تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819647310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظارت بر فروشگاه های عرضه سموم باید هفتگی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: نظارت بر فروشگاه های عرضه سموم باید هفتگی باشد خبرگزاری پانا: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه ،یکی از مهمترین شاخص‌ها و معیارهای توسعه ،گسترش سطح دانش و اطلاعات در هر یک از ارکان و بخش‌های یک جامعه پیشرو و پویا است گفت :نقش و تأثیر کشاورزی در توسعه پایدار و همه جانبه به عنوان یکی از ارکان راهبردی فارس، غیر قابل انکار است.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي ساعت 12:39

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد مهدی قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از دانش فنی و علمی در بحث کشاورزی ، امکان برنامه‌ریزی‌های دقیق و جامع و جزءنگر را در تمام سطوح و زیر بخش‌های کشاورزی فراهم می‌آورد. افزود:با توجه به اهمیت اصلاح روش های سنتی و استفاده از فناوری های نوین در امر کشاورزی ، نیاز به آموزش این فناوری ها به کشاورزان ، امری ضروری است .
قاسمی با اشاره به اینکه بهره گیری از روش های نوین کشاورزی و استفاده بهینه از آب، از جمله عوامل حیاتی برای نیل به افزایش سطح تولید و کیفیت محصولات کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پی گیری ووجود کود های بی کیفیت در سطح بازار خبر داد و گفت :پایین بودن کیفیت سموم و گران بودن سموم اختصاصی از مشکلاتی است که بهر ه برداران بخش کشاوری با آن روبر و هستند
وی گفت: درزمینه مكانیزه كردن آبیاری دربخش كشاورزی دولت یارانه بسیارخوبی به متقاضیان پرداخت می كند،یعنی 85 درصد هزینه اجرای یك هكتارآبیاری تحت فشار به روش قطره ای یا بارانی را پرداخت میكندو تا كنون استقبال نسبتا خوبی انجام گرفته است
این مقام مسئول باابراز خرسندی ازنگاه هوشمندانه مقامات عالی استان به فراهم شدن زیرساخت‌‌های لازم برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تأکید کرد: اگر کشاورزی به علم روز مجهز شود و از تکنولوژی‌های پیشرفته بهره‌گیری نماید ، می‌توان تولید این بخش را متحول ساخت .
قاسمی در بخش دیگری از سخنانش به نوسانات شدید قیمت در زمان برداشت و بالا بودن هزینه های تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: خرد بودن اراضی کشاورزی منجر به کاهش بهره وری خواهد شد ودراین خصوص نیاز به اصلاح نظام های بهره برداری می باشد،ضمن اینکه زنجیره های تولید در تمام زیر بخش های کشاورزی باید تشکیل گردد.
وی همچنین یکی از محدودیت های اصلی در بخش کشاورزی را کمبود منابع آب دانست و گفت:بهره وری در کشاورزی به خصوص در زمینه آب از اولویت های جهاد کشاورزی است که باید با استفاده از روش های نوین آبیاری، استفاده بهینه از آب و بهره وری را سرلوحه کار خود قرار دهد.
قاسمی استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز را، از ضرورت های بخش کشاورزی برشمرد و گفت: کاهش تعرفه های بیمه جهت حمایت از کشاورزان ، تامین به موقع نهاده های کود،سم وبذر ،تأمین به موقع ادوات و ماشین آلات کاشت وتوجه کافی به منابع آبی استان از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد .
این مقام مسئول تصریح نمود:به منظور افزایش بهره وری در اقتصاد فارس ، بخش كشاورزی به عنوان یكی از بخش های مهم و عمده فعالیت اقتصادی، باید مورد توجه خاص گردد، زیرا افزایش رشد بهره وری در این بخش، با توجه به اهمیت آن می تواند ما را در جهت دستیابی به توسعه اقتصادی یاری نماید .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت : وجود بذور سازگار با اقلیم مختلف استان می تواند در تولید مناسب نقش بسزائی راایفا نماید .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن