تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804754580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به نرخ اجاره مسکن در زمستان 93/ بازار به کدام سمت حرکت می‌کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نگاهی به نرخ اجاره مسکن در زمستان 93/ بازار به کدام سمت حرکت می‌کند؟
هزینه اجاره یک واحد 115 متری در سعادت آباد 120 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 200 هزار تومان ماهیانه و هزینه اجاره یک واحد 100 متری در پاسداران 100 میلیون تومان رهن و 400 هزار تومان اجاره تعیین شده است.
به گزارش نامه نیوز، زمستان 93 در حالی فرا رسید که بازار مسکن در دو سال گذشته با رکود مواجه بوده و دلیل اصلی آن بر اساس اظهارات کارشناسان و فعالان بازار مسکن کاهش قدرت خرید مردم است و همین موضوع نیز باعث شد تا حجم معاملان اجاره مسکن در این مدت افزایش یابد.

فردین یزدانی کارشناس اقتصاد مسکن در این رابطه می گوید بازار مسکن دو سال است که در وضعیت رکود به سر می‌برد و از سال ۹۲ تا حالا وضعیت پیچیده‌یی را تجربه کرده است. مشکل اصلی این بازار این است که بخش عمده مردم توان خرید خود را از دست داده‌اند. وضعیت طوری است که درصدی از مردم که اقشار پ‍ایین‌دستی اجتماع را شامل می‌شوند، زیر خط فقر قرار دارند و حتی با وام هم مشکل‌شان حل نمی‌شود. ولی اگر امکان دسترسی به وام برای گروه‌های دارای درآمد متوسط فراهم شود تا آنها بتوانند با اتکا به درآمدهای آتی نسبت به تملک مسکن در وضعیت فعلی اقدام کنند، می‌توان گامی جدی را در جهت برون رفت از رکود برداشت.

وی همچنین درباره طرح مسکن اجتماعی که اصلی ترین طرح دولت برای حل مشکل بازار مسکن به شمار می رود گفته است طرح مسکن اجتماعی علاوه بر توجه به مسائلی چون مکان‌یابی مناسب و... یک تفاوت اساسی با مسکن مهر دارد و آن این است که در مسکن مهر از پول بانک مرکزی استفاده می‌شد و دولت در ساخت و ساز آن موثر بود، اما این اتفاق می‌تواند در طرح مسکن اجتماعی نیفتد. در این حالت به جای منابع مالی دولت، از ابزارهایی چون بخش خصوصی، صندوق‌های بازنشستگی و تعاونی‌ها استفاده می‌شود. این در حالی است که مسکن مهر ساخت مسکن ملکی بود با منابع دولتی و حداقل مشارکت مردم.

همچنین حسام عقبائی رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفته است خوشبختانه همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، وضعیت معاملات مسکن در آذرماه نسبت به ماه قبل از آن، باز هم سیر افزایشی داشت و این نشان دهنده تحقق پیش بینی‌ها در راستای افزایش حجم معاملات مسکن طی ماه های آتی است.

وی با بیان اینکه به رغم افزایش حجم معاملات مسکن در تهران، قیمت مسکن افزایش محسوسی نداشته و می‌توان گفت هم اکنون بازار مسکن در وضعیت ثبات قیمت به سر می‌برد، گفته است در آذرماه 93، معادل 14 هزار و 418 مبایعه‌نامه برای معاملات خرید و فروش مسکن در تهران تنظیم شده است که این میزان در آبان سال 93، برابر با 12 هزار و 234 مورد و در مدت مشابه سال قبل  یعنی در آذر ماه پارسال 12 هزار و 240 فقره بوده است.

به گفته وی، در آذرماه 93، مجموعا 144 هزار و 934 قرارداد در کل کشور تنظیم شده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل، 148 هزار و 115 مورد و در آبان 93، برابر با 134 هزار و 248 قرارداد بوده است.

همچنین علی چگینی مدیر کل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت بازار مسکن و پیش بینی آینده این بازار گفته است بازار مسکن همیشه دچار رونق و رکود بوده یعنی دوره‌ای وجود داشته که شاهد افزایش قیمت ها بوده ایم و دوره‌ای هم ثبات قیمتی پیش آمده است.

وی با بیان این‌که دلیل اصلی این موضوع آن است که بازار مسکن فقط از مولفه‌های درون بخشی تبعیت نمی کند، می گوید اثر بخشی این بازار هم از مولفه‌های درون بخشی مانند قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها است و هم ناشی از مباحث برون بخشی مانند نرخ تورم عمومی و ساختار اقتصادی جامعه، نقدینگی وبازارهای رقیب است.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد به سمت رکود پیش رفته، تاکید کرده است بر همین اساس قیمت‌ها و مبادلات در بازار مسکن به این موضوع گره خورده و پیش بینی می شود تا پایان امسال تحولی در بازار مسکن بوجود نیاید.

مدیر کل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن با تاکید به این‌که بحث مصرف کننده و سازنده مباحثی هستند که باید به آن‌ها به عنوان سیاست‌گذار توجه شود، گفته است اگر فقط به مصرف کننده توجه شود و قیمت ها کاهش یابد، دیگر تولیدی در بازار مسکن وجود نخواهد داشت و تولیدکنندگان از بازار خارج می شوند. افزایش تقاضای آتی پدید می آید که نهایتا با جهش قیمت ناگهانی دراین حوزه روبرو می شویم.

وی با تاکید بر این‌که باید درون نگری در این حوزه وجود داشته باشد که هم تولیدکننده فعالیت کند و هم مصرف‌کننده به هدف خود برسد، اعلام کرده است در حال حاضر حباب در بازار مسکن تخلیه شده است. پیش بینی نمی شود که در آینده نزدیک قیمت مسکن در کشور افزایش داشته باشد.هم اکنون در حالی که بازار مسکن در رکود به سر می برد قیمت های متفاوتی در بازار اجاره مسکن مطرح می شود و یه واحد مسکونی 120 متری در با رقم 40 میلیون تومان رهن و 4 میلیون و 500 هزار تومان ماهیانه اجاره داده می شود.

همچنین هزینه اجاره یک واحد 115 متری در سعادت آباد 120 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 200 هزار تومان ماهیانه و هزینه اجاره یک واحد 100 متری در پاسداران 100 میلیون تومان رهن و 400 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

همچنین هم اکنون هزینه اجاره یک واحد 77 متری در منطقه پیروزی 30 میلیون تومان رهن و 700 هزار تومان اجاره و هزینه اجاره یک واحد مسکونی 87 متری در اشرفی اصفهانی 70 میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است.

بر همین اساس اجاره یک واحد 100 متری در منطقه عباس آباد 40 میلیون تومان رهن و 3 میلیون تومان اجاره ماهیانه و اجاره یک واحد 101 متری در امیرآباد 100 میلیون تومان رهن و 100 هزار تومان اجاره اعلام شده است.






۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن