تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803971840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگ خطر برای بخش کشاورزی به صدا در آمد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زنگ خطر برای بخش کشاورزی به صدا در آمد
کد خبر: ۴۶۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴ - 01 January 2015


عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با هشدار نسبت به کاهش جمعیت روستایی و تولید کننده کشور به یک سوم، گفت: راز موفقیت اقتصاد تکیه بر تولید بوده و تعطیلی روستا به معنی تعطیلی تولید، وابستگی هر چه بیشتر به خارج و خروج میلیاردها تومان ارز از کشور است.

عباس پاپی زاده بالنگان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با هشدار نسبت به روند فزاینده مهاجرت از روستاها، گفت: قبل از دهه 40 حداقل بیش از 50 درصد جمعیت کشور ساکن روستاها بودند در حالی که اکنون این رقم به کمتر از یک سوم رسیده و این یک زنگ خطر جدی است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه روستا ها مراکز تولید و شهرها مصرف کننده هستند، افزود:رازموفقیت اقتصاد تکیه بر تولید است به همین علت تعطیلی روستا به معنی تعطیلی تولید، واردات  موادغذایی ،زیرسوال رفتن امنیت غذایی و خروج میلیاردها تومان ارز از کشور است.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: به علت بی توجهی به روستاها و عدم توازن در توزیع امکانات و خدمات بین شهر و روستا، فرد روستایی که می توانست در حوزه کشاورزی و دامداری و یا صنایع دستی شاغل باشد و علاوه بر آن چند شغل دیگر هم ایجاد کند به علت نبود عدالت از روستا رویگردان شده و تن به زندگی در حاشیه شهر داده است و این روند حتی منزلت شهر را زیر سوال برده است.

پاپی زاده با بیان اینکه مهاجرت روستاییان به شهرها و زندگی در حاشیه شهرمعضلات و مشکلات خاص خود را به دنبال دارد، گفت: فردی که در روستا برای خودش کار و جایگاه ومنزلتی داشته است حالا با زندگی در حاشیه شهر امنیت روانی ، شغل و فرصت اشتغال زایی برای دیگران را از کف داده و این مسایل هزینه های گزافی را بر کشور تحمیل کرده است.

افزایش جمیعت شهرنشین یعنی افزایش جمعیت مصرف کننده و رشد مشاغل کاذب

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه روند فزاینده مهاجرت از روستاها و افزایش جمیعت شهرنشین به معنای افزایش جمعیت مصرف کننده و رشد مشاغل کاذب درشهرها و کاهش سطح تولید است،تصریح کرد: این در حالی است که روستاییان از خدمات کمتری بهره مند بوده اما یارانه پرداختی به ساکنان روستا و شهر یکسان بوده و این وضعیت ناعادلانه است و باید اصلاح شود.

وی کمبود امکانات و خدمات رفاهی،آموزشی، بهداشتی، تفریحی و وضعیت نامطلوب راه ها را عوامل دافع در روستا و افزایش مهاجرت به شهرها عنوان کرد و گفت: بسیاری از روستاها فاقد مدرسه اند و  یک روستایی حاضر است به علت اینکه فرزندش تحصیل کند از روستا خارج شده و تن به مهاجرت اجباری دهد.

توزیع عادلانه امکانات و خدمات درشهر و روستا رمز توسعه کشور

پاپی زاده با بیان اینکه تعداد روستاهای خالی از سکنه به علت نبود امکانات و خدمات کم نیست، افزود: در حوزه بهداشت روستاها فوق العاده عقب هستیم و  بسیاری از روستاها فاقد برق وآب آشامیدنی سالم اند که این شرایط عوارض بسیاری را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه راز موفقیت کشورهای توسعه یافته ایجاد تعادل در توزیع خدمات و امکانات در روستا و شهر بوده است، ادامه داد: آنها توانستند به همان میزانی که امکانات در شهر موجود است به همان میزان هم روستاییان از این امکانات برخوردار شوند و با ماندگاری در روستاها به فعالیت تولیدی ادامه دهند و حتی در برخی موارد شیب مهاجرت را از شهر به سمت روستاها تغییر داده اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به پراکندگی ناموزون در کشور اضافه کرد: در حال حاضر به علت نبود عدالت در توزیع خدمات و امکانات شهرها سنگین شده و یارانه بسیاری در شهرها هزینه می شود این در حالی است که سهم روستاییان محروم از این امکانات و خدمات از یارانه با سهم شهریها یکی و برابر است.

 پیشگیری از مهاجرت کمتر از بازگشت مجدد مهاجران هزینه دارد

پاپی زاده ادامه داد:انتظار داریم حداقل یارانه ها عادلانه توزیع شود که اینطور نیست خدماتی که به یک شهروند روستایی می دهیم باخدماتی که شهرنشینها دریافت می کنند برابری نمی کند اما یارانه ای که پرداخت می شودیکی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با یادآوری اینکه دولت  برای برگرداندن روستاییان از شهر به روستا باید چندین برابر هزینه  و تبلیغات کند، تصریح کرد: وقوع این اتفاق  به شرطی است که امکاناتی را که قرار بود در روستاها ایجاد کنیم را به روستاها برده و همچنین حضور سرمایه گذاران در روستاها پررنگتر شده تا فعالیتهای تولیدی دوباره در این مناطق رونق گیرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن