تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803077546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس اوقاف و امور خیریه خوسف خبر داد شناسایی 15 موقوفه جدید در خوسف


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه خوسف خبر داد
شناسایی 15 موقوفه جدید در خوسف
رئیس اوقاف و امور خیریه خوسف مهمترین وظیفه اوقاف و امور خیریه را شناسایی و احیای موقوفات عنوان کرد و گفت: در راستای احیا و شناسایی موقوفات دست یاری به سوی مردم دراز می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: شناسایی 15 موقوفه جدید در خوسف



حجت‌الاسلام علی سنجری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خوسف اظهار داشت: رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه در دو مقوله کلی مدیریت بقاع متبرکه امامزادگان و اماکن مذهبی تعریف شده است.
وی با بیان اینکه 15 بقعه متبرکه در شهرستان خوسف وجود دارد، تصریح کرد: شاخص‌ترین این اماکن بقعه شاه سلیمان علی و امامزاده سلطان ابوالقاسم نصرآباد است.
رئیس اوقاف و امور خیریه خوسف افزود: فعالیت هیئت امناهای امامزادگان و بقاع متبرکه در قالب عمرانی، فرهنگی و مدیریتی با نظارت اداره اوقاف صورت می‌گیرد که قالب آن از محل نذورات مردمی است.
سنجری ادامه داد: در سال جاری بالغ بر 700 میلیون تومان در بقاع متبرکه هزینه شده است که از این مبلغ 500 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و 200 میلیون تومان نیز از محل دولتی بوده است.
وی به فعالیت‌های فرهنگی اوقاف خوسف اشاره کرد و افزود: طرح‌های آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، پیوند آسمانی، ولایت دینی و اکمال دین نبوی، طرح مودت و مهر تندرستی در طول سال و همزمان با مناسبت‌های مختلف در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
اختصاص 125 میلیون تومان اعتبار به بقاع متبرکه خوسف
رئیس اوقاف و امور خیریه خوسف اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون در حوزه فعالیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه در مجموع 4 میلیون تومان هزینه شده است.
سنجری گفت: امسال بالغ بر 125 میلیون تومان در راستای کمک به بقاع متبرکه و مساجد مصوب شده که در حال اختصاص است.
وی با بیان اینکه بالغ بر یک‌هزار موقوفه در سطح شهرستان خوسف وجود دارد، اظهار داشت: بعد از مرکز استان خراسان جنوبی این شهرستان بیشترین تعداد موقوفات را به خود اختصاص داده است.
رئیس اوقاف و امور خیریه خوسف ادامه داد: وجود موقوفات زیاد در این شهرستان نشان دهنده این است که این شهرستان دارای مردمی متدین، مومن و پایبند به اعتقادات مذهبی، قومی و همنوع‌طلب بوده و بی‌شک نقش علمایی که از دیرباز در این شهرستان ارشاد و هدایت مردم و ترغیب آنها به این سنت حسنه را بر عهده داشته‌اند، هویدا می‌شود.
سنجری مهمترین وظیفه اوقاف و امور خیریه را شناسایی و احیای موقوفات و سپس اجرای نیات واقفان عنوان کرد و افزود: در راستای احیاء و شناسایی موقوفات دست یاری به سوی مردم دراز می‌کنیم.
شناسایی 15 موقوفه جدید در خوسف
وی از شناسایی 15 موقوفه جدید از ابتدای سال تا‌کنون در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: از عموم مردم به ویژه شوراهای روستایی و دهیاری‌ها درخواست می‌شود در صورت اطلاع از وجود چنین موقوفاتی مرتب را با اوقاف شهرستان در میان بگذارند تا با گذشت زمان موقوفات تصرف نشده یا به ارث برده نشود.
رئیس اوقاف و امور خیریه خوسف ترغیب مردم به سمت و سوی وقف کردن اموال را یکی دیگر از وظایف اوقاف و امور خیریه برشمرد و یادآور شد: با توجه به نیازها و ضروریات روز جامعه و منطقه که در حال حاضر موقوفات لازم در راستای عزاداری سیدالشهدا داریم و می‎طلبد موقوفات جدید با نیاتی از قبیل علوم قرآنی، تحصیل، دانشگاه و حوزه علمیه، درمان و بهداشت و از این قبل داشته باشیم.
سنجری خاطرنشان کرد: افرادی که وقف کرده‌اند از قدیم تاکنون حتما افراد متمدن و پولدار نبوده‌اند و وقف تنها با وقف یک کتاب هم امکان‌پذیر است.
وی ادامه داد: یکی از روش‌هایی که می‌توانند افراد با بنیه کم مالی نیز در سنت حسنه وقف سهیم باشند این است که وقف مشارکتی انجام شود بدین صورت که افراد یک خانواده، فامیل یا محله همه با هم یک موقوفه داشته باشند.
انتهای پیام/69017/و40

93/10/09 - 12:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن