تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819609900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشتوانه اسلام از زمان ظهور این دین، مردم بوده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: پشتوانه اسلام از زمان ظهور این دین، مردم بوده اند خبرگزاری پانا:امام جمعه شهرستان بندرانزلی در خطبه های این هفته نماز گفت: پشتوانه اسلام از زمان ظهور و بعثت پیامبر(ص) مردم بوده اند.
۱۳۹۳ شنبه ۶ دي ساعت 12:56

خبرگزاری پانا+پشتوانه

به گزارش خبرگزاری پانا،حجت الاسلام والمسلمین " سید عبدالجواد شمس الدین " با اشاره به جریانات سال 88 اظهار کرد : هدف اصلی فتنه گران دو نکته بود نخست این که مردم را نسبت به نظام اسلامی بی اعتماد کنند .

وی خاطرنشان کرد: مردم از ابتدای انقلاب به نظام اعتماد داشتند و دارند و اینها تلاش کردند با ایجاد شبهه ، مردم را نسبت به نظام بی اعتماد کنند.

خطیب جمعه انزلی در ادامه افزود : هدف دوم این بود که مردم را در برابر هم قرار دهند و با ایجاد جنگ داخلی مردم با همدیگر درگیر و نظام ساقط شود .

حجت الاسلام شمس الدین متذکر شد: هرجا که تاریخ اسلام ضربه خورده از ناحیه عدم حضور مردم در صحنه بوده است.

وی در ادامه گفت : آنهایی که در داخل در میدان دشمن بازی کردند ، خطاهای بزرگی را مرتکب شدند که یکی از این خطاهای بزرگ آن بود که دشمن را نسبت به براندازی نظام امیدوار کردند .

امام جمعه انزلی خاطرنشان کرد : در این شرایط تنها کسی که ایستاد و درست عمل کرد؛ رهبری بود.

وی تصریح کرد : دو کار اساسی که رهبری برای جلوگیری از براندازی انجام دادند این بود که با بصیرت دهی و آگاهی رسانی ابعاد مختلف فتنه را برای مردم بیان کردند.

حجت الاسلام شمس الدین افزود : دومین کار مهمی که رهبری در این برهه حساس انجام دادند این بود که بدنه مردم را از فتنه گران جدا کردند و ملت با حضور بصیرانه و آگاهانه با توطئه های دشمن آشنا شدند.

وی بصیرت را در بیانات رهبری به معنای شناخت زمان، نیاز ، اولویت، دشمنان، دوستان و ابزاری که در مقابل دشمن باید به کار برد معنا کرد .

خطیب جمعه انزلی ، 9 دی را بعنوان روز مهم و سرنوشت سازی در تاریخ انقلاب اسلامی و تجلی مرزبندی بین مردم و فتنه گران خواند .

وی تصریح کرد : با هدایتهای مدبرانه رهبری مردم به این بصیرت رسیدند و با ورود به میدان ریشه فتنه گران را خشک کردند .

وی با اشاره به این که مردم گیلان و انزلی روز هشتم دی در محکومیت فتنه گران به میدان آمدند، افزود: امسال هم تجمعی در این روز برگزار می شود.

خطیب جمعه انزلی در خطبه دوم نماز جمعه میلاد حضرت مسیح و ماه فرخنده ربیع الاول را تبریک گفت .

وی در ادامه با اشاره به هشتم ربیع الاول شهادت امام حسن عسکری و تسلیت پیشاپیش این روز، بر لزوم برگزاری مراسمی در سوگ آن حضرت تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین " امیر شعبانی پور" نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه انزلی گفت : 80 درصد وصیتنامه شهدا که برای وارثان واجب الاطاعت است؛ حفظ انقلاب ، نظام وولایت را مورد تاکید قرار داده اند.

وی با بیان این که در آستانه حماسه باشکوه و تاریخی 9 دی قرار داریم اظهار کرد : گیلانیان یک روز قبل از این تاریخ برای مقابله با فتنه برخاستند که این سند افتخار این مردم است .

حجت الاسلام شعبانی پور متذکر شد: بصیرت متعلق به یک روز و یک اتفاق نیست بلکه باید به صورت یک ملکه روحانی در وجود انسان در بیاید.

وی تاکید کرد : مسلمان در تمام عمر باید بصیرت داشته باشد و گرنه ممکن است گول افراد مختلف را بخورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن