تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804837503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي اقتصاد مقاومتي بر اساس پيشرفت هاي درون زا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۵ب.ظ)
رئيس سازمان هواپيمايي کشور؛ اجراي اقتصاد مقاومتي بر اساس پيشرفت هاي درون زا معاون وزير و رئيس سازمان هواپيمايي کشور، گفت: در آسيا نيز کشورهاي سنگاپور، مالزي و اخيرا ويتنام با سرمايه‌گذاري در اقتصاد دانش بنيان به نتايج خوبي دست يافته‌اند، يکي از ويژگي هاي اقتصاد دانش‌بنيان درون‌زا بودن است که به اقتصاد مقاومتي بسيار نزديک است، زيرا اقتصاد مقاومتي نيز بر اساس پيشرفت هاي درونزا اجرا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون وزير و رئيس سازمان هواپيمايي کشور نيز در بخش ديگري از مراسم امروز با اشاره به سرمايه‌گذاري کشورهاي توسعه يافته در اقتصاد دانش‌بنيان گفت: در آسيا نيز کشورهاي سنگاپور، مالزي و اخيرا ويتنام با سرمايه‌گذاري در اقتصاد دانش بنيان به نتايج خوبي دست يافته‌اند. يکي از ويژگي هاي اقتصاد دانش‌بنيان درون‌زا بودن است که به اقتصاد مقاومتي بسيار نزديک است، زيرا اقتصاد مقاومتي نيز بر اساس پيشرفت هاي درونزا اجرا مي‌شود.
عليرضا جهانگيريان با بيان اينکه در کشور ما از دهه 70 الگوي اقتصاد درون‌زا شکل گرفت، ادامه داد: نخستين بار در ايران مسئله IT در اين حوزه مورد توجه قرار گرفت ما در سال هاي گذشته در زمينه توليد علم و فناوري به پيشرفت هاي بسياري دست يافته ايم با بررسي زيربناي اقتصاد دانش‌بنيان در مي يابيم که محور اصلي اين دانش بر اساس توسعه نيروي انساني است يعني توسعه نيروي انساني زمينه هاي فعاليت و ارتقاي اين دانش را فراهم مي کند و همچنين دانش و پژوهش نيز در پرورش و توسعه نيروي انساني موثر است.
جهانگيريان با بيان اينکه فارغ التحصيلان دانشگاه هاي خوب کشور هم تراز با دانش‌آموختگان بهترين دانشگاه هاي جهان هستند، اظهار کرد: ما در آموزش به پيشرفت هاي خوبي دست يافتيم، اما؛ در پژوهش هنوز دچار بيماري هاي مزمني هستيم. در پژوهش يافته هاي جديدي در حوزه هاي مختلف مانند؛ نانو تکنولوژي وجود دارد، اما؛ در عموم حوزه هاي کاربردي کشور مانند؛ حمل و نقل و مسکن و شهرسازي هنوز ميوه‌هاي پژوهش نتوانسته به نحو مطلوبي به بار بنشينند که البته موانعي وجود دارد.
وي ادامه داد: شناسايي موارد و راهکارهايي که باعث رونق حوزه پژوهش در حمل و نقل و مسکن و شهرسازي مي شود حائز اهميت است، حمل و نقل هوايي در دنيا روز به روز اهميت بيشتري پيدا مي کند، به طوري که 3.5 درصد از توليد ناخالص داخلي کشورها در دنيا را به خود اختصاص مي‌دهد، حدود 58 ميليون نفر در دنيا مستقيم و غير مستقيم در اين صنعت مشغول فعاليت هستند و همچنين ارزش افزوده هر شغل در حوزه حمل و نقل هوايي 3 برابر هر شغل در حوزه هاي ديگر است.
جهانگيريان صنعت حمل و نقل هوايي را صنعتي دانش‌بنيان خواند و افزود: من پيشتر در صنعت حمل و نقل ريلي مشغول فعاليت بودم، در آن زمان پيوسته اين مسئله مطرح بود که حمل و نقل ريلي کمترين ميزان مصرف سوخت را در ميان ساير حمل و نقل هاي دارد، اما؛ با اتفاقاتي که در 10 تا 15 سال گذشته رخ داد مصرف سوخت در حمل و نقل هواپيمايي به نصف کاهش يافت به اين ترتيب مصرف هواپيماهاي امروزي به ازاي هر نفر نصف هواپيماهايي است که نسل قبل مورد استفاده قرار مي گرفت، اما؛ متاسفانه هنوز ما از هواپيماهايي با سن متوسط 20 سال استفاده مي کنيم.
جهانگيريان با بيان اينکه به ازاي هر مسافر در 100 کيلومتر 3.5 ليتر سوخت در حمل و نقل هوايي استفاده مي‌شود، گفت: در حال حاضر افرادي که در حمل و نقل هوايي مشغول فعاليت اند مدعي هستند که مصرف سوخت در حمل و نقل هوايي کمتر از مصرف سوخت در حمل و نقل جاده اي است البته با توجه به کاهش زمان سفر در حمل و نقل هوايي مي توان به نقش حائز اهميت اين حمل و نقل پي برد.
همواره رشد حمل و نقل هوايي در بحران هاي اقتصادي به صورت مجزا عمل کرده است يعني رشد خود را در بحران هاي اقتصادي حفظ کرده است، بالاترين رشد حمل و نقل هوايي در خاورميانه با رقمي معادل 8 تا 10 درصد است اين آمار در دنيا 4 تا 6 درصد گزارش شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن