تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819880540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنگري مجلس در بودجه تخصيصي به بخش کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۴ق.ظ)
با هدف کمک به رشد امنيت غذايي رخ خواهد داد؛ بازنگري مجلس در بودجه تخصيصي به بخش کشاورزي بودجه 94 براي بخش کشاورزي خوشايند نيست و اين ناخوشنودي را در کلام متوليان اصلي اين بخش و هم در کلام نمايندگان مجلس مي توان به وضوح ديد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بودجه نويسي روندي علمي و کاربردي است براي آنکه يک کشور بتواند با توجه به داشته هاي مادي خود و پيش بيني واقعي بازار در سال پيش روي، طرح ها و برنامه هاي خود را عملي کرده و معيشت مردم را تامين کند.
يکي از مهمترين بخش هايي که در بودجه نويسي سالانه بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد، بخش کشاورزي است که ارتباط مستقيمي با امنيت غذايي يک جامعه دارد.
متاسفانه در کشور ما به علت برخي از مشکلات همچون کاهش منابع آبي و تخريب زمين هاي حاصلخيز، بخش کشاورزي داراي يک عقب ماندگي تاريخي است و از اين رو براي توسعه به بودجه بسياري نياز دارد که اين بودجه نيز در سال هاي گذشته تامين نشده است.
بودجه سال 94 نيز در حالي به مجلس ارائه شد که بخش کشاورزي فکر مي کرد در سال آينده مي تواند با دريافت بودجه مناسب، بخشي از اين عقب ماندگي را مرتفع سازد، اما؛ اين مهم در اين لايحه نيز محقق نشد.
البته اين بخش هنوز کورسوي اميدي به افزايش بودجه خود براي سال آينده دارد و از اين رو تعاملات خود را با مجلس و کميسيون کشاورزي بيشتر از پيش کرده تا شايد در زمان بررسي بودجه، بتواند براي اين کمبودهاي خود منبع جديدي پيدا کند.
محمد اسماعيل نيا، عضو کميسيون کشاورزي مجلس، با تاکيد بر اين مطلب که از بودجه تخصيصي به بخش کشاورزي راضي نيست، گفت: ظرفيت بخش کشاورزي بسيار بالاست و مي تواند سالانه به حد قابل قبولي توسعه پيدا کند، اما؛ بودجه سال 94 اين نويد را براي بخش به همراه ندارد.
وي از برآورد 9 درصدي رشد بخش کشاورزي در بودجه سال آينده خبر داد و افزود: ظرفيت ها و توانمندي هاي کشاورزي ايران مي طلبد که ميزان تاثيرگذاري اين بخش در اقتصاد کشور بسيار بيش از اين باشد، اما؛ اين ظرفيت ها و استعداد ها با بودجه فعلي محقق نمي شود.
اين نماينده مجلس در مورد اينکه آيا مجلس در زمان بررسي لايحه بودجه نگاه ويژه به بخش کشاورزي خواهد داشت يا خير، گفت: صد درصد کميسيون کشاورزي بر روي اين مهم تاکيد دارد و از اين رو در تماسي که با متوليان کشاورزي کشور داشتيم، از ايشان خواستيم تا طرح ها و برنامه هاي خود را به مجلس ارائه دهند تا کميسيون بتواند با استناد بر اين برنامه هاي کاري، در بودجه سال آينده، منابع جديدي را براي کشاورزي پيدا کند.
گفتني است بر اساس اعلام معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزارت جهاد کشاورزي، بودجه سال 94 بخش کشاورزي با رشد 23 درصدي رو به رو بوده است که اين ميزان نمي تواند مشکلات کشاورزي را مرتفع سازد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن