تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819798278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته آرژانتینی: ۵ قهرمان کوبایی الهام‌بخش مقاومت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته آرژانتینی:
۵ قهرمان کوبایی الهام‌بخش مقاومت هستند
نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته آرژانتین خطاب به 5 قهرمان کوبایی که در آمریکا زندانی بوده‌اند نوشت: شما الهام‌بخش همبستگی و روشنگر راه مبارزه با امپریالیسم هستید.

خبرگزاری فارس: ۵ قهرمان کوبایی الهام‌بخش مقاومت هستند



به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «استلا کالونی» نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته آرژانتین و آمریکای لاتین با انتشار یادداشتی در خبرگزاری «پرنسا لاتینا» کوبا ضمن تشکر و قدردانی از مقاومت 5 قهرمان کوبایی که در آستانه بازگشت به وطن خود هستند، خطاب به آنان سخنانی را اظهار کرده که در ادامه متن کامل آن را مشاهده می‌کنید. «خراردو هرناندز»، «رامون لابانینو»، «آنتونیو گررو»، «فرناندو گنزالس» و «رنه گنزالس» نام 5 قهرمان عزیز و گرانقدر کوبایی است که از آن روز شوم یعنی 12 سپتامبر 1998 (21 شهریور 1377)  زمانی که خانه‌های آنها را پیدا و دستگیرشان کردند، به نادرستی متهم به توطئه و خیانت شدند؛ آمریکای لاتین هر روز با یاد آنها زندگی کرده است و البته آن روز برای خود آنها نیز به روز مبارزه، مقاومت، شرافت، شجاعت و عشق انقلابی تبدیل شد.

چنین اتفاقی برای همیشه الهام‌بخش بوده و هست، و برای مردم مقاوم جهان در چنین عصری که شاهد بازگشت استعمار و نسل‌کشی‌های جدید هستیم، منبع نور و روشنگری می‌باشد. به همین علت، این جشن بزرگ و طولانی که به همراه شما و خانواده‌هایتان، مردم و مدیریت انقلابی کوبا برگزار می‌شود، بیانگر این است که ما هیچ گاه در برابر بی‌عدالتی ساکت نمانده‌ و کوتاه نیامده‌ایم. مبارزه شما 5 کوبایی که در تمام دوران محکومیت خود در برابر پیشنهادهای بی‌شرمانه برای تسلیم شدن و خیانت به میهن خود مقاومت کردید، باعث پیدایش «انسان جدیدی» در درون هر یک از شما شده و مطالبه آزادی و عدالت را به مردم دورترین نقاط جهان نیز الهام بخشیده است. تجلیل از افرادی که در روند رسیدن به آزادی زندانیان تلاش کرده‌اند باید در اینجا یک پرانتز به افتخار همکارانی باز کرد که همان جا در دل تاریکی‌ها (آمریکا)، اولین کمیته همبستگی با 5 کوبایی را تشکیل دادند و خود را در معرض خشم گروه‌های تروریستی که در «میامی» به سر می‌بردند و همچنان مخفیانه عمل می‌کنند قرار دادند؛ همان گروه‌هایی که به همراه تمام دیکتاتورهای آمریکای لاتین و جهان، در جنایات ضد حقوق بشری علیه ملت‌ها شرکت کردند و ما هیچ وقت این را از یاد نمی‌بریم.

چنین گروه‌هایی حدود 4 هزار کشته در کوبا بر جای گذاشتند و علیه این جزیره کوچک آتش به راه انداختند، آن را بمباران و نابود کردند و جنگ بیولوژیکی بر ضد مردمانش به راه انداختند که ما نیز اینجا (آمریکای لاتین) به وسیله عملیات‌های متعددی از جمله «کندر» و دیگر اقدامات، در برابر آنان ایستادیم و تعداد زیادی از برادران ما را به قتل رساندند.

علاوه بر این، در چنین لحظاتی وکلای شجاعی را که از شما دفاع کردند، هنرمندان سینما که با همبستگی خود آنان را همراهی کرد و همچنین همکاری ملت‌های جهان را نیز به یاد می‌آوریم و از آنان تجلیل می‌کنیم.   شما 5 کوبایی، الهام‌بخش یکی از قوی‌ترین جنبش‌های همبستگی بودید و از طریق این کار همبستگی، ملت‌ها هر بار آگاهی بیشتری نسبت به کوبا پیدا می‌کردند و  محاصره ظالمانه دیگری را که دروغ رسانه‌های ارتباط جمعی علیه ملت قهرمان و انقلابی کوبا بود شکست دادند. هنوز مسائل ناگفته زیادی در مورد تاریخچه زندگی این 5 کوبایی و این کشور جزیره‌ای وجود دارد که در واقع از تمام حصارهای امپریالیستی عبور کرد. دوره جدید و ضد نئولیبرال آمریکای لاتین در سال 1998 میلادی اتفاق دیگری نیز افتاد و آن رسیدن فرمانده «هوگو چاوز فریاس» به ریاست جمهوری ونزوئلا بود؛ این واقعه بخش جدیدی را در تاریخ قاره آمریکا آغاز کرد، تاریخی از رستگاری و رهایی که کوبا راه‌های رسیدن به آن را از سال 1959 میلادی و همزمان با پیروزی انقلاب خود به ما نشان داده بود.

اما آمریکای لاتین جدید، که از دیکتاتوری‌های راه‌اندازی شده توسط واشنگتن در اکثریت کشورها و پس از آن در خیابان‌ها و جاده‌های مبارزات، جهت‌گیری‌های سیاسی جدید و برآمده از شورش و آتش مبارزه ضد نئولیبرالی دوباره پا به عرضه حضور نهاد، به انزوای کوبا پایان داد و راه رهایی بخشی که در برابر طوفان و جزر و مد امپریالیسم در حال عبور از آن هستیم را تقویت کرد. شما 5 کوبایی عزیز الگو و چراغ راه بودید. حرف‌های زیادی برای گفتن و مسائل فراوانی برای مطالعه در این حوزه وجود دارد؛ طی روزهای اخیر هیجان زیادی را تجربه کردیم که به معنای بازگشت و در آغوش گرفتن خانواده و دیداری تازه بود. کنسرت فوق‌العاده «سیلویو رودریگز» آهنگساز مشهور کوبایی نیز برگزار شد که در آن ملت مقاوم، خانواده زندانیان، فرزندان، مادران و همسرانتان را دیدیم که هیچ گاه مبارزه برای آزادی شما را کنار نگذاشتند.

و در مورد فرمانده «فیدل کاسترو» چه می‌توان گفت؟ او که همیشه به همراه «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا و هر یک از رهبران و همکاران در هر نقطه از کوبا رویای بازگشت آنان را در سر داشتند؛شادی خود را در این روزها که زمان زیادی به جشن بازگشت قهرمانان باقی نمانده، با آنها تقسیم می‌کنیم.   پیروزی مقاومت کوبا و شکست اهداف شوم یانکی‌ها
روزهای شادی فراوانی را به خاطر پیروزی انقلاب پیش رو داریم و همچنین پیروزی 56 سال مقاومت مداوم و از خودگذشتگی در مقابل حمله بی‌وقفه تروریسم که آسیب‌های فراوانی برای کوبا به همراه داشت، اما همان گونه که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اقرار کرد نتایج مورد نظر یانکی‌ها را به دنبال نداشته است.

در واقع حسن تعبیری برای اعتراف به عدم توانایی در تسلیم کوبا وجود دارد؛ نه با کشتن، نه با تهدید، نه با تحریم‌ها، نه با به انزوا کشاندن، نه با خیانت و توطئه، نه با عملیات‌های متعدد و نه با میلیون‌ها میلیون دلاری که صرف تخریب انقلاب کردند نتوانستند اهداف خود را پیش ببرند و کوبا تمامی فشارها را تحمل کرد، حتی تا شکست و از پای در آمدن برادران بزرگ و انقلابی ما که مطمئنا روحشان در خشنودی است. شما به مشهود شدن استراتژی دوگانه نظام امپریالیست کمک کردید؛ یکی محافظت از تروریست‌‌هایی که نه تنها کوبا بلکه تمام جهان را تهدید می‌کنند و دیگری مجازات مبارزان حقیقی ضد تروریستی. بنا به تمام این دلایل، بخش‌هایی از آن نامه خاطره‌انگیزی که شما پس از دریافت محکومیت ناعادلانه خود در 8 ژوئن 2001 (18 خرداد 1380) و در هفدهمین روز همین ماه و همین سال به مردم آمریکا نوشتید یادآوری می‌کنیم: هیچ‌گاه برای پول کاری انجام ندادیم و همیشه ساده و صادقانه زندگی کردیم، در اوج فداکاری‌های صورت گرفته از سوی هم‌میهنان خود هستیم؛ یک حس قوی همبستگی انسانی، عشق و میهن و همچنین تحقیر تمامی آنچه که به مقام والای انسان احترام نمی‌‌گذارد ما را هدایت کرده است.    آنها همچنین اعلام کردند که ابراز تاسف نکرده‌اند: ما متهمین، از آنچه که برای دفاع از کشور خود انجام داده‌ایم ابراز تاسف نمی‌کنیم؛ ما کاملا بی‌گناه هستیم. ما مفتخریم به اینکه وظیفه خود را در برابر ملت و میهنمان انجام داده‌ایم. و باز هم در آن نامه زیبا که به ملت آمریکا نوشتند آمده است: خانواده‌های ما مرتبه بالای آرمان‌هایی که رهنمون ما بوده‌اند را درک می‌کنند و نسبت به فداکاری ما برای بشریت در مبارزه با تروریسم و حفظ استقلال کوبا افتخار می‌کنند. به همین دلایل و به خاطر درسی که بنیانگذاران امپریالیسم با نسل‌کشی‌های خود در جنگ‌های استعماری و حتی با بی‌خردی فاشیسم به ما دادند، مشخص است که رسیدن به جنگ جهانی سوم را تشویق می‌کنند و همانگونه که همیشه «فیدل» به ما یادآوری می‌کند چنین جنگی می‌تواند پایان بشریت باشد، از اینجا، از آمریکای جنوبی و به نام تعداد زیادی از زنان و مردان نازنین کشور خود که زندگی آنها مبارزه‌ای روزانه است، به شما امید می‌دهم که دیر یا زود تمامی ملت‌های جهان را بازسازی کرده و از نو می‌سازیم، و کاری می‌کنیم همانند شما، آزادی قطعی، رویای نوع دوستی، عدالت و زندگی شرافتمندانه را دنبال کنند. و این رویا زمانی محقق خواهد شد که آخرین نشانه‌های کاپیتالیسم را نیز از میان برداریم، نظامی که همیشه با وحشت و سلطه، راه‌های پشت سر خود را نیز ویران کرده، بدون اینکه متوجه این مسئله باشد که در هر گامی که بر می‌دارد خود را تخریب می‌کند به ویژه در حال حاضر که افول آن کاملا مشهود است.  شما نماد سخاوتمندانه بشریت هستید که ما نیز می‌خواهیم همین‌گونه باشیم. من به عنوان یک زن، یک مادر و یک مبارز دست به قلم، شما را تحسین می‌کنم. به امید پیروزی همیشگی انتهای پیام/

93/10/10 - 10:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن