تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819704171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسالت:اگر انتخابات88 دوباره برگزار می شد و موسوی رای می آورد،طرفداران احمدی نژاد آرام نمی ماندند!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رسالت:اگر انتخابات88 دوباره برگزار می شد و موسوی رای می آورد،طرفداران احمدی نژاد آرام نمی ماندند!
روزنامه رسالت در مطلبی به احتمال پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات و واکنش احتمالی طرفداران احمدی نژاد به این اتفاق پرداخته است.
به گزارش نامه نیوز، فرض کنيد پس از آشوب هاي انتخاباتي نهايتا شوراي نگهبان نه به دليل صحت اعتراضات بلکه به دليل شدت آنها انتخابات را باطل کرده و اعلام مي كرد؛"جمعه آينده، انتخابات مجدد است".آنگاه چه رخ مي داد؟

احتمال داشت که هواداران احمدي نژاد به دليل تعارض قانوني، اين حکم را نپذيرفته و بر آشوب ها اين بار از سوي مقابل افزوده شود؛اعتراضي که اين بار اتفاقا محمل قانوني هم داشت.

احتمال داشت که هواداران راديکال برانگيخته موسوي به تمديد انتخابات رضايت نداده و حال که اثر قدرت نمايي خويش را ديده اند؛ خواهان پذيرش رياست جمهوري موسوي بدون تمديد انتخابات شوند!
فرض کنيد که هواداران احمدي نژاد و اصولگرايان به دليل حکم حکومتي رهبري،تمديد انتخابات را مي پذيرفتند؛در جمعه بعد دو سناريو ممکن بود رخ دهد:

الف:پيروزي مجدد احمدي نژاد:در اين صورت چه ضمانتي بود که هواداران تهييج شده موسوي پذيراي نتيجه شده و تمکين کنند؟در اين صورت آشوب ها تا تحميل کانديداي مطلوبشان ادامه مي يافت.
ب. پيروزي ميرحسين موسوي: در اين حالت از کجا معلوم بود که هواداران احمدي نژاد آرام بمانند؟در اين صورت دموکراسي به چه معنا بود؟راي به چه کار مي آمد؟آشوب حلاّل مشکلات بود و به جاي ميزان آراي صندوقهاي انتخاباتي ،تعداد سطل زباله هاي آتش گرفته معيار دموکراسي مي شد و بس!مي خواستند تعدادسطل زباله هاي آتش گرفته، معياردموكراسي باشد.





۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن