تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803189856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روابط دیپلماسی میان ایران و کشورهای محور مقاومت منطقه توطئه غرب را نقش برآب می کند/ ایران سوپاپ اطمینان برای منافع همه ملل و منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد
روابط دیپلماسی میان ایران و کشورهای محور مقاومت منطقه توطئه غرب را نقش برآب می کند/ ایران سوپاپ اطمینان برای منافع همه ملل و منطقه است
ریاض اخرس استاد دانشگاه و سعدون الساعدی استاد علوم سیاسی دانشگاه نیسان در گفتگوی ویژه خبری به بررسی روابط دیپلماسی و پارلمانی بین ایران با عراق ، سوریه و لبنان پرداختند.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران ریاض اخرس استاد دانشگاه  و سعدون الساعدی  استاد علوم سیاسی دانشگاه نیسان در گفتگوی ویژه خبری امشب 3 دی ماه به بررسی روابط دیپلماسی و پارلمانی بین ایران با عراق ، سوریه و لبنان پرداختند.

ریاض اخرس در پاسخ به سوال تاثیر گسترش روابط دیپلماتیک و پارلمانی بین کشورهای مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران، عراق ، سوریه و لبنان در همسویی میان این کشورها گفت: در حقیقت این روابط دیپلماتیک و تقویت آن در منطقه و کشورهای منطقه خاورمیانه تاثیر زیای دارد و اهداف بزرگی به ارمغان می آورد به ویژه اهداف سیاسی و هدف هایی که همگان به دنبال آن بوده و در خدمت منافع مردم منطقه است و برای منافع ملی کشورهای اسلامی ضروری است.

وی در ادامه افزود: لذا باید این دیدارها ادامه پیدا کند چرا که هم کمک های سیاسی، امنیتی و دیپلماسی که در یک سنگر و محور و همسو با منافع جمهوری اسلامی ایران است موثر بوده و این دیدار اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی ایران لاریجانی بسیار ضروری و مثبت است و می تواند توطئه دشمن را نقش بر آب کند.

این استاد دانشگاه در ارتباط با منافع دیگر ادامه این روابط دیپلماسی و پارلمانی تصریح کرد: در اوضاع لبنان شاهد خلاء ریاست جمهوری در سوریه بحران امنیتی و در عراق نیز وضعیت به این منوال است و این دیدار می تواند راهکار سیاسی خوبی را داشته باشد اما اگر بخواهیم به جای فرصت سازی، فرصت سوزی کنیم نمی توان به پیشرفت منطقه کمک کرد.

سعدون الساعدی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تاثیر رفت و آمد دیپلماسی میان دو کشور ایران و عراق در همگرایی سیاسی این دو کشور گفت: ایران یک بازیگر قوی در منطقه است و یک پشتیبان محکم برای دولت مردم سالار عراق محسوب می شود و سعی دارد از لحاظ راهبردی سیاسی و امنیتی این منطقه را حفظ کند و نمی گذارد توطئه های غرب در منطقه کلید بخورد.

وی در ادامه اضافه کرد: باید اعتراف کنیم ایران ، سوریه ، عراق و لبنان محور مقاومت در منطقه بوده و متاسفانه سایر کشورها همچون آل سعود، قطر، ترکیه محور سازش با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند لذا مسئولین سیاسی ایران در صدد هستند تا منافع منطقه را حفظ کنند.

این استاد دانشگاه علوم سیاسی در ارتباط با اولین سفر خارجی حیدرالعبادی رئیس جمهور کشور عراق به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مسئولین عراق به دنبال بالا بردن روابط دو کشور و دفع فتنه های تکفیری و داعش هستند از سوی دیگر سیاست عراق و ایران سیاست حکیمانه ای است ، ایران دارای سیاست مدبرانه ای است به ویژه در بعد سیاست خارجی در منطقه درخشیده است .

الساعدی تصریح کرد: زمانی که لاریجانی به بغداد سفر کردند با تمامی جریان ها و گروه های سیاسی صحبت داشتند حتی در دیدار با آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق گفته بودند ایران سعی دارد تا امنیت بر عراق استقرار یابد لذا آیت الله سیستانی گفته بودند که ایران  برای کمک رسانی به مردم مظلوم عراق باید تلاش بیشتری کنند و این ایران بود که در این مدت دست بسته ننشسته بود.

وی افزود: فواد معصوم رئیس جمهور عراق از نقش مثبت ایران از رفع ظلم از منطقه به ویژه عراق نقش مهمی ایفا می کند در نتیجه ایران هیچ گاه به دنبال طمع ورزی و دست اندازی در منطقه نبوده بلکه می خواهند در منطقه ثبات و امنیت برقرار شود.

ریاض اخرس در پاسخ به سوالی در رابطه با علت نگرانی برخی در دول منطقه و کشورهای عربی و حتی رژِم صهیونیستی و کشورهای غربی از این رفت و آمد دیپلماسی گفت: همیشه احساس نگرانی و ترس خیالی میان برخی کشورهای عربی هست در واقع جمهوری اسلامی هیچ گاه با این کشورها دشمنی نکرده بلکه خود این کشورها شروع کننده بودند و بر عکس به آمریکا و رژیم صهیونیستی اعتماد دارند و نگران هستند که نکند کاری و توطئه ای علیه آن ها انجام شود.

وی هدف از ایران هراسی را بین کشورهای منطقه این گونه تشریح کرد: با این ایران هراسی می خواهند محور مقاومت را هدف قرار دهند در واقع خطر واقعی خطر دشمنان منطقه است و ایران سوپاپ اطمینانی برای منافع خودش و برای منافع همه ملل منطقه است و هویت ایرانی ، اسلامی اجازه نمی دهد تنها به فکر خودش باشد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: استکبار چون ذات مستکبری دارد از این رفت و آمدها و رویدادها در هراس است و برخی از کشورهای عربی همیشه به دنبال منافع خودشان هستند و می خواهند زیر هیمنه آمریکا باشند و می ترسند در صورت نبود این هیمه نتوانند نفس بکشند و جایگاهی داشته باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر این رفت و آمدها بین محور مقاومت صورت نگیرد دچار چالش خواهیم شد و این ها نیز هدفشان این است که محور مقاومت را به چالش بکشند و ایران را با جنگ فرسایشی درگیر کنند در واقع این گروهک تروریستی از سرویس های اطلاعاتی غرب تغذیه می شوند.

این استاد دانشگاه در رابطه با نگرانی کشورهای غربی و عربی گفت: این کشورهای عربی چون همدست ظالمان هستند نمی توانند ببینند مظلومان با هم هم رای و هم دست شده اند و سعی دارند منافع خودشان را حفظ کنند چگونه از آن سوی قاره تعدادی کشور می خواهد برای سرنوشت ما تعیین تکلیف کند و از این راه وزیرانشان را به کرسی روانه می کنند

ریاض اخرس تصریح کرد: برخی شیوخ تمایل ندارند از این سیستم بیرون بیایند لذا احساس خطر می کنند  اما در واقع تعیین سرنوشت در دست کشورهای منطقه است.

در حال تکمیل...






تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن