محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830199711
هرکس در آینه نگاه میکند مخاطب این آثار است -
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ساعاتی در نمایشگاه «احضاریه»
هرکس در آینه نگاه میکند مخاطب این آثار است
شناسهٔ خبر: 2454136 جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
بازدید از نمایشگاه نقاشی «احضاریه»، گفتگو با خالق این آثار محمدمهدی رسولی و گپ و گفت با چهرههای دیگری چون شهاب حسینی، سیداحمد میرعلایی و حجتالاسلام زائری را به دنبال داشت. خبرگزاری مهرـ گروه هنر: ساعاتی تماشای آثار محمدمهدی رسولی در نمایشگاه نقاشی «احضاریه» که در گالری ساربان برپا شده است، گپ و گفت با این هنرمند و دیگر چهرههایی را به دنبال داشت که برای تماشای آثار حاضر شده بودند.تمامی آثار چهرههایی بودند که با ابزاری چون مداد و گواش، رنگ روغن و آبرنگ روی کاغذ، مقوا، بوم و چوب شکل گرفته بودند. چهرههایی حیران و پرسشگر که توضیحات کنار هر کدام گویی به نوعی شگفتی مخاطب و تعداد پرسشهایش را افزایش میداد.همچنین به بهانه برپایی این نمایشگاه از گزیده نقاشیهای محمدمهدی رسولی نیز در قالب یک کتاب رونمایی به عمل آمد.از میان چهرههای حاضر در نمایشگاه نیز میتوان از جلیل فرجاد، آتش تقیپور، فخرالدین صدیق شریف، شهاب حسینی، منصور ضابطیان، محمود عبدالحسینی، احمد حسنی مقدم، احمد میرعلایی، حجتالاسلام زائری، سمیه صیغلی و جلیل رسولی نام برد که موفق شدیم با برخی از آنها گپ و گفت کوتاهی داشته باشیم.از آن جمله شهاب حسینی بود که درباره حضور در این نمایشگاه به مهر گفت: آقای رسولی از عزیزترین دوستان و در واقع میشود گفت از اساتید اولیه من در زمینه کاریام هستند. «اکسیژن» تجربه خوبی بود که با هم داشتیم و یاد و خاطره آن همیشه برایم زنده است. مهر آقای رسولی همیشه به دل من است. خوشحالم این بار فرصتی بود با همه گرفتاریهای کاری که دارم توانستم در این نمایشگاه شرکت کنم.
وی افزود: رسولی همیشه آدم خلاقی بوده و خلاقیت ذات کار او است. اینجا من دوباره شاهد خلاقیتهای جذاب و دوست داشتنی او هستم. مثل همیشه.کارگردان فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» در پاسخ به اینکه آیا همیشه پیش میآید از گالریها بازدید کند، توضیح داد: خیلی کم. متاسفانه هم شرایط اجازه نمیدهد و هم اینکه بالاخره من با حضور در مجامع عمومی بیشتر از آنکه موفق شوم آثار را ببینم، وقتم بیشتر به گپ و گفت با دوستان دیگر میگذرد و سخت است.سمیه صیغلی هنرمند و منتقد هنری فرد دیگری است که با او گفتگو کردیم و وی درباره «احضاریه» اظهار کرد: من آثار رسولی را از سالیان پیش دنبال کردهام و گاهی با او و هنرمندان معاصر نمایشگاه گروهی داشتیم. سیر تکاملی آثار او با گذشت زمان به خوبی مشخص است. همانطور که در نمایشگاه سال گذشته او در فرهنگسرای نیاوران دیدم، او مدام در حال تجربه کردن است و دائم با متریال، تکنیک و بازیهای مختلف رنگ و فرم به تولید آثار انتزاعی یا مفهومی میپردازد.وی با اشاره به آثار رهای این مجموعه گفت: آزادی حرکت و فکر باعث شده حرفهای ناگفتهای از روح و روان انسان یا نوع پرداخت و نگاه او به زندگی در ابعاد ملی و بین المللی در این نمایشگاه شنیده شود. از نظر من که عاشق تغذیه شدن از طریق آثار تجسمی هستم، این نمایشگاه بسیار غنی است.صیغلی درباره کارهای خود هم توضیح داد: من طی 10 سال گذشته 9 نمایشگاه عکاسی و میکس مدیا در انگلیس داشتم. در ایران هم آخرین بار چند وقت پیش نمایشگاه گذاشتم. من همواره دوست دارم چیزهای مختلفی را تجربه کنم و 15 نمایشگاه انفرادی در تهران در نگارخانههای شهرداری، خانه هنرمندان، سیحون، افرند داشتم. من حتی دوران بمباران هم فعالیت داشتم و کار میکردم. نمایشگاه بعدیام نیز در ژاپن خواهد بود.پس از این بانوی هنرمند، سراغ برادر صاحبنام رسولی یعنی جلیل رسولی پیشکسوت هنر نقاشیخط ایران رفتیم و او در سخنانی گفت: من همواره در جریان کارهای اخویام هستم. تنها چیزی که در مرحله اول میتوانم بگویم پختگی کارهای او است و پختگی کارهای مهدی از سن خود بالاتر است. او مسائل اجتماعی را از نگاه خود مطرح میکند.
وی افزود: ممکن است ارتباط با این آثار برای مخاطب عام سخت باشد اما تاثیری که کارها روی افراد میگذارد بسیار عمیق است. هنرمند وظیفه دارد از دریچه نگاه خود، دغدغههایش را به جامعه ارائه کند و مخاطبان هرکدام برداشت خود را خواهند داشت. شاید هرکسی از نظر محتوایی نتواند این آثار را هضم کند اما به اعتقاد من کارهای پخته و ارزشمندی است.رسولی درباره فعالیتهای جدید خود نیز توضیح داد: من هم سه نمایشگاه دارم که انشالله به زودی آنها را به نمایش میگذارم. کارهای تازهای هستند و مناسب جای مناسبی برای عرضه آنها هستم.احمد حسنی مقدم نویسنده و کارگردان فیلمهای سینمایی چون «حماسه دره شیلر» و «محبوبه» نیز درباره «احضاریه» بیان کرد: آثار این نمایشگاه شگفتانگیز بود و تابلوها را که میدیدم احساس میکنم دربین آثاری که قبلا از رسولی دیده بودم اینها آثار استثنایی هستند. این نشان دهنده نبوغ او است و من تابلوهای او را خیلی دوست دارم.وی درباره کارهای جدیدش نیز گفت: یکی دو سالی است مشغول کار روی فیلمنامهای هستم که به نظرم خوب شده است. اثری داستانی درباره فرش که روی آن کار میکنم و اگر فرصت پیش بیاید آن را میسازم.
مقدم ادامه داد: ایده اولیه این کار مربوط به روستای چالشتر در استان چهارمحال و بختیاری است که فرش بافی آن در کل کشور شهرت دارد. «سرو و کاج» عنوانی است که برای این اثر انتخاب کردهام؛ سرو نماد مقاومت و کاج نماد طراوت است. برخی از دوستان تعجب میکنند من بدون اینکه با جایی قرارداد ببندم مشغول نگارش کار شدهام البته اکنون نگارش سیناپس را آغاز کردهام تا اگر قراردادی داشتیم فیلمنامه را هم بنویسم.منصور ضابطیان هم در نمایشگاه حاضر بود و البته به همراه یکی از دوستانش که از چشمهای بادامی او میشد حدس زد از ساکنان آسیای شرقی است به گالری ساربان آمده بود و از آنجایی که میخواست همراه دوستش از محلهای دیگری هم بازدید کند، فرصتی برای گفتگو نداشت.یکی دیگر از افرادی که در نمایشگاه دیدیم، سیداحمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد فارابی در دولت دهم و تهیهکننده بود که او هم در سخنانی اینطور اظهار نظر کرد: من رسولی را از وقتی که این تابلوها که تاریخی 30 ساله دارند خلق میشدند، میشناسم و با هم رفاقت و همکاری داشتیم. در این سالها هم از هم باخبر بودیم. این نمایشگاه با مشخصات خاصی که از آن ذکر شده، این احساس را به من داد که مهدی نسبت به جامعهاش احساس وظیفهای کرده است و شاید روزی که این کارها را شروع کرده به فکر برگزاری چنین نمایشگاهی نبوده اما دغدغههایش را روی تابلو کشیده است.وی افزود: برخی از آثار او در این نمایشگاه کولاژ هستند و انگار چند تابلو را در دل یک تابلو میبینیم. حیران بودن یا شاید ناامیدی یکی از ویژگیهای این آثار است. انگار آدمهایی که در این قابها هستند امیدی به بیرون از قاب ندارند. من ابتدا که با آثار روبرو شدم احساس کردم آنها از روحیه رسولی دور است گرچه به نظرم آثار به قدری دارای عمق هستند که مخاطب را به تفکر وامیدارد.
تهیهکننده فیلمهای «شب واقعه» و «فرزند خاک» تأکید کرد: در دورهای که همه چیز ما فست فودی شده است، سرعتی که بشر امروز به آن دچار شده صدمات جبران ناپذیری به او وارد خواهد کرد. اکنون ناامیدی به ما فشار وارد میکند و این تابلوها نیز به منزله چراغ خطر است. ما هویت انسانی خود را روز به روز فراموش میکنیم.میرعلایی تصریح کرد: من با دیدن آثار رسولی احساس نگرانی کردم اما وقتی آخرین اثر نمایشگاه را دیدم، متوجه منظور هنرمند شدم. اینکه ما پناه را گم کردهایم و امید داریم روزی او را بیابیم. نمایشگاه این حسن را داشت و امیدوارم مردم آن را ببینند و لحظهای در خودشان فرو بروند و فکر کنند. وقتی آدم از این نمایشگاه بیرون برود احساس وظیفه میکند. هرکس اگر بتواند خودش را نجات دهد جامعه نجات پیدا میکند.
وی درباره متنهای کوتاه کنار هر تابلو اظهار کرد: جملاتی تیتروار و به صورت درهم که ناشی از درهم بودن انسان است کنار تابلوها درج شده است. پیشنهاد من این است که به جای برخی از این جملات آینهای گذاشته شود تا مردم خودشان را ببینند و جملات خودشان را بگویند.میرعلایی در پایان گفت: متن مستقلی هم که درباره نمایشگاه روی دیوار نصب شده میتواند ایده یک فیلم حتی بلند باشد. شاید چون کار ما سینما است اینطور احساس میکنم. پیشنهاد میکنم مهدی این متن را به یک فیلمنامه تبدیل کند.
حجتالاسلام زائری آخرین بازدیدکنندهای است که برای گفتگو سراغ او رفتیم و او درباره بازدید از نمایشگاه نقاشی به مهر گفت: اگر گاهی مواردی پیش بیاید و نمایشگاه افرادی باشد که مثل آقای رسولی با آنها رفاقت و ارادتی دارم ممکن است در این طور مجامع حاضر شوم.وی درباره آثار «احضاریه» اظهار کرد: شاهد نمایشگاه متفاوتی هستیم، به ویژه از جهت موضوع و درونمایهای که کارها دارد و با ذوق و سلیقه آقای رسولی کنار هم قرار گرفتهاند. موضوع هویت و توجه به خود در این آثار مشهود است و فرم و تکنیک کارها هم جالب است. البته کسانی را که رسولی را میشناسند و از کارهایش خبر دارند غافلگیر نمیشوند اما کسی که با سابقه او آشنا نباشد آثار متفاوت و جدیدی را میبیند.این نویسنده تأکید کرد: از اولین تابلو که آینه شکسته است و تکههای آینه و قاب شکسته روی زمین ریخته تا پایان نمایشگاه که به شمایل ختم میشود و متنهای کنار کار که مثل خود تصاویر و تابلوها متنهای شکسته و در هم ریخته است، قابل توجهند. ممکن است کسی با همه کار یا با تکتک کارها ارتباط برقرار نکند یا بسیاری از متنها را به راحتی نفهمد اما حداقل اتفاقی که میافتد این است که فرم و متن شخص را متوقف میکند و نگه میدارد و به فکر وامیدارد.زائری در پایان گفت: این کارها صرفا نقاشی نیستند و برخی از کارها ترکیبی هستند و حتی بخشی حجم هم دارد یا مثل آن آینه جنس هنرهای مفهومی را تداعی میکند.ساعت 8 شب نزدیک و چیزی نمانده بود که فرصت بازدید از نمایشگاه به پایان برسد که به عنوان آخرین نفر با خالق آثار گپ زدیم و محمدمهدی رسولی درباره این آثار به خبرنگار مهر گفت: این نمایشگاه عملا کارنامه 30 سالهای از من است که از دهه 60 آغاز شده و تا هنوز و همچنان ادامه دارد. به نظر میرسد ضرورت دارد محتوای مورد پرداخت در این آثار همواره مورد توجه قرار بگیرد و هر بار با زبان تازهای برای نسلهای جدید به آن اشاره کنیم.وی افزود: من به خودم میگویم، به کسی بَر نخورد. کسی فکر نکند تنها او به این نمایشگاه احضار شده است. این موضوع ضرورتی است که همواره باید به آن مراجعه کنیم تا رجعت اصلی صورت بگیرد.این نقاش درباره جملات ظاهرا گنگی که به عنوان توضیح هر اثر کنار آن قرار گرفته توضیح داد: این بار این توضیحات شاعرانه نیستند و حتی ضدادبی هستند. ما بسیاری اوقات پشت ماسک ادبیات پنهان شدهایم و حقیقت و اصلی را که باید میبودیم پنهان کردهایم. اکنون ماسک عجیب و غریب و تلخ و تیرهای از ما باقی مانده که چندان قابل اعتنا نیست. از این رو میگویم توضیحات ضدادبی است چون باید قدری تعارفات را کنار بزنیم و ببینیم چه اتفاقی دارد برایمان میافتد که اینقدر از همه چیز و قبل از همه از خودمان فاصله گرفتهایم.
رسولی در پاسخ به اینکه آیا نوشتههای کنار آثار بعد از خلق آثار شکل گرفتهاند یا او ابتدا مفهومی در نظر داشته و بعد براساس آن دست به تولید اثر زده، اظهار کرد: اینها توامان هستند و لحظاتی که کار میکنم در ذهن من قرار دارند. بنابراین نمیتوانیم تقدم و تأخری برایشان در نظر بگیریم.وی به بزرگترین اثر مجموعه اشاره و تأکید کرد: زمانی که این اثر را میساختم مدام این جامعه موزاییک، آدمهای پیچیدهای که هیچ کدام رنگ خودشان را ندارند در فکرم بودند و در عین حال این کلماتی را که کنار تابلوها به عنوان راهنما قرار گرفتهاند زمزمه میکردم. مثل خیلی مسائل دیگری که ما درباره آنها به خودمان دروغ میگوییم این توضیحات هم خیلی ما را به کارها هدایت نمیکند و مصنوع ذهن ساختگی و دگرگون شده ما است.این هنرمند تصریح کرد: میخواستم بگویم متاسفانه ما اینجا هم راستش را نمیگوییم و این عمدهترین مساله است. انگار آرام آرام به این نتیجه میرسیم که این من که با من هست از من نیست. این اعتراف اول خود من در این نمایشگاه است.رسولی در پاسخ به اینکه آیا این آثار مخاطب خاصی دارد، گفت: به نظرم هرکسی که صبح بلند میشود و به هر دلیلی توی آینه نگاه میکند مخاطب من است. او نگاه میکند تا ظاهرا موهایش را صاف کند اما مخاطب من است از این رو که یک بار دیگر به او یادآوری میشود اصل موضوعی که در او شکل میگیرد یک بار دیگر اندیشه در خودش است. آینه این را صبح به صبح به ما میگوید. بنابراین هرکسی که گرایش دارد یک بار دیگر کاستیهای خودش را ببیند مخاطب من است.وی درباره آینه شکسته ابتدای نمایشگاه نیز اظهار کرد: شکست آینه کاری است که هر روز با انکار آنچه ما را محاصره کرده و بین ما و فطرتمان فاصله ایجاد میکنند اتفاق میافتد. این جستجو مدام ادامه دارد.
این برنامهساز، درباره دور شدن از فضای برنامهسازی تلویزیون که به نوعی با حضور شهاب حسینی در نمایشگاه خاطرات آن از جمله آثار به یادماندنی چون «اکسیژن» زنده شد، بیان کرد: این فاصلهها خیلی دست خود آدم نیست اما شاید دوباره خبطی کنم و با تلویزیون کار کنم. باید دید چه اتفاقی میافتد. من تمام توانم را میکنم که فرار کنم اما اگر دُم به تله دادم جلو خواهم رفت.رسولی ادامه داد: باید فضایی ایجاد شود تا با روحیهام تطابق داشته باشد و مناسب عرضه حرفهایم باشد. قرار بود یکی دو سال پیش برنامهای در شبکه دو بسازم اما شرایط آن بیشتر از جهت مالی فراهم نبود اما گویا به تازگی این امکان فراهم شده که در دوران آقای جعفری جلوه برنامه شکل بگیرد. به نظرم اتفاقات فوقالعادهای در راه است و جعفری جلوه با توجه به تجربهای که با او در این سالها دارم به نظر میرسد با حضور او شبکه دو تغییرات اساسی خواهد کرد و به عاقبت بخیری نزدیکتر میشود.وی همچنین درباره غافلگیرکننده بودن دعوتنامه نمایشگاه که با عنوان «احضاریه» برای افراد ارسال شده نیز گفت: این حیرت برای دوستی که با دیدن دعوتنامه به نمایشگاه آمده و انطباق این حس با آثار باعث میشود ماندگاری حرفی که میخواهیم بزنیم بیشتر شود.به گزارش مهر، نمایشگاه نقاشی «احضاریه» تا 15 دی ماه در گالری ساربان برپا است و علاقمندان بین ساعات 16 تا 20 میتوانند از آثار بازدید کنند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]
صفحات پیشنهادی
رضاداد: اسامی آثار بخش نگاه نو جشنواره فجر هفته اول دی ماه اعلام می شود/ تقدیر هیات انتخاب از محمد احسانی
برگزاری نخستین نشست هیات انتخاب فیلم فجر رضاداد اسامی آثار بخش نگاه نو جشنواره فجر هفته اول دی ماه اعلام می شود تقدیر هیات انتخاب از محمد احسانی نخستین نشست اعضای هیات انتخاب سی و سومین جشنواره فیلم فجر طبق پیش بینی قبلی و با اتمام بازبینی فیلم های بخش نگاه نو و نیمی از آثار سنرگس آبیار: شیار 143 فیلم مردم کرمان شده است / نگاه ویژه مخاطبان خارجی به فیلم
نرگس آبیار شیار 143 فیلم مردم کرمان شده است نگاه ویژه مخاطبان خارجی به فیلمکارگردان فیلم شیار 143 گفت فیلم شیار 143 را در فضای کرمان و با فرهنگ و لهجه کرمانیها ساختم و این فیلم فیلم مردم کرمان شده است اما این اثر در سکوت عجیبی در کرمان بهسر میبرد به گزارش خبرگزاری فارس ابا معرفی آثار برتر نمایشگاه عکس «نگاه عاشورا» در آمل پایان یافت
با معرفی آثار برترنمایشگاه عکس نگاه عاشورا در آمل پایان یافتنمایشگاه عکس نگاه عاشورا با اعلام برترینهای این نمایشگاه در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی ره آمل بهکار خود پایان داد به گزارش خبرگزاری فارس از آمل دبیر نمایشگاه عکس نگاه عاشورا ظهر امروز در اختتامیه این نمایشگاه گبرنامه پیشنهادی برای خروج بانکها از بنگاهداری/بنگاهداری بانکها رکود تورمی را تشدید میکند
مدیرعامل بانک سپه مطرح کرد برنامه پیشنهادی برای خروج بانکها از بنگاهداری بنگاهداری بانکها رکود تورمی را تشدید میکند تقوینژاد گفت با توجه به شرایط بازارهای مالی کشور و با عنایت به عدم توسعه کافی بازار سرمایه بانکها در حال حاضر اصلیترین تامین کننده منابع مالی مورد نیاز بخشهدر پی اعلام اسامی فیلمهای بخش نگاه نو صدرعاملی: اگر محدویت نداشتیم، آثار بیشتری را انتخاب میکردیم
در پی اعلام اسامی فیلمهای بخش نگاه نوصدرعاملی اگر محدویت نداشتیم آثار بیشتری را انتخاب میکردیمعضو هیات انتخاب بخش سینمای ایران گفت اگر محدودیت در مقررات جشنواره نبود تعداد فیلمهای این بخش قطعا بیشتر بود به گزارش خبرگزاری فارس رسول صدرعاملی عضو هیات انتخاب بخش سینمای ایراحجتالاسلام شیخ حسین انصاریان مطرح کرد گناهانی که آفت اخلاق اسلامی است/نگاه به نامحرم انسان را معنویت دور میک
حجتالاسلام شیخ حسین انصاریان مطرح کردگناهانی که آفت اخلاق اسلامی است نگاه به نامحرم انسان را معنویت دور میکندیک استاد حوزه با اشاره به برخی گناهان که آفت اخلاق اسلامی است گفت نگاه به نامحرم آزار مردم با دست و زبان مشارکت در فعل حرام و انسان را از معنویت دور میکند به گبرگزار میکند ۱۶۰۰ اثر به مسابقه عکس و فیلم اربعین حسینی ارسال شد/داوری آثار در هفته آینده
خبرگزاری فارس برگزار میکند۱۶۰۰ اثر به مسابقه عکس و فیلم اربعین حسینی ارسال شد داوری آثار در هفته آیندهستاد برگزاری مسابقه تصویر بزرگترین مانور عشق و اقتدار از ارسال 1600 عکس و فیلم از 194 نفر برای شرکت در این مسابقه خبر داد به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس همزمان باعلام آثار بخش نگاه نو جشنواره فجر در هفته اول دی ماه
یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶ ۴۸ نخستین نشست اعضای هیات انتخاب سیوسومین جشنواره فیلم فجر طبق پیشبینی قبلی و با اتمام بازبینی فیلمهای بخش نگاه نو و نیمی از آثار سودای سیمرغ برگزار شد به گزارش ایسنا در این جلسه اعضای هیات انتخاب جشنواره به بحث و تبادل نظر درباره ویژگیهای هر یک ازبسیج دانشجویی شهدای رسانه برگزار میکند اکران آثار برگزیده جشنواره عمار/ نمایش مستند «دادخواست» فردا
بسیج دانشجویی شهدای رسانه برگزار میکنداکران آثار برگزیده جشنواره عمار نمایش مستند دادخواست فردا در دانشکده رسانه فارسمسئول بسیج دانشجویی دانشکده خبرگزاری فارس گفت هم زمان با پنجمین دوره جشنواره عمار بسیج دانشجویی دانشکده رسانه خبرگزاری فارس اقدام به اکران آثار برگزیده این جشنجشنواره نماز و نيايش به تقويت نگاه عكاسان كمك میكند
يدالله عبدی داور بخش عكس جشنواره نماز و نيايش به تقويت نگاه عكاسان كمك میكند يدالله عبدی معتقد است برگزاری جشنوارههايی از اين دست به تقويت زاويه نگاه عكاسان جوان كمك خواهد كرد و پس از مدتی درمیيابند كه میتوانند لايههاي پنهان موضوعات را مورد دقت قرار دهند به گزارش حوزه سینماعلام اسامی آثار بخش نگاه نو جشنواره فجر در هفته اول دی ماه -
نشست هیات انتخاب فجر برگزار شد اعلام اسامی آثار بخش نگاه نو جشنواره فجر در هفته اول دی ماه شناسهٔ خبر 2447262 یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۵۱ هنر > سینمای ایران نخستین نشست اعضای هیات انتخاب سی و سومین جشنواره فیلم فجر با اتمام بازبینی فیلم های بخش نگاه نو و نیمی از آثار سودای سیمبا مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان نگاه سایر مذاهب به ایران تغییر میکند
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۴ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت دانشجویان آینده تمام کشورها را رقم میزنند اگر آنها با معارف قرآنی آشنا شوند میتوانند تأثیر بسیار زیادی در کشور خود بگذارند به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا مهدی فیض در نشست خبری پنجمین دوره ممهرداد پولادی حتما عذرخواهی میکند، او جوانی کرده است کفاشیان: همه چیز حل شد تا کیروش بهانه ای نداشته باشد/وز
مهرداد پولادی حتما عذرخواهی میکند او جوانی کرده استکفاشیان همه چیز حل شد تا کیروش بهانه ای نداشته باشد وزارت ورزش با نگاه ملی ورود کردرئیس فدراسیون فوتبال گفت ما همه خواستههای کیروش را برطرف کردیم تا دیگر سرمربی تیم ملی بهانهای نداشته باشد علی کفاشیان در گفتوگو بانتیجه نگاه نکردن در آینه
آینه های بغل و آینه جلو را برای خوشگلی در اتومبیل نصب نمی کنند اما ظاهرا این راننده چنین تصوری را دارد به گزارش جام جم آنلاین به نقل له دبیل راننده این اتومبیل هیچ تصوری از کاربرد آینه ها در رانندگی را ندارد این بی اطلاعی به خودش زیان نمی رساند اما راننده دیگری را بدبخت می کندسرپرست دانشگاه یاسوج: نگاه سیاسی بیرون از دانشگاه کرسیهای آزاداندیشی را خدشهدار میکند
سرپرست دانشگاه یاسوج نگاه سیاسی بیرون از دانشگاه کرسیهای آزاداندیشی را خدشهدار میکندسرپرست دانشگاه یاسوج گفت نگاه سیاسی بیرون از دانشگاه باعث خدشهدار شدن کرسیهای آزاداندیشی میشود به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج شاپور رمضانی ظهر امروز در جلسه ستاد یومالله دهه فجر بادستهای این پسربچه مثل آینه عمل میکند
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶ ۳۸ بیماری نادر یک پسر چهار ساله انگلیسی موجب شده است که حرکتهای دو دست او کاملاً متقارن یکدیگر باشند به گزارش ایسنا سیمرغ نوشت والدین این کودک میگویند وقتی اتان با یکی از دستانش جسمی را بر میدارد دست دیگرش نیز ناخودآگاه همان حرکت را انجام میدهدکاهش قیمت آثار پرمخاطب و دارای یادداشت رهبری
کاهش قیمت آثار پرمخاطب و دارای یادداشت رهبری فرهنگ > کتاب - تمام کتابهای سوره مهر که مزین به تقریظ مقام معظم رهبری شدهاند در قطع و اندازههای مختلف در ۲ نوع جلد سخت و شومیز با کاهش قیمت در اختیار علاقهمندان کتاب قرار خواهد گرفت به گزارش خبرآنلاین مدیر روابط عم-
گوناگون
پربازدیدترینها