملی حضور دارد، در مورد شبهه غیرقانونی بودن حصر گفت: «در حصر هیچ خلاف قانونی صورت نگرفته و مصوبه جلسه ای از شورای عالی امنیت ملی بود که ما نیز در آن حضور داشتیم و بر اساس مصالح در آن جلسه تصمیم گیری شد و کسانی که قانون اساسی را می بینند و بحث حق و دادخواهی که در قانون اساسی مطرح شده را عنوان می کنند باید توجه داشته باشند که همه مواد قانون اساسی را با هم باید دید نه اینکه اصلی را بپذیریم و اصل دیگر را رها کنیم.»     در رأس رسانه های فارسی زبان، رسانه دولتی انگلستان قرار دارد که بر اینکه رفع حصر، دغدغه اصلی مردم ایران است، تأکید داشت. "محمد علی توفیقی" عضو پیشین سازمان مجاهدین انقلاب بدون آنکه هیچ دلیل و سندی ارائه کند، در شبکه بی بی سی گفت: «حصر، مطالبه عمومی است»     مجری بی بی سی فارسی هم تأکید کرد: «به نظر می رسد بررسی هایی که سطح جامعه برگزار می شود، نشان می دهد مقوله حصر به عنوان یک خواسته مردمی در جامعه وجود دارد.»     اما توفیقی که همچنان بر ادعای خود مصر بود در نهایت حقیقت را روشن کرد و ادعای خود را زیرسؤال برد: «ما وقتی می گوییم رفع حصر یک مطالبه عمومی و اجتماعی است هیچ آمار رسمی و نظرسنجی میدانی نداریم.»[!]     "علی علیزاده" با عنوان تحلیلگر سیاسی اعتقاد دیگری دارد. وی می گوید: «رفع حصر در جامعه اولویتی ندارد. متأسفانه یا خوشبختانه، چه بخواهیم و چه نخواهیم این اولویت را نمی بینیم. باید بپذیریم در سال 88 مخالفان شکست خوردند. در دی ماه 93 هستیم، متأسفانه خواسته رفع حصر برای مردم ایران وجود ندارد. اولویت های شخص محور، خانواده محور، اجتماعی و غیرسیاسی برای مردم وجود دارد.»      

  

    پرده دوم: 9 دی، حادثه ای حکومتی است نه مردمی!     بارها شنیده ایم که 22 بهمن، روز قدس، 13 آبان، انتخابات ها و... در رسانه های غربی، دولتی و حکومتی تبلیغ می شوند و جمعیت های میلیونی 22 بهمن یا انتخابات ها را تنها هزاران نفر می بینند و می خوانند.     با این شیوه اطلاع رسانی، از رسانه های فارسی زبان نمی توان جز این انتظار داشت که حضور مردم در 9 دی 88 را حکومتی بخوانند. البته آن ها تاکنون مشخص نکرده اند که منظورشان از مردم چه کسانی هستند؟!     به این جمله مجری بی بی سی فارسی دقت کنید: «مخالفان می گویند در 9 دی، نزدیکان حکومت را با اتوبوس از جاهای دیگر آوردند. با این همه نتوانستند جنبش سبز را شکست دهند.»     گرچه مشخص است که قاعدتا بخشی از مردم با اتوبوس در تجمعات و راهپیمایی ها شرکت می کنند؛ اما توهین هایی این چنینی به درک و شعور مردم ایران و استفاده از واژه هایی مانند "ساندیس خور" اتفاق غریبی در رسانه های مدعی "بی طرفی"، "منصف" و "حرفه ای" بودن، نیست.    

   

  

  عصبانیت از راهپیمایی نه دی و بزرگداشت آن     پرده سوم: تهدید روحانی به دلیل یک اظهارنظر!     جریان رسانه ای وابسته به غرب می کوشد با فضاسازی ها و خبرسازی هایش رئیس جمهور را تحت فشار قرار دهد و از این طریق و با آلوده کردن فضای سیاسی کشور و مقابل هم قرار دادن مسؤولان به خواست های خود برسد.     این جریان رسانه ای در یکسال گذشته بارها تکرار کرده است که:   چرا روحانی به وعده اش برای رفع حصرعمل نمی کند؟ آیا وعده های روحانی پوچ است؟ دولت روحانی صداقت ندارد؟ روحانی نمی خواهد میرحسین و کروبی آزاد شوند چون اگر آن ها آزاد شوند محبوبیت او کم می شود! روحانی باید با مردم سخن بگوید، موانع رفع حصر را مطرح کند، بگوید چه کسانی نمی گذارند رهبران سبز آزاد شوند و از این راه فشار بیاورد.     بهترین گزینه برای جریان رسانه ای غرب و حامیانش، فشار بر رئیس جمهور و خارج کردن او از اعتدال و قانون است تا از تنش ها و آلوده شدن فضای سیاسی بیشترین بهره را ببرد. راهکاری که نه تنها تا به حال راه به جایی نبرده است، بلکه با سخنان رئیس جمهور در چابهار، مدیران این رسانه ها و حامیان تندرو داخلی و خارجی آن ها را مستأصل کرده است.     ویدئو/ نگاهی به بخشی از برنامه سازی های هفته گذشته بی بی سی و صدای آمریکا     به این سخنان تحریک آمیز علی علیزاده در بی بی سی توجه کنید: «آقای روحانی می داند وضعیتی که ایشان را به قدرت رساند وضعیتی است که حصر بخشی از آن است. اگر حصر از بین برود، موسوی و کروبی به نیروهای فعال سیاسی تبدیل می شوند و باعث کاهش محبوبیت روحانی و دولتش خواهد شد. آقای روحانی ممکن است به دنبال آزادی بی سر و صدا و خنثی کردن موسوی و کروبی باشد ولی به هیچ وجه تمایلی به رفع حصر ندارد.»     "عیسی سحرخیز" کارشناس اصلاح طلب بی بی سی نیز در همین راستا از تهران به بی بی سی گفته است: «آقای روحانی در زمینه حصر خیلی کوتاهی کرده است.»     عصبانیت شدید و حمله به رئیس جمهور   کسانی که از آزادی و حقوق مدنی و حق سخن گفتن می گویند، سخنان رئیس جمهور در چابهار را برنتافتند. مگر روحانی چه گفته بود؟     حجت الاسلام روحانی روز 9 دی در چابهار گفت: «9 دی به معنای بیعت مجدد با جمهوری اسلامی ایران، اصل ولایت‌فقیه و خاندان امامت و روز همدلی، اتحاد، انسجام و وحدت ملی است، پیام این حماسه بزرگ و حضور مردم در این روز آن بود که هر فردی حرف، نقد و یا اعتراضی دارد باید در چارچوب قانون و مقررات آن را بیان کند، پیام 9 دی برای مردم و جامعه، وابستگی و عشق به خاندان رسالت و دلدادگی و وفاداری به انقلاب، خط و راه حضرت امام (ره)و مقام معظم رهبری بود.»    

  

 

  

فتنه 88     شبکه ها و سایت های فارسی زبان غربی و برخی اصلاح طلبان تندرو با وجود ادعای آزادی سخن گفتن، از این سخنان عصبانی شدند و به رئیس جمهور حمله کردند.     تندترین حمله را سایت آمریکایی رادیو فردا انجام داد. در مقاله ای که این سایت منتشر کرد، با تهدید کردن رئیس جمهور ایران آورده شده است: «اين، بعيد است برای رييس جمهوری که طيفی از اکثريت تغييرخواه ايران جزو حاميان انتخاباتی وی بودند، بدون هزينه باشد.»     "مرتضی کاظمیان" مقاله نویس مدعی آزادی قلم و سخن رادیو فردا، دلیل عصبانیت خود را اینگونه نمایان می کند: «حسن روحانی جمعيتی را که در نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ (پس از عاشورای خونين) توسط نهادهای حکومتی و با تبليغات پرحجم، عليه سبزها بسيج شده بودند، "مردم" توصيف کرده، و گفته است: "در ۹ دی مردم خواستند به يک‌سری اتفاقات ناخوشايند پايان دهند."»     مقاله نویس این سایت آمریکایی افزود: «او از‌يک‌سو مدعی شد که لشکر بسيج شده توسط حکومت در روز ۹ دی، "مردم" ايران را نمايندگی می‌کردند و متعلق به "يک جناح و گروه سياسی" نبودند؛ و از سوی ديگر ادعا کرد که اين تجمع حکومتی، نمادی از بيعت مردم ايران با رهبری و اصل ولايت فقيه بود.»     رسانه های فارسی زبان وابسته به غرب و اصلاح طلبان تندرو، به هر کسی که نظری برخلاف آن ها داشته باشد با شیوه های مختلف حمله ور می شوند و با عصبانیت و تندی برخورد می نمایند. چنانکه کاظمیان در ادامه آورده است:     «سخنان اخير روحانی و تفسير معنادار و تأمل‌برانگيز وی از ۹ دی، به‌نوعی تکميل‌کننده‌ی اظهاراتی بود که در روزهای گذشته به نقل از رييس شورای فرهنگی نهاد رياست جمهوری منتشر شد. سيدرضا اکرمی در چند اظهارنظر و مصاحبه، حصر خانگی رهبران جنبش سبز را که از ۱۴۰۰ روز گذشته، "قانونی" توصيف کرد و معترضان [فتنه گران نه معترضان] به نتايج انتخابات ۱۳۸۸ را "عده‌‌ی معدودی آشوبگر" و اعتراض در روز عاشورا را "توهين به مقدسات" ارزيابی کرد.»     وی در نهایت، توهین هایش به رئیس جمهور قانونی و مورد حمایت مردم را ادامه می دهد و باز هم بدون هیچ مستندی مدعی می شود: يک‌سال و نيم از عمر دولت بنفش گذشته؛ روحانی اما نه تنها همچنان به جامعه مدنی و توسعه سياسی بی‌اعتنا نشان می‌دهد، بلکه بخش مهم و موثری از حاميان انتخاباتی خود را ناراضی می‌کند.        

  

 

 

   
444  


لینک


۱۳/۱۰/۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن