تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805128448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی‌تفاوتی میرزاده به درخواست دانشجویان پزشکی واحد قشم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یکماه از تحصن دانشجوان مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد می‌گذرد
بی‌تفاوتی میرزاده به درخواست دانشجویان پزشکی واحد قشم
تحصن اعتراض آمیز دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد واحد قشم که بیش از یک ماه مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در جریان است همچنان با بی‌توجهی رئیس دانشگاه آزاد مواجه است.
به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، تحصن اعتراض آمیز دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد واحد قشم که بیش از یک ماه است مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در جریان است، با بی‌توجهی رئیس دانشگاه آزاد مواجه است این در حالی است که مطالبات این دانشجویان تنها اختصاص بیمارستانی به آنهاست که از امکانات آموزشی مناسبی برخوردار باشد.

این دانشجویان در سرمای این روزها هفته‌هاست که شهر و دیار خود را ترک کرده‌اند و به امید شنیدن پاسخی مناسب به تهران آمده‌اند و همچنان منتظرند تا مسئولی از ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد بیرون بیاید و پای درد و دلشان بنشیند اما تاکنون چنین چیزی محقق نشده است.

جمعی از دانشجویان تحصن کننده به عنوان نمایندگان دانشجویان از جمله صابر سودمند، مهدی قربانی، حمید فرزانه، علی فروهنده، فاطمه شریعتی، امیرحسین باقری خود را معرفی کرده که یکی از این تحصن کنندگان به نمایندگی از دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه ما خواستمان صرفا یک خواسته آموزشی است، اظهارداشت: ما دانشجویان پزشکی واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد واحد واحد قشم هستیم که بعد از طی دوره علوم پایه، بیمارستان آموزشی به ما اختصاص داده شده است که مورد تأیید وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی که عالیترین مقام تأیید پزشکی کشور است نیست.






وی افزود: ما را به اجبار و برخلاف وعده‌های قبلی، مبنی بر اینکه قطعا بیمارستان آموزشی در یکی از مراکز استان به شما اختصاص داده می‌شود به بندرعباس انتقال دادند که بعدا مشخص شد که این مرکز، آموزشی نیست چرا که برای آموزش پزشکی طبق استانداردهای جاری وزارت بهداشت و اینکه وابسته به سازمان تأمین اجتماعی است.

این دانشجوی پزشکی علوم و تحقیقات با بیان اینکه بیمارستانی که به ما دادند حداقل امکانات آموزش پزشکی را نیز ندارد، اظهارداشت: از دو سال پیش یعنی سال 91 ما مکاتباتمان در این زمینه را با دانشگاه و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد شروع کردیم، اما متأسفانه هیچ‌گونه ترتیب اثری داده نشد. لذا سال گذشته دوباره پیگیری کردیم و مرتبا در این دو سال نامه نگاری می‌کردیم، اما مسئولان دانشگاه آزاد حتی جواب نامه‌های ما را نیز ندادند و کماکان به همان روند غلط آموزشی ادامه دادند.

وی افزود: ما در ادامه اعتراضات خود حدود 37 روز از اول آذرماه بخش‌های بالینی بیمارستان را تعطیل کردیم. چرا که وزارتخانه بهداشت استراحت واحد ارزیابی دانشگاه آزاد در وزارت بهداشت اعلام کرد که آموزش‌های بالینی که در مراکز غیرآموزشی انجام شود مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و شما بعد از فارغ‌التحصیلی با مشکل روبرو می‌شود. چرا که کیفیت آموزش وجود ندارد.





این دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در اعتراض به این مسئله به همراه والدین به سازمان و مرکزی دانشگاه آمدیم و در یک تجمع کاملا آرام و مسالمت‌آمیز و صرفا آموزشی مطالبات خود را عنوان کردیم، خاطرنشان کرد: برای اینکه مسئولان دانشگاه آزاد نگاه منفی به این جریان نداشته باشند، از هر گونه سود جویی افراد سودجو از این ماجرا ممانعت به عمل آوردیم به صورتی که دوباره با نامه‌نگاری نمایندگانمان با حوزه معاونت پزشکی دانشگاه آزاد مصاحبه کردند و متأسفانه از سمت حوزه معاونت پزشکی یکسری اخبار کذب به ریاست داده می‌شد به طوری که گفتند ما خواستار انتقال به تهران هستیم و این خلاف خواسته ما بود.

این دانشجوی پزشکی با تاکید بر اینکه بیمارستان آموزشی در هر نقطه‌ای از کشور که مورد تایید وزارت بهداشت باشد، برایمان فرقی نمی‌کند و اصراری برای تهران آمدن وجود نداشت، تصریح کرد: 16 آذرماه خواسته‌های ما با حضور نماینده ریاست در حضور معاونت پزشکی و نماینده‌های ما مکتوب داده و برای چندمین بار صورت جلسه شد و پیشنهادات ما در غالب سه پیشنهاد مطرح شد.

وی افزود: پیشنهادمان این است که در صورت امکان بیمارستان مورد تایید وزارت بهداشت به اسم بیمارستان شهید محمدی که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است را قرارداد منعقد کنند و مشابه دانشجویان دیگر بخش‌های بالینی و مسئولیت آموزشی ما را بپذیرند تا مشکل ما حل شود در غیر این صورت در هر نقطه‌ای از ایران که بیمارستان آموزشی که مورد تایید وزارت بهداشت است را به ما اختصاص دهند اگر چنین امکانی وجود ندارد دانشجویان حاضر را بین مراکز آموزشی مختلف تقسیم کنید.

این دانشجوی پزشکی ادامه داد:‌ 16 آذر میرزاده در رابطه با نامه‌ای که وی داده بودیم دستوری به باقر لاریجانی قائم مقام وی در حوزه معاونت پزشکی دادند تا نظرات دانشجویان بررسی و کتبا پاسخ داده شود، اما متاسفانه هیچ گونه ترتیب اثری داده نشد و بعد از گذشت 25 روز از موعد مقرر نامه کتبی جوابیه داده شد که قدم مثبتی برای مرتفع کردن مشکل ما نبود.
 
وی ادامه داد‌: در حال حاضر تا به امروز 37 روز از تحصن ما گذشته، اما میرزاده و قائم مقام مستقیم وی در حوزه پزشکی هیچ گونه ملاقاتی با نمایندگان ما نداشتند در این مدت فقط یک جلسه با معاون پزشکی مصداق‌نیا داشتیم و جلسات متعددی با نسل‌سراجی مدیر توسعه آموزش پزشکی داشتیم که در این جلسات مدیر کل دفتر میرزاده و مدیر کل حراست حضور داشتند و مشکلات ما را به میرزاده منتقل کردند.

این دانشجوی پزشکی تصریح کرد: هر یک روزی که می‌گذرد ما ضرر آموزشی می‌بینیم مضاف بر اینکه ترمی 9 میلیون تومان شهریه دانشگاه پرداخت می‌کنیم علاوه بر این هزینه‌های جانبی را هم باید در نظر بگیریم که با برآوردی که کردیم سالیانه 50 میلیون هزینه باید پرداخت کنیم در صورتی که ادعا می‌کنند ما با بهترین دانشگاه‌های معتبر دنیا برابری می‌کنیم متاسفانه حداقل استانداردهایی پایه طبق و مصوبات متولی آموزش پزشکی به ما ارائه نمی‌شود.

وی ادامه داد: امروز به عنوان روز 37 حتی از ورود بچه‌های ما و والدین به سازمان مرکزی از در ورودی معاونت به عمل آوردند حراست ادعا می‌کند که مقام مافوق دستور داده که دانشجویان پزشکی حق ورود به سازمان را ندارند در صورتی که سایر ارباب رجوع به بهانه‌های مختلف وارد می‌شوند اما چون ما خواستار دریافت نامه کتبی شده‌ایم پاسخ این است که مسئولین طرح حضور ندارند بنابراین تا به امروز با هیچ رسانه‌ای مصاحبه‌ای نکردیم و فقط در پیک بامدادی رادیو یک گزارش کوتاهی پخش شد که با نشر کذب از سوی سازمان مرکزی یک مقام غیر مسئول اذهان عمومی را به سمت دیگری هدایت کرد و خواسته ما را وارونه جلوه دادند.

این دانشجوی پزشکی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین تا به امروز مشکل ما حل نشده است و عمرمان، هزینه‌هایی که متقبل شده‌ایم بعد از این همه مدت آموزش در بیمارستان به باد رفت.
 
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن