تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820963861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفت انصار‌الله با حكومت فدرالي ۶ استاني در يمن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مخالفت انصار‌الله با حكومت فدرالي ۶ استاني در يمن
جنبش انصار‌الله يمن با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه با تشكيل حكومت آينده يمن بر اساس طرح حكومت فدرالي شش استاني مخالف است.
جنبش انصار‌الله يمن با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه با تشكيل حكومت آينده يمن بر اساس طرح حكومت فدرالي شش استاني مخالف است.

شوراي سياسي انصارالله طي بيانيه‌اي از تلاش برخي طرف‌ها براي اجراي طرح شش استاني كردن يمن خبر داد و اعلام كرد كه اين اقدام با توافق آشتي ملي در تضاد است. بر اساس اين بيانيه در بند دهم توافق آشتي و مشاركت يمن رجوع به طرح حكومت فدرالي شش استاني براي دولت جديد يمن لغو شده است.

بر اساس اين بند كميته ملي تشكيل شده از احزاب و قواي سياسي يمن تحت نظارت كميته تدوين قانون اساسي چارچوب حكومت آينده يمن را بررسي مي‌كنند كه بايد نتيجه آن با توافق‌هاي صورت گرفته در گفت‌وگوي ملي يكسان باشد.

براساس اين طرح، يمن به شش اقليم فدرالي تقسيم خواهد شد. گروه انصارالله (حوثي‌ها) پيشتر نيز مخالفت خود را با تقسيم يمن به شش اقليم فدرالي اعلام كرده بود. جنبش انصارالله ضمن هشدار نسبت به هرگونه تلاشي براي دور زدن توافق آشتي و مشاركت يمن خواستار افزايش سهميه جنبش انصار الله در مجلس شورا، انتخاب نماينده‌اي از اين جنبش در كميته انتخابات [كه 10 قاضي در آن حضور دارند] و ادغام نيروهاي كميته‌هاي مردمي در ارتش و نيروهاي امنيتي يمن شد.

در بيانيه انصارالله آمده است:با توجه به تشكيل دولت آينده، برخي از گروه‌ها در تلاشند در كودتايي آشكار عليه توافقنامه آشتي ملي، گزينه تقسيم كشور به شش منطقه را در متن قانون اساسي جديد بگنجانند. «عبد ربه منصور هادي‌» رئيس‌جمهور يمن، سه‌شنبه شب با صدور حكمي هفت استاندار جديد براي استان‌هاي تحت كنترل «‌حوثي‌ها‌» را تعيين كرد. جنبش حوثي‌ها كه قدرتمندترين جريان سياسي يمن است، در تابستان گذشته با برپايي تظاهرات گسترده و مسالمت آميز، خواستار اجراي اصلاحات سياسي، مدني و اقتصادي در اين كشور شد. حاميان اين جنبش موفق شدند، دولت اين كشور را وادار به استعفا كنند.

طرح تمركززدايي در يمن كه سال گذشته در يك همايش ملي مطرح شد، به دنبال تقسيم شمال يمن به چهار منطقه و جنوب اين كشور به دو منطقه است. با اين حال، شيعيان حوثي در شمال يمن مخالف اين طرح هستند و مي‌گويند هدف از آن تقسيم كشور به مناطق ثروتمند و فقير است. طرح ايجاد نظام فدرال بخشي از روند گذار سياسي در يمن بوده است.





تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن