تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819862078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکلهاي اسلامي بازوي پرتوان نهضت اسلامي در شرايط سخت بوده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ دي ۱۳۹۳ (۱۹:۳۹ب.ظ)
آيت الله هاشمي در پيامي به اجلاس سازمان اسلامي دانشجويان ايران: تشکلهاي اسلامي بازوي پرتوان نهضت اسلامي در شرايط سخت بوده اند رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تشکل هاي اسلامي در سطح جامعه و به ويژه محيط هاي دانشگاهي، بازوي پرتوان نهضت اسلامي در شرايط سخت و عسرت قبل و بعد از انقلاب بوده و هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پيامي به اجلاس سازمان اسلامي دانشجويان ايران(سادا) در مشهد مقدس تاکيد کرد:تشکل هاي اسلامي در محيط هاي دانشگاهي، بازوي پرتوان نهضت اسلامي در شرايط سخت و عسرت قبل و بعد از انقلاب بوده و هستند

در اين پيام با اشاره به افزايش کيفي و کمي فعاليت هاي تشکل هاي دانشجويي در دانشگاه هاي کشور به خصوص در دانشگاه آزاد اسلامي،آمده است: نهادينه کردن استفاده از خرد جمعي در تصميم سازي ها و تصميم گيري ها به جاي انحصارگرايي است که سابقه ديرين در دانشگاه هاي دنيا دارد و الحمدلله در ايران عزيز مخصوصا پس از انقلاب اسلامي، استقلال در رويکردهاي دانشجويي را فراگير نموده است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در پيام خود با اشاره به اينکه امروز جوانان دختر و پسر دانشجو در سراسر کشور بر اساس تفکرات و سلايق سياسي گروه ها و احزاب داخل خانواده انقلاب، زمينه براي فعاليت دارند خاطرنشان کرد: برگزاري همايش تشکل هاي عضو سازمان اسلامي دانشجويان ايران(سادا)؛ آن هم در کنار بارگاه ملکوتي ثامن الحجج عليه السلام بهترين گواه براي اهميت وجودي تشکل ها در جهت تقويت روحيه ديني، مذهبي و ملي جوانان است.

وي تصريح کرد:فراموش نکنيم که حفظ و تعميق روح اسلاميت دانشگاه و تلفيق آن با روحيه مليت، از خواسته هاي جدي همه ايرانيان است و بار اصلي اين مسئوليت، بر دوش بدنه دانشگاه يعني دانشجويان خواهد بود و اين رسالت هم مانند ديگر وظايف اجتماعي جز از طريق تاسيس و با تقويت نهادهاي اجتماعي متناسب پديد نخواهد آمد و در اين ميان، نقش تشکل هاي اسلامي دانشجويي نقشي اساسي وغير قابل جايگزين است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پيام خود همچنين گفت:اهميت و حرمت تشکل هاي اسلامي دانشجويي به خاطر اين بود و خواهد بود که فرهنگ ديني را در محيط دانشگاه روح و عمق بخشند و دانشجويان را از سطحي گرايي، ايمان تقليدي و تعصب هاي غيرعاقلانه به عمق تفکر ديني و شور و ايمان فراخوانند.

آيت اله هاشمي رفسنجاني با بيان اينکه تشکل هاي اسلامي در سطح جامعه و به ويژه محيط هاي دانشگاهي، بازوي پرتوان نهضت اسلامي در شرايط سخت و عسرت قبل و بعد از انقلاب بوده و هستند در پيام خود آورده است: در روزگار سنگربندي هاي حزبي در محيط دانشگاهي، در دوره جنگ و جهاد و پس از آن، همواره پشتوانه اساسي براي نظام و انقلاب بوده اند و همين جوانان دانشجو بودند که صفحات پرافتخاري را در صحيفه انقلاب خلق و ثبت کردند. به هر حال تشکل هاي اسلامي با نامي که برگزيده اند و تعلقي که به اسلام و مکتب و انقلاب و کشور نشان داده اند، در خط مقدم حفاظت محيط دانشگاه هستند.

وي تصريح کرد:آنان بايستي با حساسيت لازم با مسائل برخورد کنند؛ سياست بي اعتنايي و تساهل را پيشه نگيرند و در برابر آلايش هاي موجود، نفوذ آلودگي هاي جديد و افراط و تفريط، از واکنش منطقي دريغ نورزند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:اگر دانشجو ديد کسي يا گروهي خواسته و ناخواسته بستر انديشه و تعقل را آلوده، مسموم يا افراطي مي خواهد و براي اين کار تلاش مي کند، هم حق و هم وظيفه دارد که نگذارد{اين اتفاق بيفتد} و بهترين کار در اين مسير تشکل سازمان ها بر اساس نظم و انتظام درست و معقول است.

وي ضمن قدرداني از مسئولان برگزاري همايش تشکل هاي اسلامي عضو سازمان اسلامي دانشجويان ايران(سادا) و تحسين حسن انتخاب محل برگزاري اين همايش ابراز اميدواري کرد: جوانان دانشجو در برگشت به واحدهاي دانشگاهي در سراسر کشور اين انديشه را به دوستان و هم کلاسي هاي خود يادآوري و تاکيد نمايند که اسلام در همه ابعاد زندگي بر احترام به جمع و خرد جمعي تاکيد مي نمايد و ايران نيز در همه مقاطع تاريخ و به خصوص در مقطع انقلاب اسلامي، ثابت کرده است که هميشه با اعتدال و خرد جمعي بهتر اداره مي شود و کار در تشکل هاي دانشجويي بهترين تمرين براي توجه به تفکرات ديگران در اداره امور جامعه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن