تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802757414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسایی: بانک مرکزی و چند بانک دیگر بعد از فتنه۸۸ توسط آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌ شدند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رسایی: بانک مرکزی و چند بانک دیگر بعد از فتنه۸۸ توسط آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌ شدند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل در سال ۸۹ بعد از فتنه به تصویب رسید که براساس آن بانک مرکزی و چند بانک دیگر تحت تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفتند.
به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی ضمن گرامیداشت ایام‌الله 9 دی، گفت: امروز یوم‌الله 9 دی است. 9 دی باید زنده بماند تا نسل فعلی و نسل‌های آینده از یاد نبرند که دشمنان نظام اسلامی همواره با نفوذ در جبهه خودی به دنبال براندازی این نظام خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای زنده نگه داشتن 9 دی باید به علل و ریشه‌های داخلی و خارجی فتنه و کودتای سال 88 پرداخت، افزود: در گرامیداشت 9 دی نباید به برگزاری مراسمات سطحی، شعاری و احساسی اکتفا کرد. صداوسیما باید شعارهای مردم در 9 دی سال 88 را که مطالبات آنان بود، پخش کند. مردم در 9 دی سال 88 شعار می‌دادند که جمهوری اسلامی شعار مسلمین است، جمهوری ایرانی حرف منافقین است، خواص بی بصیرت خجالت خجالت، ای مرجع قضایی، اقدام انقلابی، تاجر ورشکسته، برگرد به باغ پسته، "خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است، سبز فقط سبز علی، لعنت به سبز اموی.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: فتنه سال 88 از نامه بدون سلام و والسلام خطاب رهبر معظم انقلاب کلید خورد، نامه‌ای که بعدها با خطبه نماز جمعه دشمن شادکن تکمیل و مایه امیدواری دشمن شد. آقای هاشمی در این نامه از نشانه‌های خشم احزاب و گروه‌های همسو با خودش در روزهای آینده خبر می‌دهد و می‌گوید که در صورت عدم تحقق مطالبات از آتشی سخن می‌گوید که دودش قبل از انتخابات قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام رسایی با تأکید بر اینکه کودتای سال 88 حاصل تفکر افراطی جماعتی بود که خود را مالک و صاحب کشور می‌دانستند و خود را ارباب و مردم را رعیت می‌پنداشتند، گفت: مردم در نگاه آنان به شرط آنکه قدرت و ثروت را در اختیار این جماعت بگذارند، محترم‌اند، در غیر این صورت اگر مردم به آنها رأی ندهند جماعتی نفهم و اسطوره‌کُش معرفی می‌شوند.

وی اضافه کر: فائزه هاشمی در جمع اغتشاشگران سال 88 که صوت آن موجود است، ضمن مقایسه جمهوری اسلامی با رژیم منحوس پهلوی، خاتمی را بی عُرضه و عامل تقلب در انتخابات سال 84 معرفی می‌کند و می‌گوید که من عامل اصلی این دیکتاتوری‌ها را خاتمی می‌دانم. در 18 تیر خاتمی مسیر را عوض کرد و دست اصلاح‌طلبان رو شد. 18 تیر 78 که بوجود آمد، نظام هوشیار شد که اگر نجنبد مثل شاه از بین می‌رود. خاتمی در دوره فعالیتش عُرضه نداشت، آنقدر در دوره فعالیتش تقلب شد که حاج آقا نتوانست با آن همه تقلب رأی بیاورد. چون انتخابات را خاتمی خودش برگزار کرده بود، گفت که سالم است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه موسوی اخیرا اعتراض کرده که چرا او را برانداز می‌نامند، اظهار داشت: ظاهرا دوره حصر با رفاه کامل سبب فراموشی آقایان شده است. مگر آقای موسوی مگر فراموش کرده‌اید که همصدا با منافقین ملعون شدید؟ مگر فراموش کردید که رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد که به تحرکات شما دل بسته است؟ فراموش کردید که در مصاحبه با مجله "تایم" یک روز قبل از انتخابات اعلام کردید که با اعتراضات خیابانی حتی در صورت رأی نیاوردن این جنبش را ادامه خواهید داد تا رهبری از مواضعش کوتاه بیاید؟ آقای موسوی، مگر براندازی شاخ و دم دارد که دنبالش می‌گردید؟

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه فتنه کودتای سال 88 تبعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی متعددی داشت و فقط یکی از تبعات آن تحریم‌ها علیه ملت ایران بود، گفت: قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل در سال 89 بعد از فتنه به تصویب رسید که براساس آن بانک مرکزی و چند بانک دیگر تحت تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفتند. صنعت نفت ایران با هدف کاهش درآمدهای نفتی با اجماع آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار گرفت.

وی خطاب به روحانی، تصریح کرد: آقای روحانی تاکنون چند بار از کاسبی عده‌ای با تحریم‌ها سخن گفته‌اید، اما هرگز اسامی کاسبین تحریم را اعلام نکرده‌اید. چرا؟ آیا دلیل آن، اسنادی است که اخیرا یکی از دوستان مهدی هاشمی منتشر کرده است؟ براساس این اسناد مهدی هاشمی از سال 89 وقتی که در انگلیس بود، برای تشدید تحریم‌ها به دنبال ارتباط با وزرات خزانه‌داری آمریکا بود، به طوری که یکی از اعضای اتاق فکر واشنگتن گفته بود: حاج مهدی هاشمی اطلاعاتی را به دولت اوباما جهت تحریم دولت احمدی‌نژاد ارائه داده است. مهدی هاشمی وقتی در انگلیس بود در یک مکالمه تلفنی که صوت آن در دسترس همه است، می‌گوید که "هنوز معتقدیم که باید به رهبری فشار آورد، این هزینه‌اش از همه چیز کمتر است. حرف‌هایی که ما می‌زنیم از حرف‌های آقایان اصلاح‌طلب تندتر است، ما تقسیم کار کرده‌ایم، هر کس کار خودش را می‌کند."

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: آیا در دادگاه مهدی هاشمی، به این اقاریر مهم وی رسیدگی می‌شود؟ بعید می‌دانم. چرا باید فرزند یک کشاورز، کارگر، طلبه، معلم و راننده تاکسی و توده‌های عمومی مردم، اگر تخلفی کنند به سریعترین زمان ممکن و با جدیت رسیدگی شود، اما درباره فرزندان برخی مسئولین تا این حد مماشات شود.

رسایی با تأکید بر اینکه مردم منتظر رأی دادگاه مهدی هاشمی هستند تا عدالت در دستگاه قضا را محک بزنند، افزود: البته ما به دستگاه قضایی اعتماد داریم. قاضی پرونده مهدی هاشمی در همین دادگاه انقلاب برای انتشار چند کامنت ذیل یک خبر برای دانشجویی بسیجی و مدیر یک سایت، حکم 3 سال حبس تعزیری را صادر کرده است. مردم با مشاهده چنین احکامی و در مقایسه با جرائم و تخلفات مهدی هاشمی و جرائمی مانند این دانشجو با خود خواهند گفت که این قاضی حتما برای جناب "جونیور" 30 سال زندان در نظر خواهد گرفت. مردم وقتی جرائم مهدی هاشمی را با فاضل خداداد و امیر منصور آریا مقایسه می‌کنند، حداقل انتظارشان حکم مشابه آنها در مورد مهدی هاشمی است.

وی در ادامه تصریح کرد: دستگاه قضا باید به شکلی عمل کند که از این پس فرزندان همه مسئولین از یاد نبرند که نباید در سایه نام پدرانشان تخلف کنند و جرم مرتکب شوند و پدران مسئول مثل ما بدانیم که اگر فرزندان ما تخلف و جرمی را مرتکب شدند، هر چقدر هم گردن کلفت باشیم، در برابر قانون نمی‌توانیم مقاومت کنیم. اگر اینگونه عمل کردیم، آن وقت کارگر، کارمند، کشاورز، معلم، کوچک و بزرگ با تمام وجود اصل 19 قانون اساسی را حس می‌کنند که این اصل می‌گوید هیچ نژادی بر نژاد دیگر برتر نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین، ادامه داد: آقای روحانی، رهبر معظم انقلاب فتنه را خط قرمز دانسته‌اند و تأکید بر فاصله‌گیری از آن کرده‌اند، بعد از این صحبت رهبری، آقای روحانی در جلسه هیئت دولت از همه اعضای کابینه خواستند که به این توصیه‌ها عمل شود و معاون اول رئیس‌جمهور مأمور تهیه گزارش از عملکرد وزرا در این باره شدند، اکنون وقت ارائه گزارش جهانگیری است.

رسایی با تأکید بر اینکه آقای روحانی در هر سخنرانی خود، آمار تورم را با استناد به گزارشات مرکز آمار و بانک مرکزی چند درصد پایین می‌کشد تا جایی که در آخرین سفرش آن را 17 درصد اعلام کرد، اظهار داشت: اولا خودش گفته بود که شاخص تورم نه بانک مرکزی، نه مرکز آمار، بلکه جیب مردم است اما با این روندی که روحانی در پیش گرفته تا سخنرانی‌های سال بعد، نه تنها چیزی از تورم باقی نمی‌ماند، بلکه مردم به زودی باید چیزی هم به دولت بپردازند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از عملکرد وزیر بهداشت بابت خدماتش به توده مردم تشکر کرد و گفت: از مدیران وزارت صنعت و آموزش و پروش که در برخی از پروند‌ه‌های کمیسیون اصل 90 برای مقابله با برخی از مفاسد همکاری کردند، تشکر می‌کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تأکید کرد: از نطق امروز آقای لاریجانی و سفر استراتژیک وی به 3 کشور، سوریه، لبنان و عراق که خط مقدم مقاومت هستند و هیچ مسئولی سفری با این ترکیب را انجام نداده که باید انجام می‌داد، تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام رسایی در پایان خاطر نشان کرد: ای کاش امروز از خانواده شهدای فتنه و عوامل نیروی انتظامی که فقط در 10 روز اول فتنه سال 88، 400 مجروح داشته است در مجلس دعوت و از آنها تشکر می‌کردیم.


منبع: تسنیم


۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن