تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820858678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری در راستای حمایت از فکر،پژوهش و ایده در شهر هفته پژوهش رااحیا کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
شهرداری در راستای حمایت از فکر،پژوهش و ایده در شهر هفته پژوهش رااحیا کرده است
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت:امروزه شهرها در بستر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش موثری را در حیات شهروندان خود ایفا می کنند.
 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت شهری از آن بابت که با زندگی انسانها ارتباط تنگاتنگی دارد بحث پژوهش و دانش محوری اهمیت دو چندانی پیدا می کند، تصریح کرد: شهرها درواقع به عنوان مکان تبلور خرد زیست جوامع بشری در طول زمان و با توجه به ویژگی های فرهنگی تمدن هر دوره دچار تغییرات و تحولاتی شدند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ادامه داد: همچنین در هر دوره پارادایم های فکری غالب سعی کردند تفکر ، گفتمان و ظاهر تمدنی عصر خود را در شهر جلوه بدهند.

نگاهداری با بیان اینکه در دوره کنونی شهرها در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان شهرهای اسلامی، باید مکان زیست مؤمنانه شهروندان باشند و بسترهای لازم را برای حیات تعالی و طیبه فراهم کنند،افزود: این مهم حاصل نمی شود مگر اینکه روح حاکم بر فعالیت ها، روح دانش، تفکر و پژوهش باشد.

وی خاطرنشان کرد: اساتید و اندیشمندان در عصر حاضر توجه ویژه به شهرها به عنوان مکان تبلور حیات بشری نیازمند تفکراتی خدامحور، انسان گرا و شهروند مدار دارند و رسالت اصلی خود را تحقق تعالی و کرامت انسانی ارتقا هویت شهروندی و تأمین نیازهای شهروندان خود با رویکردی دانش محور می دانند.

نگاهداری ادامه داد: تقویت رویکردهای فرهنگی و اجتماعی و تمرکز بر فرایندهای حکمروایی محلی مبتنی بر مشارکت همگانی، شفافیت، قانونمندی و پاسخ گویی تنها راهی است که منجر به بازآفرینی شهرهای تعالی بخش و تولید فضاهای شهری سرزنده، زیست پذیر و متناسب با نیاز شهروندان می شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با بیان اینکه اهمیت رویکردهای پژوهش محور و دانش بنیان در حوزه شهری جهان امروز به حدی است که منجر به توسعه مفاهیمی مانند شهرهای دانش معیار و همچنین شهر یادگیرنده شده است، افزود: اکنون با توسعه این رویکردها، شهرها در سراسر جهان به مکانی برای آموزش و محل تبادل دانش و کالاهای فرهنگی بدل شده اند.

وی تصریح کرد: در رویکردهای نوین پژوهشی و مطالعاتی ، شهرداری تهران صرفاً مسئله محور اقدام نمی کند بلکه با رویکردی تحول گرا و آینده نگر در راستای پیشگیری مشکلات آتی تلاش می کند و در واقع رویکرد پیشگیرانه به جای درمان را در پیش گرفته است .

نگاهداری در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران چند سالی است که در راستای هرچه نزدیکتر شدن به تفکر، پژوهش و مطالعه با اقدامات اجرایی در شهر و حمایت از فکر و ایده در حوزه های شهری اقدام به برگزاری جشنواره پژوهشی کرده و این امر، هفته پژوهش را در حوزه مدیریت شهری احیا کرده است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن