تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803095389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي تفاهم‌نامه همکاري مشترک ميان سازمان مديريت بحران و معاونت اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۱۹ب.ظ)
امضاي تفاهم‌نامه همکاري مشترک ميان سازمان مديريت بحران و معاونت اجتماعي تفاهم‌نامه همکاري سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران و معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران امضا شد.
به گزارش خبرگزاري موج، موضوع محوري اين تفاهم‌نامه را راهبري و ارزيابي نظام‌مند خدمات، محصولات فرهنگي و آموزش شهروندي سازمان پيشگيري و مديريت بحران در حوزه کاهش خطرپذيري سوانح به‌منظور يکپارچه‌سازي اهداف و عملکرد، ارتقاي کيفيت و اثربخشي بيشتر خدمات و برنامه‌ها و در عين‌ حال کاهش هزينه‌ها تشکيل مي‌دهد.
احمد صادقي رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در نشست امضاي اين تفاهم‌نامه، گفت: موضوع آموزش شهروندي مقوله‌اي است که اگر در حوزه مديريت بحران به آن بپردازيم، مي‌توانيم خيلي از مشکلات مربوط به مديريت بحران در شهر تهران را حل کنيم.
وي با اشاره به ماهيت بحران و نقش ديگر سازمان‌ها در مرحله مقابله گفت: آن چيزي که خيلي مهم است عملکرد ما در قبل از بحران است، اگر بتوانيم موضوع مديريت بحران را به سبد خانوار ببريم و آن را نهادينه کنيم شايد خيلي از رخدادهايي که امروز شاهد آن هستيم، اتفاق نمي‌افتاد و هيچ اتفاق کوچکي تبديل به بحران نمي‌شد.
جانشين شهردار در ستاد مديريت بحران شهر تهران، افزود: نگاه صرف به اين‌که بحران تنها به زلزله، طوفان و سيل محدود شود، نگاه غلطي است، بحران بايد به حوادث روزانه شهري مثل تصادفات و يا اتفاقاتي مثل گودبرداري هم ورود پيدا کند.
وي افزود: براي ورود به اين بخش‌ها بايد اقدامات پيشگيرانه‌اي انجام شود، يکي از موضوعات بسيار مهم پيشگيرانه، موضوع آموزش است که کمک مي‌کند، کمتر وارد بحران شويم.
وي با اشاره به اهميت توجه به اين اقدامات و تأثير آن در زندگي شهروندان، گفت: سازمان پيشگيري و مديريت بحران يک سازمان فرهنگي است که مي‌تواند حتي در مباحث سبک زندگي ورود خوبي داشته باشد و کارهاي خوبي را نهادينه کند تا ما به يک زندگي امن بدون مخاطره برسيم.
وي افزود: ما بايد بنا را بر فرهنگ‌سازي و آموزش شهروندي بگذاريم و سمت‌وسوي فعاليت‌ها را از موضوع مقابله به سمت پيشگيري و آمادگي ببريم.
دکتر صادقي يادآور شد: موضوع فرهنگ‌سازي و آمادگي شهروندان بايد با مقوله آموزش پيوند بخورد که براي انجام آن بايد در کنار هم تعامل داشته باشيم و برنامه‌ريزي کنيم.
رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران با اشاره به اين‌که جامعه‌اي ايمن و مقاوم مي‌تواند بستر آرامش را در زندگي شهري مهيا کند به اهداف برگزاري جشنواره شهر آماده اشاره کرد و گفت: يکي از اهداف برگزاري جشنواره شهر آماده، ورود به موضوع مدرسه آماده، تعيين ويژگي‌هاي آن و تدوين سند کاهش خطرپذيري مدارس بر اساس اين ويژگي‌ها است.
دکتر صادقي با تأکيد بر اهميت آموزش دانش آموزان افزود: مهم‌ترين و مؤثرترين اقدام در اين بخش آشنايي دانش آموزان با مفهوم خطر و چگونگي رفع آن به‌منظور کاهش آسيب‌ها است.
در ادامه اين نشست حجت‌الاسلام امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به اقدامات مشترک انجام گرفته در راه‌اندازي خانه‌هاي دوام در محلات از برگزاري جشنواره شهر آماده به‌عنوان شروعي موفق براي جا انداختن موضوع آمادگي در شهر يادکرد.
وي همچنين از تبصره 41 به‌عنوان فرصتي مناسب براي پرداختن به موضوعات اجتماعي و فرهنگي نام برد و گفت: اين تبصره باعث شد که معاونت امور اجتماعي و فرهنگي به موضوعات مختلف اين حوزه توجه کند.
وي با اشاره به اهميت توسعه داوطلبانه خانه‌هاي دوام در سطح شهر افزود: بايد فضاي آمادگي را در بين شهروندان جا انداخت.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران يادآور شد: بايد شهري فکر کنيم و محله‌اي عمل کنيم، چراکه در توجه به محلات مشکلات کمتر مي‌شود و شهروندان احساس غربت نمي‌کنند.
وي با تأکيد بر لزوم استفاده از شيوه‌هاي نوين در برنامه‌ريزي و پرهيز از روزمرگي و موازي کاري گفت: شهر ما مستعد وقوع بحران است، بنابراين بايد ضمن پرهيز از ايجاد نگراني در شهروندان به سمت ايجاد آمادگي مردم در محلات حرکت کرد.
حجت‌الاسلام امرودي پيش‌نياز ايجاد آمادگي در رفتار را آمادگي ذهني دانست و يادآور شد: آموزش‌ها بايد منجر به آمادگي ذهني شهروندان و تأثيرگذاري در سبک زندگي شود.
در ادامه ابوالفضل رفيع مديرکل آموزش‌هاي شهروندي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به يک دهه تلاش شهرداري تهران در اتخاذ رويکرد فرهنگي- اجتماعي، گفت: يکي از اين کوشش‌ها و تلاش‌ها در تبصره 41 قانون بودجه 1393 شهرداري تهران خود را نشان داده که در قالب اجراي آن بر اساس نظر شوراي اسلامي شهر تهران سه درصد از بودجه و اعتبار سازمان‌ها با نظارت حوزه اجتماعي صرف امور فرهنگي- اجتماعي مي‌شود.
وي افزود: معاونت اجتماعي يک معاونت بين بخشي است که مأموريتش در ارتباط و تعامل با ساير معاونت‌ها و دستگاه‌ها نمود و بروز پيدا کند، يکي از اين موضوعات محوري نيز موضوع مأموريت‌هاي سازمان مديريت بحران است که اهميت زيادي دارد.
وي گفت: اين تعامل به‌نوعي خود را درجايي به نام سراي محله و در قالب راه‌اندازي خانه دوام و ايمني صورت پذيرفته تا ما در خط مقدم جبهه فرهنگي‌مان در محلات بتوانيم اين موضوعات را به‌صورت ساختار و در قالب کانون‌ها و تشکل‌هاي محله‌اي پيگيري کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن