تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806357280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در انتخابات آینده حق الناس رعایت شود؛ جوابیه روزنامه کیهان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


رأی مردم حق‌الناس است؛
در انتخابات آینده حق الناس رعایت شود؛ جوابیه روزنامه کیهان
عضو مرکزیت حزب اعتماد ملی می‌گوید باید شاخص‌هایی را که رهبر معظم انقلاب در انتخابات فرمودند از جمله «رأی مردم حق‌الناس است» در انتخابات آینده رعایت شود.



 به گزارش جام نیوز، روزنامه کیهان نوشت: محمدجواد حق شناس از مقامات دولت اصلاحات و عضو مرکزیت حزبی بود که دبیر آن - مهدی کروبی- به واسطه کسب ۳۳۰ هزار رأی در انتخابات ۸۸ مدعی تقلب شد با ایستادن در مقابل رأی ۲۵ میلیونی مردم، دعوت به آشوب‌افکنی کرد.   حق‌شناس اکنون به عبارات والایی از رهبر معظم انقلاب استناد می‌کند که در صورت التزام به آن عبارات حتما باید از رفتار سران فتنه اعلام برائت کند. برخی اعضای اعتماد ملی جزو حامیان فتنه ۸۸ و از فریب‌دهندگان و تحریک‌کنندگان کروبی بودند.
حق‌شناس - که معاون پارلمانی ارشاد و مدیر کل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات بود- ضمن مقاله‌ای در روزنامه اعتماد نوشت: باید به سمت اعتماد همگانی برویم و دولت وظیفه خود را حمایت از یک انتخابات آزاد، سالم و رقابتی بداند. شاخص‌هایی را که رهبر معظم انقلاب در انتخابات فرمودند باید رعایت شود. مهم‌ترین حرف ایشان که متأسفانه فراموش شد؛ این است که رأی مردم حق‌الناس است. وظیفه دولت و وزارت کشور این است که در مورد این جمله ده‌ها همایش برگزار کنند. در واقع این موضوع که «حق‌الناس می‌شود» به چه معناست؟ مخاطب جمله رأی حق‌الناس کیست؟ مخاطب این جمله کسی جز وزارت کشور و نهادهای نظارتی نیست.
وی ادامه می‌دهد: مهم‌ترین نگرانی که امروز در جریان اصلاح‌طلبی وجود دارد، آخرین موضعی است که توسط دبیر شورای نگهبان در برنامه شناسنامه اتخاذ شده است.
حق‌شناس نوشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در انتخابات ۹۲ به طور خیلی صریح پنج مورد را دربرمی‌گیرد. ۱- انتخابات حداکثری باشد ۲-انتخابات با حضور همه سلایق باشد ۳- هیچ‌کس از رأی من خبر ندارد ۴- دعوت از همه ایرانیان حتی ایرانی‌هایی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند برای شرکت در انتخابات ۵- رأی مردم حق‌الناس است. این معیارهای پنجگانه در انتخابات باید اجرایی شود.
آنچه در این مقاله مغفول مانده استثناها و خط قرمز‌های مطرح شده در بیانات رهبر معظم انقلاب است. یعنی معظم له همچنان که بر حضور حداکثری همه مردم و سلایق سیاسی در انتخابات تأکید دارند- که درست نقطه مقابل عمل برخی جریان‌های سیاسی مدعی توسعه در برخی ادوار تاریخ از جمله دوره سازندگی است- در عین حال به رعایت چهارچوب‌های قانونی و خطوط قرمز تأکید دارند. همچنان که در دیدار اعضای هیئت دولت، نسبت به خلط جناح‌بندی‌های سیاسی با خط قرمز نظام نسبت به فتنه هشدار دادند و تأکید کردند؛ «علایق اعضای دولت به برخی جناح‌های سیاسی اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح‌بندی‌ها شوند... در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تاکید بر رفاقت و انس با یکدیگر است اما در برخی موارد مسئله متفاوت است و باید حتما خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند. مسئله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تاکید کردند همچنان بر آن پایبند باشند.»
بنابراین باید به ادبیات حکیمانه و متقن رهبر معظم انقلاب به عنوان یک کل به هم پیوسته و منظومه تمام عیار نگاه کرد. امثال آقای حق‌شناس اگر صداقت داشته باشند لاجرم باید به اعتبار منطق روشن رهبر معظم انقلاب از سران فتنه برائت بجویند چه اینکه عبارت «فتنه، خط قرمز نظام است» آن روی سکه و تعبیر دیگری از عبارت «رأی مردم حق‌‌الناس است» می‌باشد و نمی‌توان با این منطق محکم رفتار منافقانه (نؤمن ببعض و نکفر ببعض) داشت؛‌ در غیر این صورت خود را در موضع تهمت قرار داده‌اند مبنی بر اینکه در زمره کسانی هستند که موسوی و کروبی را فریب دادند. چوب حراج برحیثیت و سوابق آنها زدند.   29  



۰۸/۱۰/۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن