تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819454027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف دلار از سيستم مبادلات بازرگاني روسيه و چين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۱:۱۱ق.ظ)
حذف دلار از سيستم مبادلات بازرگاني روسيه و چين روسيه و چين بر سر حذف دلار از مبادلات بازرگاني خود به توافق رسيدند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، مسکو و پکن روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که قصد دارند که دلار را از سيستم مبادلان بازرگاني را حذف کنند.
بر اساس اين گزارش، رسانه هاي خبري اعلام کرده اند که اين طرح مبادلات دو جانبه را به ميزان قابل توجهي بين چين و روسيه افزايش داده و تأثير نوسانات ارزي دلار را بر روابط تجاري دو طرف کاهش خواهد داد.
اين اقدام به دنبال تصميم بانک مرکزي چين براي آغاز معاملات اين کشور با روسيه با ارزهاي روبل و يوآن انجام شده است؛ روسيه با حذف دلار از معاملات بازرگاني با چين، از خطر اخراج از سيستم جهاني سويفت که آمريکا قبلا خواستار آن شده بود خود را مصون کرده است.
تحليلگران بر اين باورند که هر قدر تحريم هاي اقتصادي غرب عليه روسيه افزايش يابد، اين کشور بيشتر از نظام تجاري مبتني بر دلار فاصله مي‌گيرد و به همکاري با کشورهاي چين و هند و ايران روي خواهد آورد.
آمريکا اميدوار بود با فشار بر روسيه، بخشي از مشکلات اقتصادي خود در عرصه بين المللي را حل کند و به همين دليل مساله اوکراين را به وجود آورد؛ اما واشنگتن هيچگاه پيش بيني نمي کرد مسکو و پکن به يکديگر نزديک شوند.
حجم مبادلات بازرگاني روسيه و چين در سال هاي اخير تا 80 ميليارد دلار افزايش يافته و سران دو کشور افزايش اين شاخص تا 100 ميليارد دلار را هدف قرار داده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن