تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798446541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شكست پروژه جنگ نرم عليه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شكست پروژه جنگ نرم عليه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا
درسال‌هاي اخير، تهاجم و تخريب از طريق ايجاد سؤال و شبهه با بهره‌گيري از تاكتيك‌ها و تكنيك‌هاي پيچيده عمليات رواني عليه فعاليت‌هاي سازندگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بخش قابل توجهي از جنگ نرم دشمنان عليه انقلاب و ملت ايران را به خود اختصاص داده است. دشمنان با سرمايه‌گذاري كلان در اين بخش از جنگ نرم، به دنبال تخريب پايگاه‌هاي مردمي سپاه هستند.
نویسنده : دكتر يدالله جواني 
درسال‌هاي اخير، تهاجم و تخريب از طريق ايجاد سؤال و شبهه با بهره‌گيري از تاكتيك‌ها و تكنيك‌هاي پيچيده عمليات رواني عليه فعاليت‌هاي سازندگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بخش قابل توجهي از جنگ نرم دشمنان عليه انقلاب و ملت ايران را به خود اختصاص داده است. دشمنان با سرمايه‌گذاري كلان در اين بخش از جنگ نرم، به دنبال تخريب پايگاه‌هاي مردمي سپاه هستند.

در پروژه جنگ نرم عليه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا كه ابتدا از سوي دشمنان خارجي در چارچوب پروژه بزرگ‌تر سپاه‌هراسي و سپاه‌ستيزي كليد خورد و در داخل كشور نيز عده‌اي آگاهانه يا ناآگاهانه در اين پروژه دشمنان بيروني و خصوصاً غربي‌ها و صهيونيست‌ها را همراهي كردند، چند هدف راهبردي دنبال مي‌شود. اهدافي كه مي‌خواهد سپاه را با مختصات زير معرفي كند.

1- سپاه با ورود به عرصه اقتصادي به يك بنگاه بزرگ اقتصادي تبديل شده است.2- سپاه به رقيب بخش خصوصي تبديل شده و عرصه رقابت بين بخش خصوص را از بين برده است. 3- سپاه نبض اقتصادي كشور را در دست گرفته و در مقابل دولت قرار دارد. 4- سپاه با رويكردي منفعت‌طلبانه، عامل اصلي مشكلات اقتصادي ايران است. 5- سپاه با ورود به فعاليت‌هاي اقتصادي، از فلسفه وجودي خود فاصله گرفته و فراقانوني عمل مي‌كند. 6- سپاه سودآوري خود را در شرايط تحريم مي‌بيند و بر همين اساس با تلاش‌هاي دولت در امر مذاكرات براي رسيدن به توافق هسته‌اي مخالف است.

رسانه‌هاي استكباري و صهيونيستي و شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان طي يك سال گذشته با تمركز بيشتر بر محور‌هاي مذكور، تلاش كردند سپاه را به عنوان مانع بزرگ سر راه دولت آقاي روحاني براي حل مشكلات اقتصادي كشور معرفي كنند. بر اساس اين سناريوي دشمنان خارجي كه ورشكستگان سياسي و فتنه‌گران داخلي نيز با آنان همراه شدند، نقطه هدف قرار دادن دولت و هواداران دولت در برابر سپاه و در نهايت دو قطبي‌سازي جامعه بود.

اما به لطف خداوند متعال، اين توطئه و نقشه شوم غربي‌ها بر اساس شيوه‌هاي نوين جنگ نرم با شكست مواجه شد و آنچه در روزهاي اخير در فضاي رسانه‌هاي داخلي از سوي صاحب منصبان در دولت يازدهم انتشار يافت، دليل قاطعي بر اين مدعاست.

قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا پس از جنگ و به استناد اصل 147 قانون اساسي و تأييديه مقام معظم فرماندهي كل قوا شكل گرفت تا ظرفيت عظيم مهندسي سپاه را در خدمت بازسازي مناطق آسيب‌ديده در جنگ و ديگر فعاليت‌هاي سازندگي كشور قرار دهد. ساخت سد كرخه با سازه‌هاي بزرگ به دست حماسه‌آفرينان دفاع مقدس بر مبناي شعار «ما مي‌توانيم»، اين باور را در دولت‌ها و ديگر مسئولان كشور پديد آورد كه قرارگاه خاتم مي‌تواند نقطه اميدي براي انجام كارهاي بزرگ در عرصه سازندگي و پيشرفت باشد.

ورود قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا به پروژه‌هاي بزرگ نفتي و بر عهده گرفتن ساخت فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي و پر كردن خلأ شركت‌هاي خارجي مانند شل و توتال در اين عرصه، اين پيام معنادار را براي غرب داشت كه موفقيت سپاه در اين قبيل پروژه‌ها معنايي جز شكست قطعي سياست تحريم اقتصادي ايران نخواهد داشت.

در اين هنگامه بود كه غرب، با تكيه بر قدرت رسانه‌اي خود از يك طرف و فعال ساختن تمامي عوامل خود از طرف ديگر، جنگ نرمي را عليه فعاليت‌هاي سازندگي سپاه به راه انداخت تا شايد بتواند با معرفي سپاه به عنوان يك مافياي اقتصادي درافكار عمومي، اين حركت مقدس را متوقف ساخته و سياست تحريم را به نتيجه دلخواه برساند. اما به لطف خدا و در پرتو مديريت جهادي پاسداران متخصص در قرارگاه، اكنون از يك طرف پروژه‌هايي چون فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي در حال اتمام و رسيدن به مرحله بهره‌برداري است و از طرف ديگر با آَشكار شدن بيش از پيش توانمندي‌ها و انگيزه‌هاي قرارگاه در عرصه سازندگي كشور و استقبال دولتمردان در دولت يازدهم، در نقطه‌اي قرار گرفته‌ايم كه مي‌توان با اطمينان گفت، پروژه‌ جنگ نرم غرب عليه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا با شكست مواجه شده است.

تأمل در اظهارات زير كه از سوي تعدادي از مسئولان دولت يازدهم در جمع فرماندهان و مديران قرارگاه و در يازدهمين همايش اين قرارگاه در تاريخ 25 و 26 آذر سال جاري بيان شده، دلايل شكست پروژه جنگ نرم دشمن را آشكار مي‌سازد.
الف- محور‌هاي اصلي سخنان مهندس حبيب چيت‌چيان، وزير نيرو
1- قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا به عنوان بازوي توانمند عرصه سازندگي كشور اهداف منفعت‌طلبانه را دنبال نمي‌كند.
2- بعد از دوران دفاع مقدس، ظرفيت مهندسي رزمي سپاه به يكي از بزرگ‌ترين سازمان‌هاي خدمت‌رسان جامعه در زمينه مهندسي تبديل شد.
3- امروز نيز ملت ايران بركات زيادي را از اين ساختار مقدس كه ريشه‌‌اش در دوران دفاع مقدس غرس شد مشاهده مي‌كند.
4- قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا، امروز به كانون جذب، ساماندهي و سازماندهي نيروهاي متخصص، كاردان و خدوم تبديل شده است.
5- امروز قرارگاه مجري پروژه‌هاي مهمي همچون ساخت سدها و نيروگاه‌هاي برقابي متعدد و طرح‌هاي آب‌رساني بسيار پيچيده در جاي جاي كشور است.
6- در جايي كه ما با طرح‌هاي عظيم، پيچيده و حساس مواجهيم، نقش قرارگاه برجسته است.  7- قرارگاه بايد در تعامل بسيار نزديك با سازمان‌هاي مرتبط با برخورداري از ظرفيت و توان عظيم مهندسي و فني خود، خلأ‌هاي موجود را رفع كند.  8- قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا، نه تنها در ابعاد فني و مهندسي، بلكه در راستاي ايجاد صميميت،‌ معنويت و خالص كردن هدف خدمت الگو است.
9- وجود قرارگاه براي كشور نعمت بوده و اثرات زيادي داشته كه اميدواريم همچنان اين شجره طيبه اثرات خود را نشان دهد.
ب- محور‌هاي اصلي سخنان مهندس بيژن زنگنه، وزير نفت
1- فعاليت‌هاي قرارگاه در حوزه نفت و گاز و پتروشيمي در سطح بالايي از مديريت و مهندسي است.  2- به طور روزانه فعاليت‌هاي قرارگاه در فاز 15 و 16 پارس جنوبي را پيگيري مي‌كنم؛ در مجموعه قرارگاه كارهاي بزرگ و اقدامات موثري به انجام مي‌رسد كه شايسته تقدير است.  3- اندازه و كيفيت فعاليت‌هاي قرارگاه فراتر از حد بخش خصوصي بوده و قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا، هيچ‌گاه رقيب بخش خصوصي نيست.  4- آينده درخشان قرارگاه در حوزه نفت و گاز، در گرو رفتن به سمت «جي‌سي» همراه با انتقال تجربيات و صدور خدمات است.  5- با ظرفيت عظيم نهفته در جوانان و نهادهاي انقلابي ايران اسلامي، مي‌توان در مسير توسعه و پيشرفت گام برداشت و موجب عزت و سرافرازي ملت و نظام شد.  6- موفقيت قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا، موفقيت وزارت نفت است و اميدوارم بتوانيم با اقتدار از تحريم‌ها و توطئه‌ها عبور كرده و كشوري بسازيم كه همگان به ما افتخار كنند.
ج- محور‌هاي اصلي سخنان دكتر محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور
1- قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا، بدون داشتن رويكرد اقتصادي به طرح‌ها، با نجابت به دنبال ياري رساندن به دولت است.
2- كساني كه ندانند يا مغرض باشند و تصور كنند پتانسيل بزرگ قرارگاه كه بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه كشور قرار گرفت، رقيب بخش خصوصي است، يا ناآگاهند يا مغرض و مي‌خواهند تحريك كنند.
3- بنده به عنوان مسئول برنامه‌ريزي كشور، با آگاهي عرض مي‌كنم به هيچ وجه قرارگاه رقيب بخش خصوصي نيست.
4- ما معتقد نيستيم كه قرارگاه با پيشينه، ريشه و ظرفيت فوق‌العاده‌اي كه دارد، در تقابل با بخش خصوصي به عرصه بيايد؛ كدام بخش خصوصي است كه بيش از 2 ميليارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پاي كار بايستد، اين مسئله چيزي جز روحيه و عرق رزمندگي و دلاوري نيست.
5- قرارگاه ظرفيت بزرگ فني و مهندسي كشور است كه به كمك دولت مي‌آيد.  6- امروز دولت و قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا، پيمان مجددي با هم خواهند داشت، كارهاي بزرگي پيش رو داريم، به دليل آنكه قرار نيست در برابر دشمن كوتاه بياييم و مي‌خواهيم پيشرفت كنيم.
آري، آن كار بزرگ مي‌تواند در پيوند عميق دولت با قرارگاه، همانا پياده‌سازي اقتصاد مقاومتي در همه عرصه‌هاي اقتصادي در پرتو مديريت جهادي و انقلابي قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن