تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820759290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذب 290 پرستار در استان اردبیل |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جذب 290 پرستار در استان اردبیل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت : 290 نیروی پرستاری جذب بیمارستان‌های استان اردبیل شدند و از دی‌ماه آغاز به کار کردند.
کد خبر: ۴۶۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰ - 02 January 2015


 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت : 290 نیروی پرستاری جذب بیمارستان‌های استان اردبیل شدند و از دی‌ماه آغاز به کار کردند.

به گزارش ایسنا، در اردبیل، دکتر «فرهاد پورفرضی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل طی سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر اردبیل با اعلام خبر فوق افزود: در همین راستا 120 تخت بیمارستانی نیز به تخت‌های استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه اصلاح زیرساخت‌ها، جذب نیروی متخصص و پرستاری از وظایف دانشگاه علوم پزشکی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های درمانی زیاد است و سلامت مردم برای دولت، اهمیت بسیاری دارد، در این راستا دولت «تدبیر و امید» سلامت را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار داد و بنا را بر افزایش کرامت بیماران و کاهش هزینه درمان گذاشت.

پورفرضی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های دولت، پس از ماه‌ها برنامه ریزی از پانزده اردیبهشت‌ماه طرح تحول نظام سلامت، هم‌زمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شد و در بخش نخست در سه مرحله این برنامه ابلاغ شد و هم‌اکنون اجرایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح، طبق آمارهای موجود، 33 درصد هزینه درمانی در اردبیل توسط بیماران پرداخت می‌شد، افزود: با اجرای این برنامه پرداخت هزینه توسط بیماران با دفترچه بیمه‌ی شهری به 10 درصد و با دفترچه بیمه‌ی روستایی به پنج درصد کاهش یافت و در پایان شهریورماه متوسط پرداختی با دفترچه بیمه‌ی شهری و روستایی در استان به 9 درصد رسید.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان اردبیل از نوسازی 320 تخت بیمارستانی با ست کامل در راستای طرح تحول نظام سلامت در استان خبر داد و تصریح کرد : 290 نیروی پرستاری نیز جذب بیمارستان‌های استان شدند و از دی‌ماه سالجاری آغاز به کار کردند.

وی از جذب و توزیع 60 متخصص در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: متخصص زنان، جراحی، داخلی، اطفال و ... در بیمارستان‌های استان مستقر هستند و در همین راستا 80 متخصص در بیمارستان‌های استان مقیم هستند.

پورفرضی با بیان اینکه افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های زیاد درمانی را ندارند، می|‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی دولتی استان با مبلغ 3000 تومان برای متخصص و 3600 تومان برای فوق تخصص ویزیت شوند، افزود : در طول 80 ماه گذشته 200 هزار نفر از این مراکز استفاده کردند و در جهت رضایت‌مندی همشهریان در ماه جاری چهارمین مرکز تخصصی و فوق تخصصی نیز در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

رضایت‌مندی مردم در بیمارستان‌های دولتی اردبیل 91 درصد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از رضایت‌مندی 91 درصدی مردم از بیمارستان‌های دولتی اردبیل تا پایان آبان‌ماه خبر داد و تصریح کرد: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان بصورت شبانه‌روزی نظارت می‌شوند و در صورت وجود تخلفات نیز برخورد قانونی می‌شود.

وی از قطع شدن دریافتی‌های غیرمتعارف برخی پزشکان از مردم خبر داد و خاطرنشان کرد: با تکریم جامعه پزشکی این دریافتی‌ها قطع شده است، ولی با این وجود پس از آغاز طرح با دو پزشک که دریافتی نامتعارف از بیماران داشتند برخورد قانونی انجام شده است.

پورفرضی با بیان اینکه طبق طرح تحول سلامت هم‌اکنون بیماران با دفترچه‌ی بیمه‌ی شهری 6 درصد و روستایی 3 درصد از هزینه‌های درمانی خود را پرداخت می‌کنند، افزود: هدف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تأمین نیازهای مردم در بحث آموزشی و درمانی است.

30 دندانپزشک متخصص جذب استان شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه با راه‌اندازی دانشکده‌ی دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 30 متخصص در این رشته جذب استان شدند، تصریح کرد: با راه‌اندازی شعبه بین‌الملل دانشگاه نیز در 5 رشته تخصصی در استان متخصص پرورش می‌دهیم و اخیراً نیز رشته جراحی به جمع رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است.

وی از بهره‌برداری بیمارستان‌های پارس آباد، کوثر و ترومای اردبیل در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: بیمارستان پانصد تختخوابی اردبیل نیز در صورت اختصاص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

پورفرضی در پایان سخنان خود از بهره‌برداری بزرگترین و پیشرفته‌ترین مرکز رادیوتراپی کشور برای درمان بیماران سرطانی در اوایل سال آینده در اردبیل خبر داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن