تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820565124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آیت الله سبحانی: ولايت علی (ع) مهمترین شرط برای ورود به بهشت


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آیت الله سبحانی: ولايت علی (ع) مهمترین شرط برای ورود به بهشت  آیت الله سبحانی گفت: مطابق روایت نبوی، هرکس با علی دشمنی کند با پیامبر (ص) دشمنی کرده و کسی که با پیامبر دشمنی کند با خدا دشمنی کرده است که این مطلب نشان می دهد مهمترین شرط اصحاب الجنه، ولایت علی(ع) است.ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سبحانی، در ادامه درس تفسیر سوره حشر اظهار داشت: آیه 20 این سوره دو طایفه «اصحاب النار» و «اصحاب الجنه» را رو در روی همدیگر کرده و می فرماید این دو طایفه با هم برابر نیستند.وی افزود: «اصحاب النار» کسانی هستند که اهل آتش اند و «اصحاب الجنه» کسانی هستند که اصحاب بهشت و اهل سعادت و خوشبختی هستند.معظم له ادامه داد: کسانی که اهل آتش هستند، خاسر و زیان کار و بدبخت هستند.آیت الله سبحانی گفت: گاهی قرآن برخی مسائل روشن را تذکر می دهد به عنوان مثال همگان می دانند که اصحاب الجنه بر اصحاب النار برتری دارند ولی قرآن برای تنبه، این تذکر ات روشن را می دهد.وی در خصوص ویژگی افراد در قیامت تصریح کرد: «اصحاب الجنه» در نعمت و راحتی هستند و «اصحاب النار»در آتش و عذاب به سر می برند و باطن این آیات مفاهیم حکیمانه ای دارد که باید در ان تعقل کرد.معظم له بیان داشت: کفر، ظلمت قلب است و ایمان، روشنایی روح ،بنابراین مومن بینش و بصیرت خوبی دارد ولی کافر بینش صحیحی از دنیا ندارد و مانند کوری هستند که چیزی را نمی بینند.وی عنوان کرد: اصحاب الجنه مومنینی هستند که ندای پیامبر را لبیک گفتند و اصحاب النار همان کفار و یهودیان بنی نضیر و منافقین هستند.آیت الله سبحانی در تفسیر آیه 21 سوره حشر اظهار داشت: اگر قرآن بر کوهی نازل شود از روی خشوع و خوف الهی از هم می شکافد و در هم می ریزد.وی بیان داشت: اگر کوه دارای عقل و شعور بود و بینش انسان را داشت و قرآن بر آن نازل می شد خشوع می کرد و در هم می ریخت ولی انسان که دارای عقل است با اینکه قرآن برای او نازل شده ولی باز خشوع نمی کند و جهل می ورزد.معظم له تصریح کرد: انسان جاهل با اینکه شعور و عقل دارد ولی در برابر قرآن جمود می روزد و ایمان نمی آورد.وی در پایان خاطرنشان کرد: هر موجودی به اندازه خود درک و شعوری دارد و به اندازه خود خداوند را ذکر می کندو می گویند« سبوح قدوس رب الملائکه والروح».




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 448]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن