تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820814293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال پنج زنداني گوانتانامو به قزاقستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۸ق.ظ)
انتقال پنج زنداني گوانتانامو به قزاقستان پنتاگون پنج تن از بازداشت شدگان زندان خليج گوانتانامو را به قزاقستان فرستاد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، با انتقال پنج زنداني که شامل سه يمني و دو تونسي به اين کشور آسياي مرکزي، در سال جاري ميلادي، 28 نفر از گوانتانامو به خارج فرستاده شده اند. پنتاگون در بيانيه اي اعلام کرد آمريکا با دولت قزاقستان براي اطمينان از محل مناسب از لحاظ امنيت و اقدامات رفتار انساني گفتگو کرده است.
مقامات آمريکايي در حال سرعت بخشي به انتقال زندانيان اين زندان در سال 2015 در راستاي برنامه اوباما براي بسته شدن گوانتانامو، هستند. اين زندان نماد جهاني از واکنش افراطي آمريکا به حادثه 11 سپتامبر 2001 شده است. در ماه دسامبر نيز چهار تن زندانيان به افغانستان و هشت نفر به اروگوئه فرستاده شدند. همچنين اسلواکي، گرجستان، الجزاير، کويت و عربستان سعودي نيز دريافت کننده تعدادي از اين بازداشت شدگان بودند.
تصميم قزاقستان به پذيرش اين افراد، مشروط به عدم برنامه اوباما براي بازگرداندن تعداد زيادي از زندانيان يمني از ترس اينکه آنها فرار کنند و يا در يمن آزاد شوند. هنوز 81 يمني در گوانتانامو حضور دارند. در اوايل سال جاري، چهار يمني به گرجستان و اسلواکي نيز منتقل شدند.
طبق انتشار اسناد ويکي ليکس، يکي از زندانيان يمني ارسال شده به قزاقستان، در تورا بورا افغانستان در گروه القاعده حضور داشته است. وي در اواخر سال 2001 در پاکستان دستگير و به آمريکا تحويل داده شد. گمان مي رود دو يمني ديگر نيز اعضا القاعده باشند. هيچ يک از اين افراد به جرم واقعه 11 سپتامبر متهم نشدند. يک از زنداني هاي تونسي نيز به عنوان مشاور نظامي اسامه بن لادن در تورا بورا و همچنين بالکان جنگيده است. ديگري که مشکلات قلبي رنج مي برد به اضطراب و افسردگي در گوانتانامو مبتلا شده است.
مقامات ايالات متحده در حال حاضر در مذاکرات با طيف وسيعي از کشورهايي هستند که تمايل دارند 59 زنداني ديگر گوانتانامو را پذيرش کنند .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن