تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820100724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار خوسف: وقف اموال سبب دستیابی انسان به دانش و فرزند صالح می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار خوسف:
وقف اموال سبب دستیابی انسان به دانش و فرزند صالح می‌شود
فرماندار خوسف گفت: در طول تاریخ ارتباط جدایی ناپذیری بین وقف، دانش و فرزند صالح وجود داشته است زیرا وقف اموال سبب دستیابی انسان به دانش و فرزند صالح می‌شود.

خبرگزاری فارس: وقف اموال سبب دستیابی انسان به دانش و فرزند صالح می‌شود



به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، مهدی فرجامی‌فرد ظهر امروز در همایش یاوران وقف این شهرستان اظهار داشت: از خصوصیات انسان مومن و مسلمان این است که قسمتی از مال خود را بین نیازمندان تقسیم کند.
وی با بیان اینکه قرآن کریم در توسعه فرهنگ وقف تاثیر محتوایی و موضوعی داشته است، تصریح کرد: همچنین ائمه اطهار و اهل بیت(ع) در ترویج این سنت حسنه نقش‌آفرین بوده‌اند.
فرماندار خوسف با اشاره به اینکه وقف اموال و ارزش علم و فرزند در یک ردیف قرار دارند، افزود: در طول تاریخ ارتباط جدایی ناپذیری بین وقف، دانش و فرزند صالح وجود داشته است زیرا وقف اموال سبب دستیابی انسان به دانش و فرزند صالح می‌شود.
فرجامی‌فرد گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص) چند چیز است که بعد از مرگ مومن پاداش آنها به او می‌رسد از جمله علمی که از خود برجای گذاشته، منزلی که برای مسافران در راه مانده ساخته، فرزند صالح، قرآن، مسجد، نهری که آن را جاری ساخته است و صدقه‌ای که در حال حیات خود انجام داده است.
وی با بیان اینکه وقف در رفتار پیامبر(ص) برای نخستین بار در اسلام رخ داد، یادآور شد: در ایران وقف سابقه طولانی دارد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام(ره) مبنی بر اینکه "موقوفات باید به حال وقفیت باقی بماند و بدان عمل شود" تاثیر زیادی در بین روستائیان گذاشت.
فرماندار خوسف به تشکیل سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: این سازمان در سال 63 زیر نظر ولی فقیه تشکیل شده و تا‌کنون موفقیت‌های زیادی در حوزه وقف به دست آورده است.
فرجامی‌فرد با بیان اینکه اسلام اقتصاد را با سیاست و عبادت پیوند داده است، خاطرنشان کرد: در حقیقت تعدیل ثروت‌های جامعه از طریق وقف انجام می‌شود که خود تاثیر به‌سزایی در توسعه و تحول جامعه داشته است.
انتهای پیام/69017/غ20

93/10/08 - 16:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن