تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819604648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از یادواره شهدا در هفتکل گزارش می‌دهد میهمانی لاله‌ها در بزم شهدای کربلای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از یادواره شهدا در هفتکل گزارش می‌دهد
میهمانی لاله‌ها در بزم شهدای کربلای ایران
یادواره سردار شهید علیرضا داودی از شهدای محوری شهرستان هفتکل و شهدای عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5 با حضر اقشار مختلف مردم در مسجد جامع حضرت حجت (عج) برگزار شد.

خبرگزاری فارس: میهمانی لاله‌ها در بزم شهدای کربلای ایران



به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، دوباره بزمی به پا می‌شود تا یاد و خاطره آلاله‌ها و شقایق‌های گلگون کفن عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5 گرامی داشته شود و ما نیز چون دیگر اهالی شهر هفتکل برات حضور در این محفل نورانی را دریافت کرده‌ایم.
این یادواره برای بزرگداشت یاد و خاطره و جانفشانی‌های رزمندگان دلیر اسلام  سردار شهید علیرضا داودی از شهدای محوری شهرستان هفتکل و شهدایی چون شهید علی اکبر مکوندی، شهید سعید میساقی مکوند، شهید سید محمدرضا موسوی، شهید رحیم جزایی و شهید جانمحمد دمساز از شهدای گرانقدر عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5 برگزار می‌شود.
قرا است در این یادواره همچنین یاد شهیدان والامقامی چون شهید نادر ممبینی، شهید جهانگیر گرمسیری، شهید حبیب الله کردزنگنه، شهید علی حسین برنا، شهید لطفعلی عیوضی، شهید عبدالمحمد نوری ممبینی و شهید علی ممبینی را گرامی داریم و به مقام شامخ آنها ادای احترام کنیم.

*شهدا ما را به محفل خود دعوت کردند
رهسپار محل برگزاری یادواره سردار شهید علیرضا داودی از شهدای محوری شهرستان هفتکل و شهدای عملیات های کربلای 4 و کربلای 5 که مسجد جامع حضرت حجت (عج) است، می شویم، نمی دانم کدام از شهدای گرامی مرا دعوت کرده تا به این محفل نورانی بیایم ولی از او سپاسگذارم زیرا از لحاظ روحی به حضور در چنین برنامه‌ای نیاز داشتم.
به مسجد می‌رسیم بوی اسفند در همه جا پیچیده و ناخودآگاه ما را راهی سرزمین نور و مناطق عملیاتی می‌کند همان نقاطی که شهدای عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5 در سال 1365 از آنجا آسمانی شدند.
چند بسیجی و خانواده شهید علیرضا داوودی به گرمی به میهمانان خوشآمد می‌گویند و از آنها پذیرایی می‌کنند، تصاویر شهدا در جلوی مجلس خودنمایی می‌کنند و خانواده‌های شهدای والامقام نیز برای تجلیل از فرزندان خود به مسجد حجت(عج) آمده‌اند.
خانواده شهید سلیمان ممبینی‌نژاد و بستگان شهید جاویدالاثر یحیی جعفری، معلم شهید عبدالکریم لرکی، شهید امین لرکی و شهید غلامرضا کاظمی نیز به این محفل نورانی آمده‌اند.
میهمانان زیادی از جمله عبدالله بهمنی، فرمانده سابق سپاه هفتکل، رضاییان، فرمانده نیروهای هفتکل در عملیات کربلای 5 و جمعی از اهالی شهرستان باغملک در این برنامه حضور دارند.

*ازدحام جمعیت در یادواره شهید علیرضا داودی
به علت کمبود جا، محمد ممبینی مسئول ستاد اقامه نماز جمعه هفتکل از حاضران می‌خواهد تا کمی جلوتر بیایند تا کسانی که تازه می‌آیند بتوانند در این برنامه حضور یایند.
با اشعار و متن‌های زیبای عبدالغفور شیری مجری برنامه، یادواره سردار شهید علیرضا داودی از شهدای محوری شهرستان هفتکل و شهدای عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5 آغاز می‌شود و اسماعیل مکوندی قاری قرآن نیز با تلاوت خود بر معنویت برنامه می‌افزاید.
پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام علی خلیلی پیربوط، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هفتکل برای عرض خوش آمدگویی به جایگاه می‌رود، وی سخنان خود را با قرائت دعای سلامتی امام زمان(عج) آغاز می‌کند و حاضران نیز همراهش این دعا را زمزمه می‌کنند.
حجت‌الاسلام خلیلی پیربوط سپس از همه حاضران به ویژه آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز و سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان به خاطر حضور در این یادواره تشکر می کند و مقدم همه حاضران را گرامی دارد.

*پشتیبان انقلاب اسلامی هستیم
امام جمعه هفتکل در سخنان کوتاه خود می‌گوید: راه شهدای والامقام همیشه باز است زیرا آنها دعوت خداوند و رسول خدا را اجابت کرده‌اند که این مسئله حیات و زندگی به آنها می‌دهد.
وی بیان می‌کند که شهدا زنده اند چون به دعوت خدای متعال و رسولش لبیک گفته‌اند و انسانی که این دعوت را اجابت می‌کند تا ابد خودش را زنده می‌ماند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هفتکل با تقدیر از حضور پرشور مردم در یادواره سردار شهید علیرضا داودی تقدیر می‌کند و خطاب به مسئولان و میهمانان می‌گوید: مردم این شهرستان در همه صحنه‌های دینی و مذهبی حضور دارند و برای پشتیبانی از انقلاب اسلامی سنگ تمام می‌گذارند.
دوباره مجری برنامه اشعاری را قرائت می‌کند و سپس از سهراب حبیبی، فرمانده سپاه ناحیه هفتکل می‌خواهد که برای سخنرانی به جایگاه بیاید.

*برگزاری 14 یادواره شهدا در هفتکل
وی نیز در سخنانی به بیان ویژگی‌هایی از شهدای والامقام می‌پردازد و می‌گوید: شهیدان گلگون کفن عزت، بالندگی، اقتدار، امنیت، آسایش و رفاه را برای ملت شریف ایران به ارمغان آورده‌اند.
فرمانده سپاه ناحیه هفتکل با بیان این که یادواره شهدا فرصت خوبی برای تغییر و تبرک است، عنوان می‌کند: ما نیازمند شهدا هستیم زیرا آنها لباس عزت و افتخار را بر ما پوشاندند تا زیر بار ذلت نرویم.
وی در ادامه به برخی از وظایف ما نسبت به شهدا اشاره می‌کند و می‌افزاید: ما باید با حضور در چنین محافلی یاد و خاطره شهدای خود را گرامی بداریم.
حبیبی، گزارشی از فعالیت‌های سپاه ناحیه هفتکل می‌پردازد و می‌گوید: یادواره سردار شهید علیرضا داودی و شهدای عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5 چهاردهمین یادواره‌ای است که در سال جاری در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت شهرستان برگزار می‌شود.

*9 دی تیر خلاصی بر پیکره فتنه بود
آیت‌الله محسن حیدری در ابتدای سخنان خود به فعالیت‌های فرهنگی در هفتکل اشاره می‌کند و می‌افزاید: حوزه علمیه هفتکل از حوزه‌های فعال و پویای خوزستان است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه برخی از ویژگی‌های شهدا را برمی شمرد و می‌گوید: شهادت نصیب کسی می‌شود که بندگی حق را به نحو شایسته‌ای انجام داده باشد.
وی در ادامه با اشاره به تمثال مبارک شهدای عملیات های کربلای 4 و کربلای 5 هفتکل بیان می‌کند: کسانی که دعوت حق را لبیک گفتند و شهید شدند همین افراد پاکی هستند که برای حفظ اسلام از همه چیز خود گذشتند.
امام جمعه موقت اهواز شهدا را مظهر لطف الهی می‌داند و می‌گوید: در جنگ تحمیلی همه دنیا از آمریکا، اسرائیل و سران عرب گرفته تا کشورهای اروپایی به کمک صدام آمدند تا ریشه انقلاب اسلامی را بخشکانند ولی نتوانستند.
وی در ادامه به سالروز حماسه 9 دی اشاره می‌کند و با بیان این که حماسه مردم تیر خلاصی بر پیکره فتنه سال 1388 بود؛ می‌افزاید: در این روز دست خداوند از آستین ملت بیرون آمد و فتنه را سرنگون کرد.

*9دی یوم الله است
حیدری، 9 دی را یک یوم‌الله می‌داند و یادآور می‌شود: فتح مکه و پیروزی انقلاب اسلامی یوم الله بوده‌اند که باید همیشه از آنها یاد کنیم؛ یوم الله واقعی نیز روز ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) است.
وی با تاکید بر این نکته که 9 دی را باید مانند 22 بهمن تفسیر و تبلیغ کنیم، تصریح می‌کند: فتنه سال 1388 چیزی کمتر از دفاع مقدس نبود زیرا همه دنیا جمع شده بودند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با یادآوری برخی از حرمت شکنی‌ها از سوی فتنه گران عنوان می‌کند: آنها تا جایی پیش رفتند که حرمت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را نیز شکستند و پرچم و نمادهای عزاداری را در روز عاشورا به آتش کشیدند.
وی یادآور می‌شود: در سال 1388 مردم هشت ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری صبر کردند ولی بی‌حرمتی‌های فتنه گران در روز عاشورا را تاب نیاوردند، عقده‌های آنها در روز 9 دی ماه ترکید و توطئه فتنه گران را خنثی کردند.

*ضرورت عمل به سنت نبوی فرزندآوری
امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید می‌کند: 9 دی باید مانند 22 بهمن زنده بماند و هر ساله گرامی داشته شود.
این استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به مناسب‌های ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر اعظم(ص) فرزندآوری را یکی از سنت‌های نبی مکرم اسلام می‌داند و می‌گوید: حضرت فاطمه زهرا(س) در 9 سال زندگی مشترک خود شش فرزند آورد بنابراین خانواده‌های ما نیز باید در این زمینه نیز به حضرت صدیقه طاهره(س) اقتدا کنند و زیاد فرزند بیاورند زیرا رسول خدا در روز قیامت بر جمعیت زیاد امتش می‌بالد.
صحبت‌های حیدری که تمام می شود، دوباره آقای شیری چند جمله‌ای در وصف شهدا می‌خواند و کلیپی از تصاویر شهدای والامقام پخش می‌شود.
پخش گزارشی تصویری از استقبال مردم سردشت دزفول از خانواده شهید عبدالکریم لرکی شهید گمنام هفتکلی که پس از 29 سال در این شهر شناسایی شد از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.
فرصت را غنیمت می‌شمرم و سراغ یکی از جوانان حاضر در یادواره می‌روم که خود را یاسین مکوندی، دانشجوی ترم هفت عمران دانشگاه آزاد اهواز معرفی می کند، می‌روم.

*تا قیامت مرهون شهدا هستیم
وی می‌گوید: ما نسل جوان امروز باید همیشه یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی بداریم زیرا آنها با فداکاری‌های خود در دوران دفاع مقدس از همه چیز خود گذشتند تا آسایش امروز ما را تامین کنند.
این دانشجوی هفتکلی اضافه می‌کند: ما تا قیامت مرهون شهدا هستیم و وظیفه داریم که یادشان را زنده نگه داریم و این کار را خواهیم کرد.
میرعبدالرضا حاجتی، معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان برای بیان خاطره دعوت می‌شود، برخی به احترامش بر می‌خیزند.
وی می‌گوید: بچه‌ها و جوانان ما دور هم جمع شدند و در مقابل دشمنی دفاع کردند که تا دندان مسلح بود و همه کشورهای دنیا از او حمایت می‌کردند.
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه می‌دهد:  در دوران دفاع مقدس، تمام دنیا بر علیه ما بودند تا به خیال خود نگذارند شیعه پا بگیرد ولی رزمندگان ما زیر علم امام خمینی(ره) جمع شدند و نگذاشتند این علم بر زمین بیفتد در حالی که امکانات دشمن خیلی بیشتر از ما بود.

*داعش و گروه‌های تکفیری را خوب بشناسیم
وی با اشاره به ولایت مداری مردم خوزستان می‌گوید: با این که در این استان مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات وجود دارد ولی همیشه پشت سر ولایت بوده‌ایم و از اوامرش تبعیت کرده‌ایم.
حاجتی به برخی تحولات منطقه نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: ولایت مداری یعنی این که داعش و گروه‌های تکفیری را خوب بشناسیم، زیرا آنها دست پرورده آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس هستند.
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان به بیان برخی از اقدامات داخل کشور نیز می‌پردازد و بیان می‌کند: برخی فقط دنبال جسمانیت هستند به همین دلیل جلوتر از ولایت و روحانیت انقلابی حرکت می‌کنند و هر چند گاهی تریبون به دست می‌گیرند و منتقدان را بی سواد خطاب می‌کنند.
در ذهن خود یاد شهدا می افتم، یاد شهید حجت‌الله رحیمی، شهید محمد سلیمانی و شهید مرتضی وزینی افشار برایم زنده می‌شود و برایشان فاتحه‌ای می‌خوانم.

*خوش به حال شهید منصور بروایه
یادواره رو به پایان ولی عطر شهدا در همه جا به مشام می‌رسد و روحمان را جلا می‌دهد، خوش به حال شهید مهدی بهرامی، شهید جواد زندی، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید یعقوب بروایه، شهید مرتضی حشمان و شهید حبیب‌الله شرفی که توانستند خود را به قافله برسانند و در بزمشان میهمان شوند.
مداح برنامه کربلایی عبدالرحمان روهنده شروع به خواندن اشعاری در وصف شهدا می‌کند، نمی‌دانم شاید شهید مجتبی بابایی‌زاده، شهید علی بریهی، شهید سید علی موسوی، شهید پژمان شاهونوند، شهید حبیب‌الله شویشی‌زاده، شهید سید مهدی موسوی، شهید مرتضی مرتضایی و شهید محمد اصلانی در چنین برنامه‌ای دعایشان مستجاب شد و به وصال معبود رسیدند.
یاد شهید غلام محمد شهولی، شهید بهادر مرادی و سردار شهید حجت‌الاسلام احمد جعفریان از شهدای والامقام ایذه نیز در ذهنم زنده می‌شود و به آنها ادای احترام می‌کنم.
یادواره شهدای هفتکل به پایان می‌رسد و مسئولان حاضر به جایگاه می‌روند تا از خانواده‌های شهدا تقدیر کنند، مجری یک به یک نام خانواده‌ها را قرائت می‌کند: خانواده سردار شهید علیرضا داودی، خانواده شهید سعید میساقی، خانواده شهید لطفعلی عیوضی، خانواده شهید حبیب‌الله کردزنگنه، خانواده شهید سید محمدرضا موسوی و خانواده شهید ....

*یاد سردار شهید غلامعباس عباسی مکوند
یادواره امشب نیز به پایان می‌رسد ولی یادی شهدای والامقام بیشتر از گذشته در ذهن‌ها زنده شده، یاد آلاله‌هایی که با نثار جان خود اقتدار و امنیت را برای ما به ارمغان آورده‌اند، یاد سردار شهید محمود نویدی، یاد سردار شهید مهدی نریمی، یاد سردار شهید حسن بهمنی، یاد سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، یاد سردار شهید داریوش باقری کاهکش و یاد سردار شهید بهنام محمدی‌راد و ...
مردم هفتکل دوباره با شهدایی عزیزی چون سردار شهید شکرخدا بهمنی، سردار جاویدالاثر شهید محمدکریم ممبینی، سردار شهید غلامعباس عباسی مکوند، سردار شهید کرم سیاهپور، سردار شهید سید عیسی موسوی و سردار شهید مصدق طاهری، عهد می‌بندند، تا راهشان را ادامه دهند.
به راستی خوزستان چه بزرگ مردانی همچون سردار شهید عبدالرضا گندمکار، سردار شهید علی نوری ممبینی، سردار شهید رضا شهنی فیض، سردار شهید سید عبدالرضا موسوی، سردار شهید علی رضا پورکیان، سردار شهید توکل قلاوند، سردار شهید سرهنگ مقامی و سردار شهید اسماعیل لجم اورک را تقدیم به اسلام کرده است.
آری ضرورت دارد تا یاد و خاطره سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی، سردار سرلشکر شهید مجید بقایی، سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم الهدی سردار سرلشکر شهید حبیب‌الله شمایلی، سردار سرلشکر حسن درویش و سردار سرلشکر سید محمدعلی جهان آرا را گرامی بداریم تا روح استکبار ستیزی در ما تقویت شود، در مقابل زیاده خواهی‌های دشمن کم نیاوریم و منتقدان داخلی را بزدل، بی سواد و بدون شناسنامه خطاب نکنیم.
پس از پایان یادواره به سراغ عبدالغفور شیری، مجری برنامه می‌روم تا نظرش را در این رابطه جویا شوم که می‌گوید: خدا را شاکریم که توفیقی عنایت کرد تا در جمع مردم صدیق، شریف و ولایی هفتکل به عنوان نوکر محافل شهدا  عهده دار یادواره سردار پرافتخار سپاه اسلام شهید علیرضا داودی و ستاره های لاله گون عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5 این شهرستان شهیدپرور باشم، مجلس پربار، معنوی و باشکوهی بود.
جمعیت کم کم از از شبستان مسجد بیرون می‌روند اما تمثال شهدا گویی که با ما حرف می‌زنند و از ما می‌خواهند که راهشان را که پیروی از ولایت مطلقه فقیه است را ادامه دهیم.
انتهای پیام/72001/ن

93/10/08 - 14:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن