تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820395641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این دختر ایرانی نیست! + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: این دختر ایرانی نیست! + عکس
این روزها عکسی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود با این مضمون: «این بچه ایرانی است که در کربلا گم شده؛ الان خانه یک بغدادی هست، انتشار بدهید شاید پدر و مادرش پیدا شوند.» اما مدیر عتبات سازمان حج و زیارت ایران می‌گوید: این دختربچه ایرانی نیست!
به گزارش آخرین نیوز، محسن نظافتی به متن عربی عکس منتشر شده اشاره می‌کند که روی آن نوشته شده: «عثر علی طفله ضائعه من اهلها فی بغداد و الان موجوده فی مرکز شرطه النیل، انشرها علیک العباس و لاتوقفها یمک و لک الاجر و الثواب.» او می‌گوید: در متن عربی مرتبط با این عکس به ایرانی بودن دختربچه هیچ اشاره‌ای نشده، بلکه گفته شده این بچه گمشده، در بغداد است.
1419673246991_1.jpg
وی در پاسخ به اینکه آیا برای شناسایی هویت این کودک گمشده از سوی سازمان حج و زیارت ایران اقدامی شده می‌گوید: برای شناسایی هویت این کودک اقدام خاصی نشده، اما سازمان حج در حد توان خود پیگیر مسائل زائران گمشده در عراق بوده و است. از او می‌پرسم آیا شناسایی و رسیدگی به امور گمشدگان در عراق وظیفه سازمان حج است یا سفارت ایران که جواب می‌دهد: طبیعتا سفارت ایران در بغداد پیگیر است. به گزارش ایسنا، حجم زائران شرکت‌کننده در مراسم اربعین امسال آنقدر زیاد بود که در حرم‌ها هر لحظه و بی‌وقفه فهرستی بلند از اسامی گمشده‌ها خوانده می‌شد. جدا از این در هر ستاد، هتل، حسینیه یا خیابان‌های منتهی به شهر و یا داخل شهر، فردی بزرگسال و یا خردسال دیده می‌شد که از گروه خود جدا مانده و سرگردان شده است. زائرانی بودند که با خانواده به عراق آمدند و بدون آن‌ها به ایران برگشتند. مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت زائران گمشده به خبرنگار ایسنا گفت: سازمان حج در طول مراسم اربعین در مسیر حرکت زائران از نجف تا کربلا و در این شهرها، پایگاه‌هایی را برای گمشدگان ایجاد کرد. روزهای اول تعداد گمشدگان خیلی زیاد بود، آنهایی که خانواده‌ها و یا اعضای گروه‌شان را در عراق پیدا نکردند، در نهایت با یک قطار از کربلا به بصره و از آنجا با اتوبوس به مرز شلمچه منتقل شدند، اسامی آنها گرفته و با خانواده‌هایشان تماس گرفته شد. وی ادامه داد: ستادهای مربوط به سازمان حج و زیارت و امور گمشدگان همچنان در عراق فعال است و اگر هر ایرانی مراجعه کند، پیگیر کار او خواهد شد. او گفت: فعلا گزارش مکتوب و یا شفاهی از گمشدگان جدید به سازمان حج اعلام نشده است. نظافتی همچنین اظهار کرد: گروهی از زائران بودند که در عراق سرگردان شدند، آنها به آن معنی گمشده محسوب نمی‌شدند، فقط از خانواده و یا دیگر اعضای گروه خود جدا افتاده بودند که یا از طریق سازمان حج و یا شخصا برای بازگشت به کشور اقدام کردند. او همچنین درباره تعداد زائران ایرانی دستگیر شده در عراق به ایسنا گفت: هنوز آمار کاملی از تعداد دستگیر شده‌ها نداریم. تعدادی بودند که پس از تماس با سفارت یا کنسولگری ایران، آزاد شدند. مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان این که هنوز تعدادی از زائران ایرانی در عراق حضور دارند، بیان کرد: تعدادی از زائران تصمیم داشتند تا پایان ماه صفر در عراق بمانند، البته آمار مشخصی نداریم که چه تعداد همچنان در عراق مانده‌اند. عده‌ای با سازمان حج تماس گرفتند و نسبت به بازنگشتن زائرشان ابراز نگرانی کرده بودند، بعد هم دوباره تماس گرفتند و اطلاع دادند که زائرشان با آنها تماس گرفته و اعلام کرده هنوز در عراق است. وی اضافه کرد: به هر حال برقراری تماس تلفنی با توجه شرایط مخابراتی در عراق، کمی سخت است و بعضی امکان تماس گرفتن با خانواده‌هایشان را ندارند؛ عده‌ای هم در بیمارستان‌های آنجا بستری و بعضی هم دستگیر شده‌اند. در هر حال سازمان حج در حد وظایف خود و گاهی بیشتر از آن پیگیر اوضاع است.



شنبه, 06 دی 1393 ساعت 13:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن