تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804030445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۱۱ کد از دخالت خارجی در فتنه ۸۸/ آمریکا اصل بود، عرصه در دست انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ۱۱۱ کد از دخالت خارجی در فتنه ۸۸/ آمریکا اصل بود، عرصه در دست انگلیس


مشاور فرمانده کل سپاه تاکید کرد: «برای فتنه ۸۸، ۲۰ سال کار شد که تست ناموفق آن ۱۸ تیر ۷۸ بود و ۱۰ سال بعد، دوباره اتفاق افتاد.«وقتی به قبل نگاه کنیم، اسناد را پیدا می کنیم.» «آمریکا در فتنه ۸۸ اصل بود، اما میدان عملیات به انگلیس واگذار شده بود.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حمیدرضا مقدم‌ فر، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح سه شنبه (امروز، 9 دی 1393) در همایش علمی «بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه سال 88» که در تالار همایش‌ های سازمان صدا و سیما برگزار شد، درباره نقش سفارت‌ های بیگانه در فتنه 88 با تاکید بر نقش سفارت انگلیس گفت: رویه نظام سلطه با محوریت کشورهای آمریکا و انگلیس برای اثرگذاری در کشورهای هدف این است که نقش خود را در تغییر نظام‌ های سیاسی پنهان کنند. چه در جنبه‌های نرم و چه در جنبه‌های سخت و یا در کودتا و براندازی نرم، نقش خود را به عنوان «دیپلماسی عمومی» به عنوان حامی ملت‌ها تعریف کنند و نشان دهند و این طور القاء کنند که مردم کشور هدف، آنها را دوست دارند تا نقش عملیاتی و تاثیرگذار آنها مشخص نشود.

وی افزود: آمریکا پس از گذشت 30 یا 40 سال، اسناد اطلاعاتی را منتشر می‌ کند و مشخص می‌ شود که در فلان کودتا، محور بوده‌ اند یا در تغییر فلان رژیم، عناصر اطلاعاتی یا پول آمریکا موثر بود. اما درباره ایران، یک تبصره قرار دادند.

مقدم‌فر با بیان اینکه با وجود گذشت 60 سال از کودتای 28 مرداد 1332 و پیگیری‌های مختلف، هنوز حاضر به انتشار اسناد این کودتا نیستند، تصریح کرد: ما شواهدی داریم که روزولت، نوه رئیس جمهور پیشین آمریکا، به عنوان افسر اطلاعاتی سازمان سیا در ایران، کودتا را رقم می‌ زند و کشف شد که رمز عملیات تحت عنوان «هم اکنون نیمه شب است» در ساعت 24 از رادیو بی‌بی‌سی اعلام شد؛ اما دستگاه اطلاعاتی آمریکا، هنوز جزئیات را منتشر نمی‌ کند و اینکه چرا دست به انتشار جزئیات نمی‌ زند معنادار است.

این کارشناس مسائل راهبردی، افزود: درباره دیگر پدیده‌ها نیز همین‌طور است، چرا که در این 35 سال گذشته، فقط دخالت در فتنه 88 نبود؛ بلکه این کشورها در بسیاری از فتنه‌های دیگر در ایران، نقش عملیاتی داشتند و از به کارگیری منافقین در ترورها که چطور فرزندان ملت را به کار گرفته و چطور ترورها را صورت می‌ دادند و اینکه چگونه کشمیری را وارد نخست‌‌ وزیری و ریاست جمهوری کردند و در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی وقت، ایفای نقش کرد و در نهایت جنایت 8 شهریور را رقم زد یا اینکه حادثه 7 تیر و یا اینکه صدام را چگونه ترغیب به حمله علیه ایران کردند. لذا در تمام این مسائل در دهه نخست، شواهدی داریم.

مقدم‌فر با اشاره به رخداد قتل‌های زنجیره‌ای که دشمنان بنا گذاشتند این اتفاق را به گردن نظام بیندازند، تصریح کرد: باید به این مسئله دقت کنیم که آیا مشخص شد این اتفاق چگونه رخ داده است و چگونه این نفوذ در این سطح بالا اتفاق افتاد؟ مشخص نشد و تمام شد. درباره فتنه 88 مسئله متفاوت است؛ اینها برآورد غلط داشتند، اینها اشتباه محاسباتی و برآورد غلط داشتند و همین برآورد غلط مچ‌ شان را باز کرد؛ در حالی که در تمام رخدادها و فتنه‌های سه دهه قبل فرار می‌ کردند و رد پایی از خودشان به جا نمی‌گذاشتند اما این بار نتوانستند جای پای خود را پاک کنند چرا که برآوردشان این بود که قطعا فتنه کار نظام را یکسره می‌کند و یا تغییر رژیم یا تغییر وضعیت اتفاق می‌افتد. آنها اشتباه کردند.

وی افزود: آنها نخستین بار دیدند نخبگان سطح بالا در نظام، با آنها همسو شدند و به این محاسبه اشتباه رسیدند که کار نظام تمام است و بنابراین زیاد احتیاط نکردند و اسناد خود را برجا گذاشتند و احساس کردند برنامه‌ای که برای انقلاب رنگین دارند، کار را تمام می‌کند.

مقدم‌فر با اشاره به استخراج 111 کد و نشانه مسلم برای دخالت بیگانگان در فتنه 88 توضیح داد: با یک بررسی ساده، 111 کد و نشانه روشن از دخالت این کشورها در فتنه 88 کشف شد. البته برخی سندها، پنهان است و برخی دیگر، در زندان اعتراف شده؛ اما در دادگاه آشکارا بیان شده است. حجم عمده‌ای از این 111 کد، متعلق به انگلیس است. 2 روز پیش دیدم دکتر کریگ رابرتز، سیاستمدار مشهور آمریکایی، در مقاله‌ای با عنوان «آیا اعتراض های ایران، یک انقلاب رنگی هدایت شده دیگر از سوی آمریکاست؟»، گفته است: «اعتراض‌های تهران، نشانه‌هایی از اعتراض های هدایت شده سازمان سیا در گرجستان و اوکراین دارد. باید نابینا باشیم که چنین چیزی را نبینیم.»

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی گفت: برخی از اسناد مزبور، شامل اقدامات پیشینی برای فتنه‌انگیزی است؛ تفاوت جنگ نرم و جنگ سخت در همین‌جاست که که جنگ نرم کوتاه‌مدت نیست  و نیاز به مقدمات چندین ساله و زمینه‌سازی گسترده دارد. اینکه برخی در تحلیل فتنه می‌گویند برنامه‌ریزی‌ها از 6 ماه قبل آغاز شده بسیار غلط است چرا که در اعترافات آمده که از اواخر دوران جنگ 8 ساله تحمیلی این مدل در عرصه تصمیم‌گیری آمریکا طراحی شد.

مقدم‌فر با بیان اینکه برای فتنه 88، 20 سال کار شد که تست ناموفق آن 18 تیر 78 بود اما 10 سال بعد دوباره اتفاق افتاد، گفت: آقای هلوی، شاگرد جین‌شارپ می‌گوید؛ این کار، برنامه‌ریزی چند دهه‌ای لازم دارد، بنابر این وقتی به چند دهه قبل نگاه کنیم، اسناد را پیدا می‌کنیم.    این کارشناس سیاسی گفت: آمریکا در فتنه 88 اصل بود اما میدان عملیات به انگلیس واگذار شده بود چرا که هم سفارتخانه انگلیس در ایران وجود داشت و هم انگلیس از شبکه گسترده و عوامل اطلاعاتی و رابطان ایرانی در داخل کشور بهره مند بود و تجربه سال ها حضور را در ایران داشت.
وی گفت: انگلیس در فتنه 88 از طریق سفارت انگلیس و شبکه بی بی سی فارسی، فعالیت های قابل توجهی کرد.


سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن