تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802518801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضای تفاهم‌نامه همکاری اتاق اصناف و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ ایجاد اشتغال با رویکرد نوین اشتغال بزرگ‌، بنگاه‌های کوچک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
امضای تفاهم‌نامه همکاری اتاق اصناف و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ ایجاد اشتغال با رویکرد نوین اشتغال بزرگ‌، بنگاه‌های کوچک
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با اتاق اصناف از تولید اشتغال با رویکرد نوین اشتغال بزرگ و بنگاه های کوچک خبر داد.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق اصناف که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به اهمیت مسئله اشتغال در کشور گفت: در حال حاضر مهمترین مسئله دولت بر اساس مذاکرات انجام شده با رئیس جمهور وقت اشتغال و رونق کشور است.

وی افزود: در ابتدای کار که دولت را تحویل گرفتیم با اقتصاد ضعیف تحریم‌های بانکی و تبادلات ارضی که منجر به ایجاد فساد بود ورکودی که بر اساس محاسبات کسری 56 درصدی رشد را نشان می‌داد آغاز به کار کردیم و از همان ابتدا سعی کردیم آمار اشتغال را واقعی کنیم و در جلسات متعدد و محرمانه ان مسئله را اعلام کردیم و تلاشهای بی‌وقفه‌ای را در این زمینه انجام دادیم.

ربیعی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد باید تحولی بر این بخش صورت گیرد وناگزیر به ایجاد 700 تا 1 میلیون شغل در جامعه هستیم به تعادل بازگردیم  که این مسئله به سادگی رخ نمی دهد.

وزیر  کار با اشاره به رشد 4 درصدی کار افزود: بخشی که باید واقعیت را نشان بدهند متاسفانه در این زمینه همکاری نمی‌کنند اما رشد را تجربه کردیم و آثار ملموس این رشد در طول زمان در بخشها رخ می‌دهد و تا پایان سال می‌توانیم شاهد این رشد باشیم و برای لمس این رشد صعودی باید رشد منفی را از رشد مثبت کم کنیم.

ربیعی با اشاره به تحلیل رشد اقتصادی تصریح کرد: نظم بخشیدن به نوعی بی‌انضباطی در این حوزه را از بین‌ می برد و همچنین امید مردم به آینده یکی از شاخصه های این رشد است چرا که 60 درصد جمعیت کشور امید به بهبود وضعیت کشور دارند که این مسئله در کارآفرینان به وضوح دیده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان کرد: بنگاه های کوچک که اشتغال آفرینی بیشتری را به همراه دارند اولین نقطه‌ای بودند که آسیب جدی به آنها وارد شد و مطالعات نشان می‌دهد بیش از 95 درصد اشتغال در همین بخش اتفاق می‌افتد که متاسفانه زود آسیب می‌بیند و به تدریج به وضعیت اولیه خود بازمی‌گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: از ریزش 40 هزار نفری نیروی کار جلوگیری کردیم که این مساله در اصناف خرد اتفاق افتاد تا بتوانیم رشد را پایدار کنیم و امیدواریم بتوانیم 2.5 تا 3 درصد رشد را پایدار کنیم و از سال دیگر این رقم را افزایش دهیم که این شرایط اثر مثبتی بر بنگاه‌ها  خواهد داشت.

علی ربیعی دو نکته در برنامه‌ریزی اشتغال مهم ارزیابی کرد و گفت: اصناف در بحث اشتغال می‌توانند مساعدت ویژه‌ای را در این زمینه داشته باشند و می توان از کلید واژه جدیدی با عنوان اشتغال بزرگ و بنگاه کوچک استفاده کرد و سنت قدیمی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را برای اشتغال کنار گذاشت چرا که برای رسیدن به رشد 90 درصدی اشتغال نمی‌توان از راه سرمایه گذاری‌های بزرگ بر این دوره وارد شد که در این زمینه وزارتخانه و اصناف باید مداخله جدی داشته باشند تا بتوانیم به جمع بندی مناسبی در این زمینه برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: مطالعات دیگر در این زمینه نشان می‌دهد که نباید اشتباه گذشته را تکرار کرد و دولت باید در زمینه راه‌انداختن کارآفرینان مداخله جدی داشته باشد و متاسفانه اشتباهات زیادی در خصوصی سازی و تجاری سازی کرده‌ایم که نباید خصوصی سازی را برای ثبت درآمدی در نظر بگیریم.

علی ربیعی در ادامه بیان داشت:بر اساس مطالعات یکی از مسائل امروز ما مطالعات کارفرمایی کارآفرینی برای توسعه اشتغال است که باید به راه‌اندازی جریان کارآفرینی برسیم که به این منظور تفاهم نامه ای تنظیم کردیم که به آثار مطلوب توسعه اشتغال در کشور بر مبنای این زیر ساخت برسیم که البته پاسخ ملموس این مسئله را مردم با تاخیر درک خواهند کرد.

در حال تکمیل است//







تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن