تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقر فرهنگی عامل افزایش طلاق در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
فقر فرهنگی عامل افزایش طلاق در جامعه
یک کارشناس امور فرهنگی گفت: عامل اصلی افزایش طلاق در جامعه فقر فرهنگی و اقتصادی است.
حسن کمالی مشاور خانواده و کارشناس امور فرهنگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این که فقر اقتصادی زمینه سازی فقر فرهنگی است، افزود: فقر فرهنگی یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه محسوب می‌شود.
 
این کارشناس امور فرهنگی ادامه داد: متاسفانه فقر فرهنگی باعث گسستن خانواده‌ها، از میان رفتن احترام و ادب و همچنین بالا رفتن آمار دختران و پسران از خانه شده است که این‌ها از نوع فقر در جامعه است.
 
وی در توضیح فقر فرهنگی اظهار داشت:‌ فقر فرهنگی یعنی عدم آگاهی به مسایل روز و به مسایل خود، یعنی انسان ممکن است از مسایل مربوط به خود غافل باشند و این بالاترین مصیبت است.
 
کمالی با اشاره به سخنان حضرت علی اکبر(ع) در کتاب نهج البلاغه به این که هیچ فقری بدتر از فقر جهل نیست، تصریح کرد: مهم ترین شاخصه فرهنگی جهل و نادانی است، زیرا اگر انسان از شناخت و آگاهی لازم نسبت به هستی جامعه و انسان برخوردار نباشد، به طور حتم قادر نخواهد بود تغییر و تحولی در اوضاع زندگی خود ایجاد کند.

وی با اشاره به این که گروه‌های تفکیری از اوایل انقلاب اسلامی وجود داشته است، بیان داشت: در اوایل انقلاب اسلامی گروهک تفکیری فرقان آیت الله مطهری که یک مغز متفکر شیعه بودند را از روی جهل و گمراهی به شهادت رساندند و به تفکر خودشان با این ترور به سوی بهشت و ابدیت رفتند.
 
این مشاور خانواده و کارشناس امور فرهنگی، بیان داشت: امروزه هم گروهک تروریستی داعش که از فقر خرد و فقر فرهنگ رنج می‌برند، کشتن مسلمانان و اقلیت‌های دینی را واجب می‌دانند و ازدواج‌های جهادی غلط را بر اساس فقر فرهنگی بنا کردند و این یک معضل بین المللی است که داعشی‌‌ها از روی جهل و نادانی بوجود آورده‌اند.
 
وی با تاکید بر این که بدترین معضل یک جامعه فقر فرهنگی محسوب می‌شود، یادآور شد: در طول تاریخ آ‌ن چه باعث شقاوت و کشتار شده بر محور فقر فرهنگی است و فقط با همراهی علما، دانشمندان و افراد صاحب نظر است  که می‌توانیم به صراط مستقیم هدایت شویم.
 
*فقر اقتصادی زمینه ساز فقر فرهنگی است

کمالی با بیان این که عوامل متعددی باعث فقر فرهنگی می‌شوند، گفت:‌ دانشمندان از فقر اقتصادی به عنوان بحران فرهنگی یاد می‌کنند، زیرا باعث فقر فرهنگی می‌شود.
 
وی در ادامه ضعف مدیریتی را دلیل فقر فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: ما با مدیریت کلان و دور برد می‌توانیم به راحتی جوان‌ها را هدایت کنیم و فقر فرهنگی را نیز با همین مدیریت می توان از بین برد.
 
این مشاور خانواده و کارشناس امور فرهنگی در ادامه افزود: اگر ما بتوانیم الگوی خوبی برای جوان‌ها پیدا کنیم و آن الگو را عملیاتی کنیم فقر فرهنگی از بین می‌رود و  موجب می‌شود افراد فرهنگ صحیحی را انتخاب کنند.
 
وی با اشاره به راه حل‌های مقابله با فقر فرهنگی اظهار داشت: اولین راه حل مقابله با فقر فرهنگی این است که وحدت داشته باشیم و پیرو ولی امر مسلمین باشیم زیرا وحدت بدون امر ولایت میسر نمی‌شود.
 
این کارشناس امور فرهنگی یادآور شد: امن ترین مکان برای جوانان، مساجد و همراهی با روحانیت، معلمان و والدین است و اگر این‌ها در انجام وظایف خودشان کوتاهی کنند، در آینده مشکلات زیادی را پیش رو خواهیم داشت.
 
کمالی در پایان خاطر نشان کرد: اگر از فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان منشور فرهنگی بهره ببریم، به مرور زمان فقر اقتصادی و به دنبال آن فقر فرهنگی از بین  خواهد رفت.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن