تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819754342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهدا سند مظلومیت و عزت ملت ایران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شهدا سند مظلومیت و عزت ملت ایران هستند
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: شهدا سند مظلومیت و عزت ملت قهرمان ایران هستند و باید همواره برای زنده نگه داشتن اهداف و مرامشان فداکاری کرد.
به گزارش ایرنا، سردار سید "محمد باقرزاده" ظهر امروز در آیین خاکسپاری پیکرهای شهدای گمنام در میدان امیر چقماق یزد افزود: دسیسه و تهدیدهای دشمنان با وجود فرهنگ شهادت و شجاعت در ملت ایران نفوذ ناپذیر است.

وی اظهار کرد: ملت قهرمان و بخصوص جوانان دلاور و رشید ایران اسلامی شهادت طلب هستند و هیچگاه از مسیر نورانی و مقدس آنها جدا نمی شوند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد نیروهای مسلح ادامه داد: مگر ملت ولایتمدار و جوانان این آب و خاک می توانند از شهیدان نگویند و بر مدارشان حرکت نکنند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: ملت ایران بارها در 35 سال گذشته از تاریخ انقلاب اسلامی عزت شهیدان را دیده اند و ذلت و زبونی دشمنان را به خوبی مشاهده کرده اند.

وی افزود: تداوم راه شهیدان در پیروی از مرام حضرت امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) است و باید با بینش و بصیرت در دفاع از دین و ارزش های اللهی فداکاری کرد.

این مسوول تاکید کرد: در طول دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهیدان قهرمانان واقعی و اصلی بوده اند و قطعا باید امروز هم در بهترین مکان و وسط میدان اصلی شهر به خاک سپرده شوند.

باقرزاده گفت: امروز با هدایت الهی و با خواست خود شهدا و مردم مومن یزد به این جا رسیده ایم و بدون شک برای یزدیها که حسینیه ایران است چیزی غیر از این توقع نبود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: مسوولان استان یزد با اصل موضوع و دفن پیکرهای شهدا در این مجموعه مخالفتی نداشتند و فقط در خصوص جانمایی آن نظرات مختلفی بود.

باقرزاده افزود: وظیفه مهم شورای اسلامی شهر موضوع مبلمان شهری و جانمایی موارد مختلف در این ارتباط است که همگی رای بر دفن پیکرهای مطهر شهدا در وسط این میدان داده اند.

وی اظهار داشت: مصوبه شورای اسلامی شهر و همچنین همراهی دیگران و بخصوص خواست مردم متدین باعث شد تا شاهد دفن این پیکرها در وسط این مجموعه فرهنگی و مذهبی باشیم.

این مسوول ادامه داد: قبلا زمانی برخی رسانه ها موجی را ایجاد کردند که این خواست مردم است که شهدا در ضلع شرقی میدان دفن شوند اما به خواست خدا و خود شهدا معلوم شد خواست مردم یزد چیز دیگری است.

باقرزاده گفت: در جلسات با کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد تمام ستون های تکیه امیر چخماق پشت این مجموعه واقع شده است و تصمیم برای خاکسپاری شهدا در آن منطقه بیشترین آسیب را به مناره های و مجموعه تکیه امیر چقماق می رساند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: وقتی یزد حسینیه ایران است پس جایی بهتر و شایسته تر از میدان امیر چقماق برای دفن این شهدا نبود.

باقر زاده با اشاره به رشادت رزمندگان در فاع مقدس گفت: کسانی که امروز قوانین یونسکو را تصویب می کنند و در مجامع بین المللی دم از حقوق بشر می زنند همان کسانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس با دادن سلاح های شیمیایی به صدام ملت و رزمندگان ایران را مورد هجوم قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز مردم ولایتمدار و انقلابی استان یزد رضایت شهدا و سیدالشهدا (ع) را بر قوانین یونسکو ترجیح دادند.

همچنین در این مراسم فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: دفن پیکرهای پاک شهدا در وسط این مجموعه (امیرچقماق) خواست آحاد مردم ولایتمدار و شهیدپرور یزد بوده است.

سردار "اکبر فتوحی" افزود: برای انجام این عمل یک همکاری بسیار خوبی توسط شورای اسلامی شهر و همچنین همراهی مردم متدین یزد صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: مردم باید همچنان با وحدت و همدلی برای تحقق اهداف مقدس اسلامی و نظام بکوشند و مواظب توطئه های دشمنان باشند .

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: با دفن پیکرهای مطهر شهدا در این مجموعه به امید خدا و برکت حضورشان شاهد ثبت جهانی آن خواهیم بود.

فتوحی در پایان از حضور گسترده آحاد مردم ولایی و انقلابی استان یزد در مراسم تشییع و تدفین این شهیدان قدردانی کرد .

آیین تشییع 6 شهید گمنام از امامزاده جعفر یزد با حضور مردم ولایت مدار، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مجلس خبرگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استان آغاز و سپس در وسط میدان امیرچقماق یزد پیکرشان با حضور گسترده مردم به خاک سپرده شد.

پیکر دو شهید گمنام دیگر نیز روز گذشته در همین محل دفن شده بود.

یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و تاکنون 130 شهید گمنام در این استان دفن شده اند.



منبع : ايــرنا



تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن