تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804631020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردهمايي مقابله با آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در کرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۴۹ب.ظ)
گردهمايي مقابله با آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در کرمانشاه با هدف اطلاع رساني مناسب و آمادگي لازم تمام بخش‌هاي مرتبط با صنعت طيور، گردهمايي مقابله با بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان با حضور فعالان صنعت طيور استان کرمانشاه در مرکز آموزش جهادکشاورزي ماهيدشت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در ابتداي اين جلسه مهندس شهرام قنبري مدير طيور سازمان جهادکشاورزي ضمن بيان اهداف تشکيل اين گردهمايي و تاکيد بر افزايش دانش مرغداران گفت: پرورش‌دهندگان طيور اگر دانش، بينش و مهارت را در مزرعه خود به کار گيرند، باعث افزايش توليد و بهره‌وري مي‌گردد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل دامپزشکي استان کرمانشاه،وي تصريح کرد: از مرغداران انتظار داريم از امکانات و ظرفيت‌هاي خود به خوبي استفاده کرده و براي تشکيل اتحاديه مرغ گوشتي استان و راه‌اندازي کشتارگاهي براي اين اتحاديه برنامه‌ريزي لازم را صورت دهند.
قنبري مناسب‌ترين وزن مرغ گوشتي را براي فروش به صورت زنده 2 کيلو و 200 گرم اعلام نموده و از مرغداران خواست حداکثر وزن مرغ پرکنده يک کيلو و 800 گرم باشد که اينکار به اقتصاد مرغداري‌ها و استان کمک شايان توجهي خواهدکرد.
در ادامه دکتر عليرضا حيدري رئيس اداره طيور اداره کل دامپزشکي استان کرمانشاه با اشاره به اهميت مبارزه با بيماري آنفلوانزاي پرندگان و بيان آخرين وضعيت بيماري در جهان، کشور و استان گفت: خوشبختانه تاکنون هيچ موردي از بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در ايران و کرمانشاه مشاهده نشده، اما با توجه به اينکه برخي کشورهاي اروپايي و کشور روسيه درگير اين بيماري شده‌اند لذا ضروري است دستگاه‌هاي مرتبط آمادگي لازم را داشته و هرگونه تلفات مشکوک در حوزه طيور را سريعاً گزارش دهند.
دکتر حيدري تصريح کرد: طي يک ماه گذشته در قالب طرح ملي پايش همزمان با سراسر کشور بيش از 453 نمونه از 12 واحد روستايي و 15 واحد صنعتي پرورش طيور استان جمع آوري و براي هر نمونه 4 نوع آزمايش (اليزا – تست‌هاي Hi مربوط به H5, H7 و H9) انجام شده که خوشبختانه با توجه به نتايج آزمايشات به عمل آمده و تأييد سازمان دامپزشکي کشور تاکنون استان از نظر اين بيماري پاک مي‌باشد.
وي افزود: آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان يک بيماري ويروسي است که داراي سه تيپ, B, A c بوده و تنها تيپ A آن مي‌تواند در طيور ايجاد بيماري نمايد و تحت تيپ‌هاي ويروس H5N1, H7N1 هستند که بيماري فوق حاد را در پرندگان ايجاد و انسان را نيز مبتلا مي‌کنند.
وي خاطرنشان‌کرد: همکاران ما در اداره کل دامپزشکي پيشگيري، کنترل و مبارزه با بيماري‌هاي طيور به خصوص بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان را به‌صورت جدي پيگيري مي‌کنند به‌عنوان مثال در 8 ماهه ابتداي سال، 7200 مورد بازديد از واحدهاي طيور صنعتي، روستايي، تالاب‌ها، کشتارگاه‌ها و بازار پرنده فروش‌ها، بيش از 4100 مورد نمونه گيري، نزديک به 10 هزار مورد آزمايش، 1 ميليون و 500 هزار مترمربع ضدعفوني کشتارگاه‌هاي طيور و همچنين ضدعفوني 5200 دستگاه خودروهاي حمل طيور زنده انجام شده است.
وي علائم اين بيماري در پرنده بيمار را شروع ناگهاني با تلفات بسيار بالا، انتشار سريع بيماري در گله، بي حالي شديد، پژمردگي، ژوليدگي پر، اسهال، دور هم جمع شدن گله، کاهش شديد و مشهود مصرف دان، افت ناگهاني و شديد توليد روزانه، علائم حاد تنفسي، سياه شدن و خونريزي تاج، ريش و ساق پا و توليد تخم مرغ با پوسته نرم اعلام کرد.
حيدري مخازن اين ويروس را پرندگان وحشي و آبزي (بويژه اردک وحشي) اعلام کرد و افزود: مرغ، بوقلمون، اردک، کبوتر، غاز، پرندگان وحشي، خوک و انسان ميزبان‌هاي اين بيماري هستند و با توجه به احتمال ناقل بودن پرندگان مهاجر توصيه مي‌شود از شکار و صيد پرندگان مهاجر جدا خودداري شود.
وي به مصرف کنندگان فرآورده‌هاي خام دامي توصيه نمود که از مصرف مرغ زنده به‌دليل احتمال انتقال بيماري جداً خودداري نمايند و مرغ مورد نياز خود را از مرغ‌هاي بهداشتي کشتار و بسته بندي شده تحت نظارت دامپزشکي تهيه نمايند و در صورت هر گونه انتقاد و پيشنهاد و يا شکايت در اين خصوص با سامانه 1512 اداره کل دامپزشکي استان تماس حاصل نمايند.
گفتني است در راستاي اطلاع رساني مناسب در خصوص اين بيماري، توسط اداره کل دامپزشکي استان کرمانشاه علاوه بر چاپ و توزيع بروشور، پوستر و اطلاعيه بهداشتي؛ با برگزاري جلساتي با اعضاء ستاد بحران استان به رياست رئيس سازمان جهادکشاورزي استان کرمانشاه، دامپزشکان بخش دولتي و خصوصي و فعالان بخش صنعت طيور استان هماهنگي لازم به منظور مقابله با بيماري آنفلوانزاي پرندگان ايجاد شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن